    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BZWBK - UWAGA!
    Date: Wed, 07 Aug 2002 19:42:42 +0200

    (...)

    > DO przewidzenia i nie koniecznie tylko w tym banku :((
    > Banki jakos musza ciagle zarabiac. Obnizaja oprocentowanie w wiekszym lub
    > mniejszym stopniu, wprowadzaja oplate te jawne i mniej (prowizje) etc.

    No, to jeszcze drobiazg. Znam taki bank, który realizuje zlecenie stałe
    wprowadzając stan konta w debet nieuzgodniony. Oczywiście włącza karne
    odsetki i uruchamia maszynkę, pozwalającą skubnąć klienta na dodatkową
    stówkę - dwie miesięcznie, bo do debetu nieuzgodnionego dolicza debet
    uzgodniony.
    Wprowadził też opłatę od wypłaty gotówki z bankomatu dla konta osoby
    nieletniej. Przy zadeklarowanym zasilaniu 100zł nie da się ich wypłacić,
    żeby nie zrobić debetu. W bankomatach ogranicza się możliwość wypłaty
    małych kwot (20 zł), wię uczy się dziecko rozrzutności, zamiast
    oszczędzania. Efekt jest taki, że posiadanie w tym banku konta wymaga
    ciągłego monitorowania rodzących się pomysłów, niestety nie dotyczy to
    tylko tego banku.
    Proszę nie pisać, że bank musi na czymś zarabiać. Osobiście płacę ok.
    2000 zł odsetek miesięcznie, a firma, którą kieruję, płaci tytułu
    kredytu powyżej 30k odsetek (pomysł mojego poprzednika, ale nie da się
    go odkręcic z dnia na dzień).

    Pzdr: Dogbert