  • 11. Data: 2010-02-18 16:51:53
    Temat: Re: Pozbycie się paska z karty?
    Od: rafal <r...@n...none>

    kris wrote:
    > Czipowi magnes zaszkodzi?

    Jak magnes mocny i będzie nim szybko nad kartą machał to mu się
    zaindukuje siakieś napięcie i spali złote nitki w chipie ;p

  • 12. Data: 2010-02-18 18:57:01
    Od: "MG" <n...@s...com>

    Użytkownik "xbartx" napisał:
    > Co do bankomatów to trzeba by poczynić testy
    > praktyczne ;) No chyba, że ktoś wie więcej to może się wiedzą podzielić.

    Jeśli masz zamiar korzystać z tej karty w bankomatach to zdecydowanie
    odradzam uszkodzenia mechaniczne. W przeważającej większości maszyn w Polsce
    nie zostanie odblokowany wlot czytnika, jeśli nie będzie paska w odpowiednim
    miejscu (próbowałeś kiedyś włożyć odwrotnie kartę do bankomatu?)

    --
    MG

  • 13. Data: 2010-02-18 20:13:14
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "rafal" <r...@n...none> napisał w wiadomości

    > Jak magnes mocny i będzie nim szybko nad kartą machał to mu się zaindukuje
    > siakieś napięcie i spali złote nitki w chipie ;p

    Będzie musiał być zajebiście szybki i piekne kółka magnesem walić.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2010-02-18 20:51:42
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 14:19:23 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

    > Tak wystarczy go jakoś mechanicznie/fizycznie uszkodzić aby terminal nie
    > mógł go odczytać.

    Polbankowa VISA pęknięta na pasku (jakiś centymetr) bez problemu
    przechodziła w terminalach :).

    --
    Kojer

  • 15. Data: 2010-02-19 18:39:11
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    MG <n...@s...com> had the courage to write:

> [...]
    > Polsce nie zostanie odblokowany wlot czytnika, jeśli nie będzie paska w
    > odpowiednim miejscu (próbowałeś kiedyś włożyć odwrotnie kartę do

    Czyli trzeba wykasować tylko tę "drugą połowę" paska?

    k.

  • 16. Data: 2010-02-19 21:07:54
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 22:39:11 +0400, kashmiri napisał(a):

    > Czyli trzeba wykasować tylko tę "drugą połowę" paska?

    Ja dzisiaj potraktowałem mały magnesem neodymowym delfinka. Tak starałem
    się trzymać w miarę dalej od chip i tak powiedzmy pojeździłem nim chwilę
    na 1/3 długości paska zaczynając od krawędzi gdzie nie ma chipa. Pierwszy
    test w bankomacie c4y negatywny - bankomat chwilę pomyślał i wyrzucił, o
    dziwo po angielsku, że z kartą jest coś nie tak i żeby zrobić re-enter.
    Jutro przetestuje na mieście bankomaty, wpłatomat i w empiku spróbuje z
    chipa gazetę kupić. Zobaczymy jakie będą efekty.

    --
    xbartx

  • 17. Data: 2010-02-20 15:09:59
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > Jutro przetestuje na mieście bankomaty, wpłatomat i w empiku spróbuje z
    > chipa gazetę kupić. Zobaczymy jakie będą efekty.

    W bankomacie karta bez paska nie bedzie dzialac, bo w wiekszosci bankomatow
    czytnik chipow jest uaktywniany po odczytaniu service code'u ktory jest
    zapisany wlasnie na pasku :).

    MK

  • 18. Data: 2010-02-20 15:32:01
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 20 Feb 2010 16:09:59 +0100, MK napisał(a):

    > W bankomacie karta bez paska nie bedzie dzialac, bo w wiekszosci
    > bankomatow czytnik chipow jest uaktywniany po odczytaniu service code'u
    > ktory jest zapisany wlasnie na pasku :).

    No niestety. Mimo, że magnes neodymowy był bardzo mały to jego moc była
    zabójcza dla karty. Nie działa w żadnym bankomacie/wpłatomacie, ale jak
    piszesz to raczej było pewne. Pani próbowała również w sklepie w czytniku
    polcardu i efekt ten sam - zarówno z paska jak i chipa, karta dla
    terminala nie istnieje. Wykończyłem ją na amenta ;)

    --
    xbartx

  • 19. Data: 2010-02-20 15:36:47
    Od: "MG" <n...@s...com>

    Użytkownik "MK" napisał:
    > W bankomacie karta bez paska nie bedzie dzialac, bo w wiekszosci
    > bankomatow czytnik chipow jest uaktywniany po odczytaniu service code'u
    > ktory jest zapisany wlasnie na pasku :).

    A to akurat nie jest prawda (lub przynajmniej nie powiino być), bo oblewa
    wtedy jeden z testów certyfikacyjnych MasterCarda.

    --
    MG

  • 20. Data: 2010-02-20 16:17:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MG" <n...@s...com> napisał w wiadomości

    > A to akurat nie jest prawda (lub przynajmniej nie powiino być), bo oblewa
    > wtedy jeden z testów certyfikacyjnych MasterCarda.

    A kto robi certyfikacje dla bankomatow zakupionych lata temu?

    MK