    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Citi Kantor
    Date: Wed, 16 Sep 2020 17:47:33 +0200

    > O, nawet nie wiedziałem, że bnpp ma jakiś kantor.

    Rkantor to jest/była spółka zależna. Teraz wygaszają markę.

    > Włączyłem sobie coś, co się nazywa FXpl@net - to to?

    Tak. Duży bałagan w tym BNP. Rkantor to spadek po Reiffeisenie...
    FXplanet chyba też po jakiejś fuzji (BGŻ?)...

    > Niestety nie pokazuje mi żadnych kursów (poza jakąś fatalną "tabelą kursową
    banku"), bo nie mam żadnych rachunków walutowych - czyli taki model jak
    > w mBąku - pokażą tylko pary, w jakich masz rachunki - a z drugiej strony potrzebna
    jest umowa o "kantor".

    Pewnie tak. Rkantor działał nieźle, choć miał swoje wady. Teraz widać,
    iż starają się ujednolicić systemy. Promocja, o której piszę jest tylko
    dla klientów dawnego Rkantoru.

    > Hehe, takie niskie spready są tylko dla mających "nowe citi konto".
    > I pewnie ci nie mają możliwości negocjacji telefonicznej ;>
    > Pozostali, z innymi typami kont, mają spready gorsze - choć i tak niezłe - więc
    jeszcze coś mogą wynegocjować.
    > Choć raczej te negocjacje to pozostałość - kantor wprowadzony niedawno, więc
    jeszcze tej niepotrzebnej już zaszłości nie zlikwidowali.

    Hmm... Rozumiem negocjacje spreadu na dłuższy okres czasu. Ale tak do
    każdej transakcji to nonsensowne. Za szybko kurs się zmienia, by miało
    to sens. Dodzwonienie się, weryfikacja itd... Upierdliwe.

    > To załóż - konto bezpłatne, niczym nie ryzykujesz, z zamknięciem też nie ma
    problemu, sprawdzone, wystarczy wiadomość w serwisie transakcyjnym (a jeszcze
    zadzwonią i może coś ciekawego zaoferują).

    Jakoś nie mam takiego zacięcia do zabaw. ;-)

    > Jak masz kredytówkę to założysz przez telefon - a jak nie masz nic, to też przez
    telefon, tylko lepszy - podobno można w apce z weryfikacją na selfie, przy okazji
    przetestujesz.

    Nie mam nic w Citi. Swego czasu mocno przesiali placówki, więc kwestia
    założenia konta poprzez selfie. Z różnych względów unikam tego typu
    "autoryzacji". Stąd - jak wspomniałem - motywację musiałbym mieć większą
    niż tylko przetestowanie. ;-)