    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 4 May 2021 03:22:04 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kredytówka w skarbonce?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 2 maja 2021 o 00:46:47 UTC+2 Marcin Mokrzycki napisał(a):
    > Mam tę kartę od sierpnia zeszłęgo roku. Rozliczenia transakcji zagranicznych
    > zgadzają się z kalkulatorem na stronie Visy co do grosza. Płatności m. in.
    > w EUR, USD i TRY.

    A to w takim razie wygląda to ładnie.
    Ja póki co dowiedziałem się, że ich MC przeliczają via EUR (choć pani i tak musiała
    się z szefem skonsultować, w ściągawce miała, że via USD).

    > To nie są karty bez-/niskospreadowe. Akurat platynową Visę Santandera też
    > mam.

    A, jeśli o to głównie chodzi, to rzeczywiście - nawet ew. opłata roczna zwraca się
    przy wydatkach zagranicznych 8k rocznie.
    Ale jest jeszcze visa z getoutu - też zerowe rżnięcie na transakcjach zagranicznych,
    a darmowa za 5 pyk/mc. No ale to jest getout.

    > Sprawdź sekcję vouchery w katalogu nagród. Punkty bez problemu wymienisz na
    > karty podarunkowe Allegro, to prawie jak gotówka ;-)

    Prawie jak - aledrogo z tymi voucherami ma taki problem, że można tylko jeden
    wykorzystać przy jednym płaceniu.
    No i przy wymianie na vouchery przelicznik zwrotu spada do 0,66% (choć rzeczowe nie
    osiągają 1%, raczej 0,8%) - oczywiście lepszy rydz niż nic.

    > U mnie załatwienie Visy Platinum zajęło ponad 2 miesiące i wymagało
    > opieprzenia kilku osób na infolinii. A mam w BNP Paribas rachunek (Premium
    > - stara wersja) i wpływa tam moje wynagrodzenie. Miałem ofertę "na klik",
    > ale na kartę standardową.

    Zachęciłem mnie do spróbowania - rzeczywiście burdel w tym francuzie.
    W weekend wypełniłem formularz, dziś od rana dzwonią - jak w końcu, za trzecim razem,
    telefon nie był głuchy, to się okazało, że pani dzwoni z promocją mc standard, ew. mc
    gold, i z promocją mambonus (stąd to wyżej wspomniane dowiedzenie się o walucie
    rozliczeniowej kart mc z bnp).
    Jak zadzwonisz na infolinię "premium" to i tak trafiasz na zwykłą.
    A jak chcesz KK to tylko biorą dane, a konsultant od KK zadzwoni w ciągu 2 dni.
    Kurtałka, chyba takiego banku jeszcze nie widziałem.
    Może trochę podobnie było w mBąku, gdzie sobie testowo przeszedłem ścieżkę wyrabiana
    KK - też "premium, bo tylko dla mających mkonto (wtedy było promo za darmo ;) -
    kazali przynieść pełną historię konta za 3 miesiące - a na pytanie, po co pełna, a
    nie tylko wpływy, odpowiedź była "bo tak". Na szczęście mówili o historii, nie o
    wyciągach, więc zrobiłem im historię z 6 miesięcy - ale z filtrem tylko wpływów
    wynagrodzenia. Zawsze mogę powiedzieć, że tam tylko wynagrodzenie wpływa, a ja sobie
    żyję z innej kasy - i będzie takie samo "bo tak". I okazało się, że taka "pełna
    historia" jak najbardziej wystarczy - choć jeszcze po drodze były jaja, jak
    przyniosłem pani do oddziału wydruk, a ta mi jeszcze kazała się logować do banku...
    Tej karty w końcu nie wziąłem, ale było ciekawie - i ciekawe, ilu ludzie się na takie
    numery nabiera.

    Nad tym premium bnp myślałem, żeby przekształcić wspólny i mieć debetówki do
    wszystkich bankomatów - no i różne od tych do kont indywidualnych - ale jak się
    dopytałem o wielowalutowość to mi z lekka przeszło, a potem wycofali z oferty.

    A w santanderze platyna "na klik" bez problemu i nawet nie trezba oszukiwać z
    wysokością dochodów - ja zrobiłem numer, że dowiedziałem się od pani w oddziale, ile
    mi się tam wylicza, i potem tyle wpisałem - ale jak zamawialiśmy dla żony to
    wpisaliśmy prawdę - czyli (niestety ;) sporo mniej niż 10k i też dostała.
    W milku też dostajesz ofertę na "klik" bez problemu do 50k po pół roku posiadania
    konta 360 i wpłacania 1k
    miesięcznie, żeby było darmowe - i naprawdę dają bez żadnego dodatkowego pytania o
    dochody.
    No ale to nie karty na zagranicę, obie w granicach 5-6% rżnięcia.
    W santanderze już lepsza mc world - tam jest "tylko" ok. 3,5%.
    To jednak ma znaczenie tylko wtedy, gdy komuś jakoś bardzo zależy na kredytówce za
    granicę - bo akurat wie, że tam, gdzie jedzie, kredytówkę trzeba mieć.
    Inaczej nie ma się co chrzanić i brać curve i/lub N26 czy kantor aliora - i jedynie
    trzeba pamiętać, żeby kupić nieco euro na zapas.