    From: "Artur SUROWIEC" <a...@s...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: 700 tys. klientów mBanku
    Date: Sat, 9 Oct 2004 10:19:33 +0200

    napisał w wiadomości news:ck471t$rdt$1@news.onet.pl...
    > Mimo wszytko jednak - liczba zdobytych klientow - wzbudza szacunek.
    > Kasa pojawi sie za chwile.
    No właśnie! Studiuję utam gdzie Ty - konta w mBanku zakładają tu normalnie
    wszyscy. Tłumy! Póki co dostęp praktycznie tylko przez internet zapewnia
    pozytywną selekcję klientów. Na razie są to często młodzi ludzie, często
    jeszcze nie bogaci... jeszcze. Ogromna większość moich wybijających się
    znajomych - niezależnie od tego czy studiują informatykę, psychologię czy
    prawo posiada konta w mBanku.
    Mobilność - h.m. ostatnio chciałem założyć sobie jakieś lepsze konto niż
    mBankowe (bo mógłbym w końcu pożegnać się z najgorszym z tych które mam) -
    nie ma. Jestem mobilny i co z tego - byle gdzie nie pójde. Potrzebuje SFI,
    KK i krew by mnie zalała gdyby ROR i lokaty były jeszcze gorzej
    oprocentowne. Czy jest w tej sytuacji jakakolwiek konkurencja dla mBanku. No
    dla mnie nie, nawet jeśli wprowadzą opłaty.

    > Przykladowo karty kredytowe. Wiadomo, ze teraz to zaden rarytas (moze
    > pomijajac dobra obsluge przez inet). Mysla tam o zmianach w ofercie - ale
    > schodzi nad wyraz wolno. Jak sie okazuje - oprocentowanie mozna dac jak w
    > przypadku Raiffeisena czy Invest i BISE calkiem niskie. Mnie dziwi,
    dlaczego
    > oni OD RAZU takiego czegos nie przywalili?
    Tu się nie zgodzę. Istnieje jakościowa różnica między klientem mBanku a
    klientem RaiWanZena. Ten drugi zarabia nawet na 9.99%, bo większość klientów
    nie czai o co w tych kartach chodzi - znam to z autopsji, bo miałem praktyki
    w jednym z banków. Ludzie mają wytłuszczoną kwotę minimalną i tyle spłacają.
    Nie mam dostępu do statystyk, ale widziałem głównie ludzi z płaskimi
    elektronami, z wcale niewygórowanymi zarobkami, którzy co miesiąc
    przestraszeni przybiegają do banku z wyciągiem.
    W mBanku nie ma przestraszonych z wyciągiem w oddziale. Osoby, które
    decydują się na konto internetowe są obeznane z techniką i... wiedzą też jak
    działa KK i rzadziej płacą odsetki. Poza tym 9,99% to promocja. A co się
    tyczy BPH to dłuższe GP zapewni bankowi więcej wpływów z odsetek, bo
    przeciętny posiadacz konta w BPH nie będzie w stanie kontrolować swoich
    obciążeń, co przy 5X dniach niektórym się jeszcze udawało.

    Pozdrawiam!
    Artur A. Surowiec