  • 1. Data: 2010-09-23 12:06:30
    Temat: RPP w sierpniu głosowała podwyżkę...
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    ... stóp procentowych o 50 pb. Wniosek nie przeszedł.

    Czy ktoś rozumie po co taka podwyżka w obecnej sytuacji miała być. Jakie
    jest obecnie dyżurne wytłumaczenie powodów gigantycznego dysparytetu stóp do
    strefy EUR, nie mówiąc już o CZK (0,75%)? To znaczy oprócz stałego, że po
    niższych rentownościach nikt nie weźmie polskich obligacji.

    Jest jakieś wytłumaczenie natury makro? Bo chyba ostatnio straciłem trochę
    kontakt z rzeczywistością, jeśli już to spodziewałem się z niewielkim
    prawdopodobieństwem obniżki, a tu głosowana była podwyżka.

  • 2. Data: 2010-09-23 15:47:12
    Temat: Re: RPP w sierpniu głosowała podwyżkę...
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message
> [...]
    > kontakt z rzeczywistością, jeśli już to spodziewałem się z niewielkim
    > prawdopodobieństwem obniżki, a tu głosowana była podwyżka.

    Wydaje mi sie, ze obstawiaja wyzsza inflacje- spory wzrost cen zywnosci,
    gazu, pradu oraz VAT. To bedzie dopiero za pare miesiecy, ale trzeba dzialac
    wczesniej, stad chyba taki wniosek o podwyzce. Do tego dochodza potrzeby
    pozyczkowe panstwa, ktore beda rosly.
    Obligacje i tak rzadza sie swoimi prawami a RPP ma jedynie wplyw na
    krotkoterminowe stopy a te dla obligacji zaleza bardziej od nastawienia
    inwestorow i ogolnego klimatu na swiecie.