  • 1. Data: 2020-01-17 12:43:33
    Temat: Przedluzanie karty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Byl watek o dzialaniu kart, wlasnie przyszla kolejna z mbanku, to
    mozna bylo conieco sprawdzic:
    -aktywowalem w ST,
    -zmienilem tez PIN w ST

    -na pikaczu w biletomacie - nie dziala. Chyba prawidlowo ?
    -w sklepie na pikaczu nie dziala. Chyba nadal prawidlowo ?
    -wstawiona w terminal - dziala, ale wymaga podania pin ... starego.
    Nowy nie zadzialal.

    Gdzie oni co wpisali ?

    J.

  • 2. Data: 2020-01-17 12:55:41
    Temat: Re: Przedluzanie karty
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A po co żeś ten PIN zmieniał?

    Zaś na serio - jak już żeś zmienił, to nowy trzeba było próbować do skutku, tak nawet
    4 razy - wcześniejsze próby, nawet 3, mogą iść z PINu offline - a dopiero 4. pójdzie
    z PINu on-line, po komunikacji z bankiem - i wtedy nowy PIN też się zapisze w chipie
    i już będzie offline działał.
    A najlepiej, jak już się ma takie głupie pomysły, najpierw iść do bankomatu.

  • 3. Data: 2020-01-17 14:16:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >A po co żeś ten PIN zmieniał?

    Bo mi sie podobalo.

> [...]
    >PINu offline - a dopiero 4. pójdzie z PINu on-line, po komunikacji z
    >bankiem - i wtedy nowy PIN też się zapisze w chipie i już będzie

    A widzisz - cenna informacja, ale ... nowa karta, nigdy nie uzyta.
    Bank wpisal stary pin w personalizacji przed wysylka ? Czemu nie, i
    tak cos tam wpisuje ...

    A taka nowa karta to nie chce sie skomunikowac z bankiem w celu ...
    hm, trudnym do okreslenia, pikacza wlacza, ale czy cos jeszcze ?

    >A najlepiej, jak już się ma takie głupie pomysły, najpierw iść do
    >bankomatu.

    Taki mialem zamiar, ale sklepik byl blizej :-)

    Poza tym ... wystarczy, ze w bankomacie wsadze, wpisze pin (bo
    bankomat żąda od razu), a potem zakonczę obsluge, czy musze cos
    wyplacic ?

    J.

  • 4. Data: 2020-01-17 14:56:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 17 stycznia 2020 14:19:19 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Bo mi sie podobalo.

    To trza było pomyśleć, że to osobna operacja - a nie, jak w przypadku nowej karty,
    obowiązkowa - i że coś z tego jednak wynika.

    > A widzisz - cenna informacja, ale ... nowa karta, nigdy nie uzyta.
    > Bank wpisal stary pin w personalizacji przed wysylka ? Czemu nie, i
    > tak cos tam wpisuje ...

    Podobno dotychczasowy pin offline wpisują.

    > A taka nowa karta to nie chce sie skomunikowac z bankiem w celu ...
    > hm, trudnym do okreslenia, pikacza wlacza, ale czy cos jeszcze ?

    Chce albo nie chce - w zależności od tego, co bank jej kazał.
    Może np. chcieć najpierw mieć podany prawidłowy PIN offline - a dopiero po kilku
    nieudanych próbach nawiązuje komunikację z bankiem.

    > Taki mialem zamiar, ale sklepik byl blizej :-)

    He, swoją drogą ciekawy powód do reklamacji - zadziałał przecież PIN, który wcześniej
    zmieniłeś na inny.
    Chyba że jednak wcześniej wyskoczyło jakieś ostrzeżenie.
    Ale można by tym mBąkowi d4 pozawracać ;>

    > Poza tym ... wystarczy, ze w bankomacie wsadze, wpisze pin (bo
    > bankomat żąda od razu), a potem zakonczę obsluge, czy musze cos
    > wyplacic ?

    Najlepiej jednak albo wypłacić albo zażądać sumy większej niż dostępne środki - wtedy
    komunikacja na pewno będzie - bo kto wie, kiedy bankomat sprawdza ten PIN -
    niezależnie od tego, że chce go od razu - chociaż kiedyś trafiłem na taki dziwaczny
    mały (wręcz wyglądający na "przenośny", o ile bankomat w ogóle może być przenośny)
    bankomat euronetu, który PINu chciał dopiero przed samą wypłatą - przestraszył mnie
    tym na tyle, że nie podałem ;>

  • 5. Data: 2020-01-17 15:20:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
    >To trza było pomyśleć, że to osobna operacja - a nie, jak w przypadku
    >nowej karty, obowiązkowa - i że coś z tego jednak wynika.

    Cos by sie zmienilo, gdybym to pozniej zrobil ?

    A jak sobie radza z calkiem nowymi kartami, gdzie nie bylo poprzedniej
    ?
    PIN trzeba na ST ustawic ...

    >Podobno dotychczasowy pin offline wpisują.

    Tak by wypadalo wnioskowac.

    >Chce albo nie chce - w zależności od tego, co bank jej kazał.

    Kazal przy personalizacji/produkcji, czy kazal po pierwszym wsadzeniu
    w terminal ? :-)

> [...]

    >który wcześniej zmieniłeś na inny.
    >Chyba że jednak wcześniej wyskoczyło jakieś ostrzeżenie.
    >Ale można by tym mBąkowi d4 pozawracać ;>

    Oleja, jak zrozumieja o co klientowi chodzi ... bo w sumie o co panu
    chodzi ?

    To raczej wpisywac ten nowy PIN, a potem reklamowac, ze nie dziala :-)

    >Najlepiej jednak albo wypłacić

    A to kredytowka, to najlepiej gotowki nie wyplacac, a nawet w bankomat
    nie wsadzac :-)

    >albo zażądać sumy większej niż dostępne środki - wtedy komunikacja na
    >pewno będzie

    a tam przyzwoity limit :-) A jak jednak wyplaci ?

    > - bo kto wie, kiedy bankomat sprawdza ten PIN - niezależnie od tego,
    > że chce go od razu

    No chyba wlasnie pozniej sprawdza ...

> [...]
    >na "przenośny", o ile bankomat w ogóle może być przenośny) bankomat
    >euronetu, który PINu chciał dopiero przed samą wypłatą - przestraszył

    Oddal karte ? Bo chyba nie musial.

    J.