  • 1. Data: 2004-02-25 06:58:41
    Temat: Przelew za telefon Netia
    Od: Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl>

    Nowym wynalazkiem Netii jest inny numer rachunku co miesiąc z zaszytym numerem
    faktury. Da się to jakoś obejść bez PZ ? Nie uśmiecha mi się wklepywać co
    miesiąc nowego numeru ...
    ________
    Yareck

  • 2. Data: 2004-02-25 11:33:37
    Temat: Re: Przelew za telefon Netia
    Od: kornick <k...@a...gdynia.com.pl>

    Użytkownik Yareck napisał:

    > Nowym wynalazkiem Netii jest inny numer rachunku co miesiąc z zaszytym
    > numerem faktury. Da się to jakoś obejść bez PZ ? Nie uśmiecha mi się
    > wklepywać co miesiąc nowego numeru ...

    Na infolinii mila pani powiedziala ze wplacajac caly czas pieniadze na
    to samo (raz zdefiniowane) konto nie bedzie problemow z ksiegowaniem
    takze nie ma sie tym co przejmowac. Ja tak robie od zawsze i nie bylo
    jeszcze zadnych problemow.

    pozdr
    Kornick

  • 3. Data: 2004-02-28 22:02:42
    Od: "Cezgoc" <c...@b...com>

    Użytkownik "Yareck" <j...@i...KILLSPAM.pl> napisał w wiadomości
    > Nowym wynalazkiem Netii jest inny numer rachunku co miesiąc z zaszytym
    numerem
    > faktury. Da się to jakoś obejść bez PZ ? Nie uśmiecha mi się wklepywać co
    > miesiąc nowego numeru ...

    Nie nowym, bo takie rozwiąznie Netia stosuje od ponad 5 lat.
    Być może od stycznia jest to bardziej widoczne, bo numer jest w standardzie
    NRB.
    § 9 (pkt.1. i 4.) regulaminu dokładnie to opisuje, poza tym wrzutka do
    faktur grudnowych dokładnie to opisywała (powtórzone było w stopce faktury
    styczniowej):
    - można stosować numer z dowolnej faktury akceptując fakt, że alokację na
    najstarszą nieopłaconą jest możliwa.
    Ja możliwość wskazania, którą z faktur chcę opłacić traktuję jako zaletę.
    Żadko, który wierzyciel - odbiorca masowych płatności analizuje tytuły
    płatności: kolejne przelewy automatycznie alokowane są na najstarszą fakturę
    (czyli nie zawsze zgodnie z art. 451 kc). A wtedy są problemy jeśli któraś z
    faktur jest reklamowana a intencją dłużnika jest jej nieopłacenie.

    Gdy się nie chce samodzielnie szukać, można wysłać maila na i...@n...pl -
    odpowiedzi przychodzą po jednym dniu roboczym (sprawdziłem).
    Co masz przeciwko PZ? - w Netii funkcjonuje dobrze.

    Cezgoc