  • 11. Data: 2019-10-25 13:52:35
    Temat: Re: Pożyczka bez dokumentów?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-25 o 13:34, User pisze:

    > Właśnie informacji o konieczności dokonania przelewu autoryzacyjnego
    > *nie zawierała*.

    Nie zawierała, ale można się było domyśleć, po sugestii założenia konta
    na słupa i przy podstawowej wiedzy z zakresu obecnej bankowości i
    panujących zwyczajów. Ergo: nie zrozumiałeś, zwyzywałeś, trochę słabo.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2019-10-25 14:17:20
    Od: User <U...@U...com>

    W dniu 25.10.2019 o 13:52, Liwiusz pisze:
    > Nie zawierała, ale można się było domyśleć, po sugestii założenia
    > konta na słupa i przy podstawowej wiedzy z zakresu obecnej bankowości
    > i panujących zwyczajów. Ergo: nie zrozumiałeś, zwyzywałeś, trochę słabo.

    Sformułowanie "Po Tobie można się było spodziewać mądrzejszej
    odpowiedzi." nie było zwymyślaniem, tylko informacją, że znając jego
    wcześniejsze wypowiedzi na grupie, można było się spodziewać odpowiedzi
    merytorycznej, a nie kiepskiej, prześmiewczej "porady".

    User

  • 13. Data: 2019-10-25 14:24:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-25 o 14:17, User pisze:

> [...]
    > wcześniejsze wypowiedzi na grupie, można było się spodziewać odpowiedzi
    > merytorycznej, a nie kiepskiej, prześmiewczej "porady".

    Mądrej głowie dość dwie słowie, i taka była jego odpowiedź.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2019-10-25 21:01:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Nie wykonywać nieznanych przelewów autoryzacyjnych.

    A tak swoją drogą - te "przelewy autoryzacyjne" to mogą być traktowane
    jako jakieś oświadczenia woli? Bo tak normalnie, to każdy (no, prawie)
    może sobie przelać dowolną kwotę (w szczególności małą) na dowolne
    konto, i to o niczym nie świadczy. Np. może tak być "bo kolega mnie
    poprosił" - dlaczego nie?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 15. Data: 2019-10-26 07:54:57
    Od: User <U...@U...com>

    W dniu 25.10.2019 o 21:01, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > może sobie przelać dowolną kwotę (w szczególności małą) na dowolne
    > konto, i to o niczym nie świadczy. Np. może tak być "bo kolega mnie

    Dzięki za ten wpis. O taką dyskusję mi chodziło.

    User

  • 16. Data: 2019-10-26 10:05:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W przedszkolu się mówiło "on mi kazał".
    Podpiszesz się na umowie pożyczki, bo "kolega Cię poprosił"?

  • 17. Data: 2019-10-26 15:23:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > może sobie przelać dowolną kwotę (w szczególności małą) na dowolne
    > konto, i to o niczym nie świadczy. Np. może tak być "bo kolega mnie

    Ale ten przelew nie wygląda tak, że wchodzisz do banku i robisz. Tylko
    jesteś na stronie firmy pożyczkowej, podajesz dane, potem kieruje cię do
    okna z zalogowaniem się do twojego banku, logujesz się i potwierdzasz
    przygotowany przelew.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2019-10-28 22:05:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > W przedszkolu się mówiło "on mi kazał".
    > Podpiszesz się na umowie pożyczki, bo "kolega Cię poprosił"?

    A co to ma wspólnego z tematem? Umowa pożyczki zawiera m.in.
    oświadczenie woli, a przelew "autoryzacyjny"? Przecież nawet nie wiadomo
    kto go zlecił (np. może być pełnomocnik, który może zlecać przelewy, ale
    nie może zaciągać zobowiązań).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 19. Data: 2019-10-28 22:09:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > jesteś na stronie firmy pożyczkowej, podajesz dane, potem kieruje cię
    > do okna z zalogowaniem się do twojego banku, logujesz się i

    W dalszym ciągu to jest tylko przelew. Mogę go sobie zrobić samemu, tak?
    Nawet gdyby było to trudne, może go "zrobić" Trojan.

    Ja rozumiem, że to może być dodatkowe zabezpieczenie (tak jak np. PIN),
    ale sam przelew nie może implikować podjęcia jakichkolwiek zobowiązań
    (przez kogo?) - innych niż spełnione przez sam przelew.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 20. Data: 2019-10-29 08:44:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Oct 2019 22:09:50 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
> [...]

    Taaa ... w dzisiejszych czasach ... niebezpieczne ...

    > W dalszym ciągu to jest tylko przelew. Mogę go sobie zrobić samemu, tak?

    Mozesz. Moze ktos podac "wplac na chore dziecko", czy "kup bilet na
    koncert" ... ale tam chyba jakis unikalny tytul przelewu o
    ograniczonej waznosci czasowej.

    > Nawet gdyby było to trudne, może go "zrobić" Trojan.

    No, jak bedziesz mial trojany, to wyczyszca konto, poprosza o debet,
    wyczyszcza debet ...

    > Ja rozumiem, że to może być dodatkowe zabezpieczenie (tak jak np. PIN),
    > ale sam przelew nie może implikować podjęcia jakichkolwiek zobowiązań
    > (przez kogo?) - innych niż spełnione przez sam przelew.

    W sumie racja. Do tego jest umowa, ale elektroniczna, i w razie
    oszustwa ... mialbys problem z wykazaniem, ze to nie Ty :-)

    Pieniadze jednak jak rozumiem trafiaja na twoje konto, wiec problem
    mniejszy - a umowe mozesz wypowiedziec w ciagu 14 dni,
    choc czy mozesz, jesli jej nie zawierales ? :-)
    Chyba, ze pelnomocnik ...

    No coz, KNF sie to potwierdzanie przelewem od dawna nie podobalo ...
    ale chyba z innych przyczyn.

    J.