  • 11. Data: 2009-01-22 12:32:02
    Temat: Re: Problem z kontem bez nowego DO
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 22 Jan 2009 12:51:40 +0100, ~|_ukasz napisał(a):

    > Właśnie! Obawiam się, że diabeł tkwi w szczegółach, np. w rodzaju
    > pełnomocnictwa, potwierdzeniu podpisu itd.

    Pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie, jeśli za granicą, to tłumaczenie u
    tłumacza przysięgłego.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 12. Data: 2009-01-22 14:00:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ~|_ukasz wrote:
> [...]
    > emerytalnego przez ZUS. Na ten rachunek będzie wpływać emerytura. Mbank
    > mówi: podpis na wniosku o założenie rachunku może być potwierdzony prze
    > konsula RP i wniosek wysłany pocztą do banku, ale wnioskodawca musi mieć
    > dowód osobisty i to NOWY.
    > Papiery do ZUS są gotowe, pełnomocnik tej osoby chce złożyć je na
    > początku marca, osoba nie planuje teraz przyjazdu do Polski (pracuje).
    > Brak tylko tego numeru rachunku... Może jest to możliwe w innym banku?
    > W którym? Jak?
    > Z góry dziękuję za porady (w imieniu znajomych).

    nie musi mieć dowodu, wystarczy paszport, trzeba tylko kogoś mocno op....

    z tym, że jako oosba niemieszkająca w Polsce musi założyć konto dla
    nierezydenta. Jest parę banków, które robią to bez problemu.
    Nordea ma konta dla nierezydentów, nie wiem jak inne.

  • 13. Data: 2009-01-22 14:38:53
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 22 Sty, 15:00, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > nierezydenta.  Jest parę banków, które robią to bez problemu.
    > Nordea ma konta dla nierezydentów, nie wiem jak inne.- Ukryj cytowany tekst -

    Chyba Toyota Bank też, w każdym razie tam wystarczy paszport.

  • 14. Data: 2009-01-22 16:53:03
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-01-22, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Innym. Nawet Bank Spółdzielczy ;)

    Ty się nie śmiej, BŚ pewne sprawy, jeśli już wiedzą 'o co chodzi' to
    potrafią załatwić, może nie mają 0-801 i w większości tylko karty
    Maestro, ale pewne proste rzeczy załatwiają od ręki.
    Czasem po prostu nie wiedzą że coś jest możliwe, albo rozkładają ręce -
    nie mamy na to klientów a więc tego nie będzie (chodziło o bankowość
    internetową 3-4 lata temu w moim BŚ, po prostu 'nie).

    kd,

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 15. Data: 2009-01-22 19:25:10
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    wiadomości news:88wsfgn9b7h5.dlg@oldfield.org.pl...
    > Dnia Thu, 22 Jan 2009 12:51:40 +0100, ~|_ukasz napisał(a):
    >
    > Pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie, jeśli za granicą, to tłumaczenie
    > tłumacza przysięgłego.

    Kłamiesz!

    1) pełnomocnictwo do reprezentowania przez bankiem wystarczy, że jest w
    zwykłej formie pisemnej,
    2) w Kanadzie jest wielu notariuszy władających językiem polskim, u których
    można potwierdzić podpis na takim pełnomocnictwie w języku polskim.

  • 16. Data: 2009-01-23 08:45:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 22 Jan 2009 17:53:03 +0100, Krzysztof Drewicz napisał(a):

    > Ty się nie śmiej, BŚ pewne sprawy, jeśli już wiedzą 'o co chodzi' to
    > potrafią załatwić, może nie mają 0-801 i w większości tylko karty
    > Maestro, ale pewne proste rzeczy załatwiają od ręki.

    Ja się nie śmieję, ja znam to od podszewki.

    > Czasem po prostu nie wiedzą że coś jest możliwe, albo rozkładają ręce -
    > nie mamy na to klientów a więc tego nie będzie (chodziło o bankowość
    > internetową 3-4 lata temu w moim BŚ, po prostu 'nie).

    Hyhyhy ;) A jakbym taki bank odwiedził, to by już ją miał :>

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 17. Data: 2009-01-23 08:49:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 22 Jan 2009 20:25:10 +0100, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Kłamiesz!
    >
    > 1) pełnomocnictwo do reprezentowania przez bankiem wystarczy, że jest w
    > zwykłej formie pisemnej,

    Pełnomocnictwo notarialne już nie?

    > 2) w Kanadzie jest wielu notariuszy władających językiem polskim, u których
    > można potwierdzić podpis na takim pełnomocnictwie w języku polskim.

    Możliwe.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 18. Data: 2009-01-25 20:46:55
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Adam Płaszczyca napisał(a) w wiadomości: ...

    >Możliwe.

    O ile bank uzna kanadyjskiego notariusza.
    Zdaje się, że w USA czy Kanadzie "umocowanie" prawne notariuszy jest
    jakby nieco inne niż w Polsce.

    Arek

  • 19. Data: 2009-01-25 22:33:47
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> napisał w
    wiadomości news:glij14$mkp$1@news.onet.pl...
    > Adam Płaszczyca napisał(a) w wiadomości: ...
    >
    > O ile bank uzna kanadyjskiego notariusza.
    > Zdaje się, że w USA czy Kanadzie "umocowanie" prawne notariuszy jest
    > jakby nieco inne niż w Polsce.

    Nie ma innego wyjścia. Dokument jest sporządzony zgodnie z prawem
    miejscowym i finito.
    Trzeba go jedynie zalegalizować.

    http://www.torontokg.polemb.net/index.php?document=9
    5