  • Data: 2002-01-19 16:38:23
    Temat: Re: Linia kredytowa w MultiBanku
    Od: "Grzegorz Szymczak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czy w regulaminie bankowym MULTIBANK jest zdefiniowne pojęcie "historii
    rachunku"? Z tego co wiem nie jest. W powszechnym pojęciu "historia
    rachunku" oznacza zapis wszystkich operacji dokonanych na rachunku do chwili
    obecnej. Zapis operacji z rachunku, które otrzymuję z banku co miesiąc w
    związku z powyższym stanowi taki zapis. Brak definicji określenia "historia
    rachunku" w regulaminie Multibanku nie może powodować, że praconicy
    Multibanku będą je definiowali dowolnie wg własnego uznania. A tak właśnie
    jest. Wg norm prawa unijnego, które częściowo juz u nas obowiązuje - brak
    definicji określeń w regulaminie powoduje, że w razie jakichkolwiek
    wątpliwości (a takie jak widać są) interpretuje się dane określenie na
    KORZYŚĆ KLIENTA (jako słabszej strony sporu)!!!
    Powiem więcej; OBECNIE OBOWIĄZUJĄCY REGULAMIN MULTIBANKU NA DZIEŃ DZISIEJSZY
    NIE JEST ZGODNY Z USTAWĄ PRAWO BANKOWE!!! Wskażę tutaj przykład: Paragraf
    61 regulaminu ROR stanowi, że "zmiana stawek opłat i prowizji nie stanowią
    zmiany postanowień niniejszego regulaminu".
    Natomiast Art 54 pkt. 3 ustawy Prawo Bankowe stanowi: "w umowie rachunku
    bankowego określa się ponadto wysokość prowizji i opłat za czynności
    związane z prowadzeniem rachunku i warunki ich zmiany". Inaczej ujmując
    każda zmiana prowizji lub opłat powoduje zmianę umowy!!! Dzisiaj otrzymałem
    pocztą umowę dot. ROR W Multibanku z tym samym błędem (patrz par. 61
    regulaminu ROR)!!!
    Rozumiem, że za niezgodność w regulaminie "szary" pracownik banku nie może
    odpowiadać, ale dlaczego klientom wciska się kit? To nie ja łamię regulamin
    bankowy, ale to bank robi ze mnie xxxx przysylając mi do podpisania umowę
    niezgodną z obowiązującym obecnie prawem i interpretując regulamin jak mu
    jest wygodnie!!! Nie chcę szukać innych niezgodności, bo nie mam na to ani
    ochoty ani dość czasu.
    Jako niedoszły klient MULTIBANKU uprzejmie proszę o SZYBKĄ zmianę
    regulaminu. Za drobną opłatą mogę pomóc w tworzeniu NORMALNEGO I
    SKIEROWANEGO KU KLIENTOWI regulaminu bankowego, bo obecny jest delikatnie
    mowiąc nieco za sztywny.
    A propos - czy ktoś policzył straty jakie ponosi dany bank, straty
    spowodowane utratą dobrych klientów, którzy zostaja zniechęceni do
    korzystania z usług danego banku ze względu na niechęc do poddania się
    panującym tam biurokratycznym procedurom? Biorąc pod uwagę ostatnie lata,
    procedury zostały nieco uproszczone, ale do normalności nieco jeszcze
    brakuje...