  • Data: 2002-01-18 23:16:01
    Temat: Re: Bez marmurka ani rusz
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Jan 2002, Krzysztof Halasa wrote:

    >+ <r...@p...onet.pl> writes:
    >+
    >+ > > Bo, widzisz, hurtownie to dzialaja nieco inaczej. To nie jest tak, ze
    >+ > > Ty zamawiasz tam jakis sprzet, jak klient zamowi u Ciebie. To nie sa
    >+ > > hurtownie, a detalisci.
    >+ >
    >+ > Alez jestes przezabawny.....
    >+
    >+ Nie widze w tym nic zabawnego.

    Jasne. Nie zostałeś z towarem który staniał o 40% w ciągu
    tygodnia na składzie.
    Jakby kto o to pytał to mam przed nosem monitor 19" który kupiłem
    półtorej tygodnia przed promocją...(nie na "skład", niemniej...)
    Ale byłem zły :(
    [...]
    >+ To nieistotne. To, co jest istotne, to fakt, ze zakupy detaliczne nie
    >+ sa hurtowymi. To, ze mala firemka kupuje u nieco wiekszej towary
    >+ detaliczne, i sprzedaje z jakas tam marza, po prostu nie ma nic
    >+ wspolnego z jakimkolwiek hurtem.

    "umówmy się że 10 byłek to jeszcze nie jest hurt, ale 10 telewizorów
    to już tak" (cytat z początków ery kapitalizmu w .pl, jakiś
    'szpec' z ówczesnego rządu odpowiadał dziennikarzowi).

    Niestety - to co CHCIAŁBYŚ widzieś już się w branży komputerowej
    lekko kończy: nawet półhurtownie prowadzące taką politykę padają
    jak muchy :(

    [...]
    >+ Przejdz sie do jakiejkolwiek prawdziwej hurtowni i zapytaj jak to wyglada.
    >+ Hurtownia nie rozni sie tym od sklepu detalicznego, ze nie sprzedaje
    >+ inaczej niz na fakture, bo nie ma kas fiskalnych (choc oczywiste ta
    >+ roznica rowniez istnieje).

    W kwestii formalnej: głównie różni się tym że nie można pomacać
    towaru :>, nie daje ustawowej rękojmi, nie... co tam jeszcze ? ;)

    >+ > > No jesli dla Ciebie przelew w terminie tych 7 czy 14 dni jest
    >+ > > generowaniem kosztow, to ja juz nic nie bedzie pisal.

    Mniemam że nie o to chodzi.
    Musisz mieć duży obrót *z daną hurtownią* aby uzyskać u niej
    kredyt kupiecki. Jeśli 'firma' jest małym sklepem - albo
    sprzedaż sprzętu jest "uboczna", bo robi sieci i 20 PCtów
    sprzedaje/składa/uzupełnia od okazji do okazji - to NIE MA
    SZANS (na ów kredyt).
    A przelew... coż, dojdzie na pojutrze albo i nie.
    Sprzęt jest potrzebny na przedwczoraj, jak zwykle :]

    Pozdrowienia, Gotfryd