    Date: Tue, 26 Apr 2022 18:18:58 +0200
    Subject: Re: Jak powstaje WIBOR?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <626598dc$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    <62659fdb$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    <6266537f$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    <6266649e$0$480$65785112@news.neostrada.pl>
    <6266673c$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    <62666de8$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    <626699a9$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <62669bd5$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <6266a075$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <6266a5f8$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <62680eac$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    From: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-26 o 17:24, _Master_ pisze:
    > Potrafisz zajrzeć do mojego pierwszego postu?
    > Są tam kluczowe pytania.
    > Umiesz odpowiedzieć?

    Tam w zasadzie jest jedno pytanie: tak wibor się ustala nawet nie o
    konkretne koszty, tylko w sumie nie wiadomo o co :-) ale ma to
    odzwierciedlać koszt pożyczenia pieniądza na rynku międzybankowym. Jeśli
    nie byłoby wiboru, to byłby inny wskaźnik wg którego wyliczało by się
    oprocentowanie rat kredytu. Nie wiem jaki wskaźnik, ale myślę, że
    najbardziej Cię boli, ze banki same sobie to ustalają.
    Jak chcesz coś u mnie kupić, to też musisz zapłacić tyle, ile ja chcę za
    godzinę roboty,
    więc Twoje żale są bezsensowne.

    Można było brać ze stałym oprocentowaniem jak wibor był 0,2%
    ale nikt nie był zainteresowany, bo rata była wtedy oprocentowana na
    poziomie 4-5%.
    Ci co wzięli wtedy taki nie uważają, że banki ich łupią - są raczej
    zadowoleni.
    No risk no fun.
    Teraz pewnie też można wziąc ze stałym oprocentowaniem, ale
    banki nawet nie wiedzą jak to skalkulować, bo rynek taki jest, że
    nie wiadomo czy na 10% czy 15% da się zarobić w perspektywie tych 20 lat.
    Dlatego nie oferują.
    Obecnie też odrzucam zapytania, bo nie mam czasu, więc Twoje żale są
    bezsensowne.

    W innych krajach są inne wskaźniki - każdy z nich odzwierciedla jakos
    realny
    procent/koszt pozyskiwania pieniądza między bankami i też jest to wskaźnik
    bankowy przez nie ustalany, więc Twoje żale są bezsensowne.