    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BZWBK - UWAGA!
    Date: Thu, 08 Aug 2002 12:55:52 +0200

    > 1. Pisz jasno jaki to bank - bo inaczej nie ma dyskusji

    BIG BG, Pekao SA tego nie robi, więc wynika to z praktyki i wewnętrznych
    ustaleń w banku. Ustaleń, o których klient nie jest informowany, lecz
    uczy się ich na własnej, bez przeproszenia, dupie.

    > 2. wykonanie takiego zlecenia w Dt uwazam za sluszne i i lepsze rozwiazanie
    > niz niewykonanie zlecenia - czasem wiecej klopotow i nieprzyjemnosci
    > bedziesz mial jak zlecenie nie pojdzie a zauwazysz to po miesiacu.

    Długi wobec banku podlegają egzekucji w sposób niemal bezpośredni -
    pozostałe raczej nie, więc nieprzyjemności z niezapłacenia za wodę czy
    telefon są dużo mniejsze niż wezwanie do zapłaty z terminem 7 dniowym
    kwoty dajmy na to 8000 zł. Ponadto bank w miom imieniu dokonuje operacji
    na koncie, która jest uważana za jedno z najcięższych przewinień klienta
    - jest podstawą do wypowiedzenia umowy, o nieudzielaniu kredytu w
    przyszłości nie wspominając. I nie bank jest od decydowania, co dla mnie
    jest mniejszym, a co większym kłopotem.
    Zakładanie przez bank, że pieniądze "spłyną', bo dotychczas tak było -
    może jest i fajne - natomiast jakoś dziwnie banki tego nie zakładają, w
    chwili, gdy mają udzielić kredytu.

    > wiele bankow ma takie oplaty - Kredyt Bank mial je od zasze dla malolatow
    > Niech sie malolaty ucza gdzie otwierac konta ;-))

    Uczą się też czego innego: że silniejszy partner umowy może ją zmieniać
    w czasie trwania w sposób dowolny. Autorom tych pomysłów wydaje się, że
    redukcje w bankach do ich stołka nie sięgną - co z czasem może okazać
    się założeniem fałszywym.

    Pzdr: Dogbert