eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: 9hpln › Re: 9hpln
  • Data: 2021-01-10 01:58:46
    Temat: Re: 9hpln
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "Eneuel" rtcsq3$78n$...@g...aioe.org

    E>>> Protasiuk (nie tylko on) był oskarżany o nieznajomość pracy
    E>>> automatycznego pilota podczas ,,odchodzenia na drugi krąg''

    K>> Było to tak samo istotne jak obecnie zeszłoroczny śnieg.

    Mgła CoViDowa szaleje, więc przypomnę:

    "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl

    K> nie wyobrażam sobie, by lądować miał pilot, który "nie
    K> panuje dobrze nad samolotem".

    [znam doskonale ból tej mgły... osłonięty maseczką nos -- mgła
    osiada na okularach... zwłaszcza podczas prowadzenia samochodu
    taka mgła przeszkadza, bo ludzie nie lubią, gdy ktoś się o nich
    ociera lub potyka...]

    >>> Raczej znanego -- wolał nie lądować po omacku... Był tuż przed pasem na
    >>> bezpiecznej wysokości, pewny swego położenia i zszedł nisko,

    K>> ... poniżej dupuszczalnej wysokości minimalnej - zapewne znacznie
    K>> poniżej i przy panującej kilkukrotnie mniejszej widoczności poziomej
    K>> niż minimalna.

    >>> by zobaczyć
    >>> pas pomimo mgły a (jak wyżej napisałeś) sekunda lotu to kilkadziesiąt
    >>> metrów przed siebie, więc schodzenie w dól (nawet ze 100 metrów) musi
    >>> przesunąć lądowanie o kilometr czy dalej...

    K>> Byłby głupi gdyby tak robił.
    K>> Jeśli to nie jest oczywiste to nie wiem co jest.

    Może moje ,,opowiadanie'' nie jest jasne... Może powinienem dokładniej
    pisać -- ,,próg pasa'', ,,fragment pasa ukazujący kierunek''... Może
    należałoby posłużyć się rysunkiem... Niestety brak mi ochoty -- mnie
    nikt nie płaci za me dociekanie... Wg mnie oczywiste jest, że Jak40
    mógł wylądować, ale dotykając kołami dopiero w połowie pasa, zaś
    Tupolew nie mógł nawet tego...

    -=-

    Wg mnie jasne jest, że pomylenie się w odległości od pasa mogło
    w tamtych warunkach (jaru głębokiego na niemal 60 metrów względem
    najwyższego miejsca między jarem i pasem) doprowadzić do katastrofy,
    gdy autopilot posługiwał się dalmierzem miast wysokościomierzem...
    Z dalmierza można skorzystać podczas lotu nad płaskim i poziomym
    terenem, nie nad dnem jaru... Nad jarem można tak mierzyć głębokość
    tego jaru, a i to niezbyt starannie, bo dno nie jest płaskie w obu
    kierunkach...

    Wg mnie jasne jest, że z wysokości 100 m nie można zejść w jednej
    chwili na pas, więc mając 80m/s (czy nawet 75m/s) w poziomie
    i kilka sekund bezwładności samolotu i parę sekund własnej
    bezwładności, trzeba mieć przed sobą ponad trzy kilometry
    w chwili podejmowania decyzji o lądowaniu, więc lot w tej
    mgle (widoczność 400 metrów) na wysokości 100 m nie mógł
    zaowocować lądowaniem...

    Akurat tak samo prawił JMiller ze swej komisji... Dodał, że
    ,,piloci oczywiście nie byli samobójcami, więc nie zamierzali
    lądować''... Ja zaś uważałem, że zamierzali lądować w Smoleńsku,
    ale niekoniecznie w tym podejściu....

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1