    From: "Tomek B" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt hipoteczny w MultiBanku
    Date: Wed, 21 Apr 2004 14:46:17 +0200
    Sender: t...@p...onet.pl@saturn.atm.com.pl

    > Dzięki, co czasu jaki mam, to jestem w dość komfortowej sytuacji, do końca
    > czerwca mam czas na zgromadzenie środków z kredytu;
    > Jeżeli chodzi o "moje" dotychczasowe doświadczenia to wszystko byłosuper.
    > Decyzję miałem już po ok. 2 tygodniach. Odpowiada mi doradca mailem z
    banku
    > dość szybko, więc i tu nie narzekam.
    > Bardzie mnie wkurza prowizja (ale ona jest w większości banków) no i dość
    > wysokie oprocentowanie. Czy Twoje doświadczenia z machanizmem
    bilansującym
    > oceniasz pozytywnie?

    Odpowiem na Twoj i Tomka Waszczynskiego post jednym tekstem.
    Nie mam mechanizmu bilansujacego - mam kredyt w CHF. Prowizja u mnie: 1%. Mi
    tez doradca w baku odpowiada mailem (o ile sie mu zachce -
    Warszawa/Senatorska).
    A co musze zalatwiac pismami? Kredyt zostal przyznany dla mnie i moich
    rodzicow, malzonka za krotko pracowala w nowym miejscu pracy i jej zarobkow
    nie chcieli uwzglednic. OK, niech im bedzie, nie mam o to pretensji. Z tego
    powodu kredyt zostal przyznany na okres dwukrotnie nizszy niz wnioskowany (z
    powodu "dojrzalego" wieku moich rodzicow). "Doradca" uspokoil - mina trzy
    miesiace pracy mojej zony i wtedy jej zarobki zostana uwzglednione. Tylko
    napisac wniosek, 7 do 10 dni na rozpatrzenie i decyzja. Wedlug niego prosta
    formalnosc (jak z przewalutowaniem - okreslenia "doradcy"). Po trzech
    miesiacach: "ja mowilem, ze po trzech...? nie.... po szesciu....". OK, po
    szesciu miesiacach napisalismy wniosek o zwolnienie moich rodzicow z
    obowiazkow kredytobiorcow i wciagniecie na liste mojej zony. Wniosek jest
    juz rozpatrywany 2 miesiace, jak sie wyrazil doradca: "pismo do pana poszlo
    od analityka, nie moge powiedziec co jest w pismie, sprawa jest bardzo
    niestandardowa, musial sie wypowiedziec radca prawny banku".
    Zreszta na poczatku mowil mi, ze zarobki zony zostana uwzglednione, poniewaz
    ma dlugi staz pracy (zmienila firme bez przerwy w zatrudnieniu), ktory (wraz
    z zarobkami) zostanie policzony na podstawie swiadectw pracy (dostarczylem
    je).

    Generalnie: facet nic nigdy nie wie, wciska kit. Jak juz cos od niego
    naprawde mocno chce to mnie po prostu unika. I co z tego, ze podczas "sondy
    telefonicznej klientow Aquarius" podalem nazwisko "doradcy" i powody
    niezadowolenia, co z tego, ze zlozylem reklamacje, rowniez podajac przebieg
    korespondencji i nazwisko "doradcy".... a nic to...

    Ech, rozpisalem sie... ale przeciez sam chcialem w TYM banku wziac
    kredyt....... Moze gdzie indziej jest tak samo ale biorac baaaardzo duzo
    kasy od takiej instytucji chyba powienienem byc rzetelnie obslugiwany...

    Pozdrawiam,
    Tomek