    From: jinx <S...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Inne spojrzenie na e-banki
    Date: Thu, 29 Jan 2004 21:13:55 +0100

    > Bank moze przynosic zyski rowniez bez oplat za przelewy i prowadzenie konta.
    > Skad ten pomysl, ze dopiero po wprowadzeniu tych oplat zacznie przynosic?

    Jak pewnie wszyscy zdają sobie sprawę, nic nie ma za darmo. Byc może
    jest uczciwsze pobieranie adekwatnych opłat za to co generuje koszty. Za
    przelewy zewnętrzne każdy bank musi płacić KIRowi (a może któś wie
    ile?), a poza tym im więcej przelewów tym większy koszt utrzymania
    historii konta (backupy, dyski, wydruki, moc obliczeniowa itd).

    Nie jestem bankowcem ani nie mam nic wspólnego z ekonomią ale na zdrowy
    rozum zastanów się jak bank może przynosić zyski bez pobierania opłat za
    prowadzenie kont? Mnie na myśl przychodzą dwa sposoby:
    1. zysk na relatywnie mniejszym oprocentowaniu lokat w stosunku do
    zysków z inwestowania pieniędzy
    2. zwiększenie zysku z inwestowania środków czyli odbicie sobie na
    większym oprocentowaniu udzielanych kredytów.

    Czyli za twoje darmowe przelewy zapłacą klienci którzy lokują w banku
    swoje pieniądze lub ci którzy biorą kredyt. Jeśli nie jesteś teraz w
    żadnej z tych dwóch grup to pewnie kiedyś będziesz i zapłacisz za te
    "darmowe" przelewy. Zastanów się więc zanim zaczniesz wypisywać
    demagogiczne głupoty w millerowskim stylu.

    Pozdrawiam,
    Adam