  • 21. Data: 2010-02-21 02:32:57
    Temat: Re: Pozbycie się paska z karty?
    Od: "MG" <n...@s...com>

    Użytkownik "MK" napisał:
    > A kto robi certyfikacje dla bankomatow zakupionych lata temu?

    Ten ktoś, kto chce, żeby karty MasterCard były tam osbługiwane jako EMV.

    --
    MG

  • 22. Data: 2010-02-21 06:21:55
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    MK <m...@i...pl> had the courage to write:
    > Użytkownik "MG" <n...@s...com> napisał w wiadomości

    > A kto robi certyfikacje dla bankomatow zakupionych lata temu?

    Skoro bankomat jest wyposażony w czytnik paska i w czytnik czipa, to
    zgodność ze standardami jest tylko kwestią konfiguracji. Dlaczego tego się
    nie praktykuje?

    k.

  • 23. Data: 2010-02-21 08:25:49
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Skoro bankomat jest wyposażony w czytnik paska i w czytnik czipa, to
    > zgodność ze standardami jest tylko kwestią konfiguracji. Dlaczego tego się
    > nie praktykuje?

    NIe do konca. Czasami wymagana jest wymiana modulu, co w przypadku
    bankomatow nie jest takie tanie ze wzgledu na mala konkurencje i praktyczny
    brak mozliwosci zakupienia serwisu poza producentem. Sam z pierwszej reki
    mam informacje, ze wymiana 1 modulu bankomatu (nie krytycznego) zostala
    wyceniona na 60% wartosci zakupu nowego :).

    MK