  • 31. Data: 2019-10-31 17:00:58
    Temat: Re: Pożyczka bez dokumentów?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > To znaczy zwraca kapitał.

    Ah, zwraca - to jest oczywiście słuszne rozwiązanie. Bezpodstawne
    wzbogacenie itd. Aczkolwiek oczywiście wciąż jest ryzyko, że Kowalski
    nieświadomie wydał całą kwotę (albo np. Trojany wydały ją za niego),
    i - ponieważ nie jest już "wzbogacony" - nic się nikomu od niego nie
    należy.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 32. Data: 2019-10-31 17:05:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Mam na mysli taki limit debetowy umowiony telefonicznie.
    > Albo podwyzszony.
    >
    > Cos, co moze zrobic hacker.

    Ale normalnie to to jednak nie obciąża klienta - zrobił to hacker (czy
    ktokolwiek). Ew. może obciążać częściowo klienta, który rażąco nie
    dochował staranności (przepisy, przynajmniej teoretycznie, wydają się tu
    całkiem rozsądne). Ale tylko może, i częściowo.

    Natomiast przy "przelewie autoryzacyjnym", to chyba wiem kto rażąco nie
    dochował staranności - i to będąc profesjonalistą.

    > No ale co - chcesz wszystko zalatwiac podpisem w oddziale, czy przez
    > kuriera ?

    Chcę, by zawsze była pewność, że sąd postanowi w zgodzie z prawem i ze
    zdrowym rozsądkiem (co m.in. oznacza, że także prawo powinno być zawsze
    zgodne ze zdrowym rozsądkiem).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 33. Data: 2019-10-31 17:05:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> writes:

    > Ale to problem i ryzyko firmy pożyczkowej.
    > Taki sposób weryfikacji sobie przyjęli i tyle

    O, i takiego wniosku właśnie oczekiwałem.
    --
    Krzysztof Hałasa