    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 13 Jul 2020 05:59:02 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Lenistwo umysłowe
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 13 lipca 2020 13:55:40 UTC+2 użytkownik witrak() napisał:
    > Lenistwo umyslowe pleni się w bankach jak rdest japoński - jest nie do
    wykorzenienia.
    > Najświeższy przykład - Citi.
    > Otóż kazano im (pomijam że też jest to skutek lenistwa umysłowego tyle że Komisji
    Europejskiej...) żądać dodatkowego potwierdzenia tożsamości użytkownika, przy
    dostępie do danych starszych niż 3 m-ce.
    > Cóż więc robi Citi? Modyfikuje system, oczywiście. Jak? Ano tak, że żądanie
    potwierdzenie tożsamości (którego obsługa zaczyna się od zapytania, czy wysłać SMS z
    kodem potwierdzającym - tak, jak to było robione wcześniej, gdy do takiej sytuacji
    dochodziło wyłącznie, gdy użytkownik jawnie wybrał okres powyżej roku wstecz) jest
    wyświetlane od razu po sprawdzeniu, że ostatnia operacja jest starsza niż 3 m-ce!
    > W ten sposób, jeśli ktoś przez 3 m-ce nie płacił kartą, to zaraz po zalogowaniu
    dostaje propozycję nie do odrzucenia: pytanie czy chce dostać SMS potwierdzający
    tożsamość! Genialne, prawda?

    > Zwróciłem im uwagę na kretynizm takiego rozwiązania i dostałem "wytłumaczenie" - i
    tu drugi objaw lenistwa umysłowego (a może już ociężałości piszących skrypty?).

    > "W nawiązaniu ... chciałbym wyjaśnić, że Dyrektywa PSD2 ... nakłada na banki ....
    >
    > W przypadku rachunków/kart, na których zaksięgowana jest niewielka ilość
    transakcji, operacja sprzed okresu powyżej 90 dni może pojawiać się już na pierwszym
    ekranie zestawienia - stąd prośba o wprowadzenie kodu jednorazowego bezpośrednio po
    wejściu w dany rachunek/kartę.

    > Z uwagi na konieczność spełnienia wymogów regulacyjnych nie możemy niestety
    wyłączyć dodatkowej autoryzacji w serwisie Citibank Online. Bank musi dostosować się
    do obowiązującego prawa."

    > Czy oni zakładają, że klient jest tak samo tępy jak oni?

    Hmm, a nie daje się zamknąć tego okienka z autoryzacją i dostaje się dostęp do innych
    funkcji dostępnych po "wejściu" w kartę - a tylko nie widać historii?
    Sprawdziłem, że da się zamknąć, jak to okienko pojawi się przy próbie przechodzenia
    do transakcji późniejszych niż 3 miesiące - wtedy kolejny "podekran" (czyli np.
    kolejne 10 transakcji) wyświetla się puste, ale reszta panelu działa.
    Do tego ST citka się w takiej sytuacji śmiesznie "obraża" i nie pozwala na kolejną
    próbę obejrzenia tych starszych transakcji ;>

    Oczywiście to pytanie jest wkurzające i wynika z durnego pomysłu w ST citka, żeby od
    razu wyświetlać historię transakcji - ale nie jest to "fatalne".
    Inna sprawa, że do wszystkich opcji, które są dostępne na panelu pokazującym się po
    "wejściu w KK", jest też inna droga dostępu.

    Dla mnie kretyńskie w citku jest też to, że chociaż przy każdym logowaniu w
    przeglądarce na kompie muszę podać SMS (a jak się loguję na tablecie to nigdy nie
    muszę), to i tak po przejściu do historii starszej niż 3 miesiące lub próbie
    ściągnięcia wyciągu starszego niż 3 miesiące muszę podać kolejne hasło SMS.

    Ale na szczęście potrzebuję ST citka tylko raz w miesiącu do wyciągu z KK - no i może
    drugi raz, żeby sprawdzić, czy spłata doszła.

    A swoją drogą - skoro nie płacisz kartą citka to po co chcesz ją nagle oglądać? ;)

    No i nie dostajesz "propozycji nie do odrzucenia" zaraz po zalogowaniu, jeszcze
    musisz kliknąć w swoją KK ;P
    Aha, i nie jest to wcale zapytanie, czy wysłać, tylko informacja, ze wysłane będzie.

    Hmm, no i powiedz, masz właściwie jakąś receptę "nieleniwą umysłowo", jak taki
    problem inaczej rozwiązać - oczywiście poza taką, żeby nie wyświetlać od razu tej
    nieszczęsnej historii?