  • Data: 2007-01-22 21:50:24
    Temat: Re: Który bank wybrać???
    Od: Zeto <z...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Jestem w podobnej sytuacji, rozwazam tylko CHF (przewalutowanie jako
    opcja). Odwiedzilem kilka bankow, expandera i OF. Roznice w
    "obietnicach" sa niewielkie marza od 1.1-1.3 (3,36-3,5), prowizja 0-1.5%
    ubezpiecznie niskiego wkladu na poziomie 0,25%, +1% do czasu wpisu w
    ksiedze.

    Expander sugeruje mBank i Nordea, OF: Nordea, Fortis, BGZ.

    Czescia wspolna jest nordea, zastanawiam sie do ktorego jeszcze zlozyc
    wniosek. Chyba padnie na mBank podobno rozpatruja teraz wniosek w 4 dni,
    maja 0 prowizji. Dla mnie wazne sa jak najmniejsze oplaty wstepne -
    wliczenie prowizji itp do kredytu, gotowki przy zakupie mieszkania/domu
    nigdy za malo.

    Nordea ma kredyt walutowy tzn przelicza kredyt jeszcze raz przy wyplacie
    ale mozna negocjowac kurs pierwszego przeliczenia.

    Ciekawe tez jest milenium ale podobno przy obliczeniach przy umowie
    biora jakis wew wskaznik L3 ktory nie jest wcale zgodnym z LIBOR3, na
    ktory przechodzi sie po jakims czasie (chyba 3m) i wtedy kredy staje sie
    nieco drozszy.

    W OF niepodzianka byl dla mnie BGZ nie wiem co sie po nim faktycznie
    spodziewac, Fortis podobno chetnie udziela wysokich kredytow ale dosc
    dokladnie przy tym sprawdzaja.

    Napewno nalezy skladac do wiecej niz jednego banku, warto tez
    przygotowac sie wczesniej do spotkan z posrednikami chociazby czytajac
    grupy i forum GW, zwracajac uwage na date opinii bo sytacja w
    poszczegonch bankach dosc szybko sie zmienia. Z posrednikami trzeba
    umawiac sie dosc wczesniej troche czeka sie na spotkanie. Rzadko gdzie
    dostaje sie kalkulacje ktora uwzglednia spread walutowy.

    Pzdr