  • 1. Data: 2004-08-09 20:31:41
    Temat: Polecenie zapłaty z kwotą ujemną
    Od: " frosh" <f...@g...pl>

    Czy są jakieś przeciwsakazania, aby zostało zrealizowane polecenie zapłaty z
    kwotą ujemną czyli wpłacić na wsazany rachunek daną kwotę zamiast pobrania ?
    Pytam ponieważ Era pobiera(ła) mi co miesiąc kwotę rachunku za telefon i
    ostatnio przysłali mi korektę faktury na kwotę -12,20, bo był to ostatni
    miesiąc mojego telefonu w abonamencie. Oczywiście nie muszę wspominać, że
    kwoty tej nie ma na moim koncie.

  • 2. Data: 2004-08-09 21:41:41
    Temat: Re: Polecenie zapłaty z kwotą ujemną
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Mon, 9 Aug 2004 20:31:41 +0000 (UTC), " frosh"
    <f...@g...pl> wrote:

    >Czy są jakieś przeciwsakazania, aby zostało zrealizowane polecenie zapłaty z
    >kwotą ujemną czyli wpłacić na wsazany rachunek daną kwotę zamiast pobrania ?

    to sie nazywa przelew i nie ma zadnych przeciwwskazan :)

> [...]
    >miesiąc mojego telefonu w abonamencie. Oczywiście nie muszę wspominać, że

    to juz musisz spytac w Erze w jaki sposob zamierzaja sie z Toba
    rozliczyc.

    G.

  • 3. Data: 2004-08-10 20:08:47
    Od: "Cezgoc" <c...@b...com>

> [...]
    > miesiąc mojego telefonu w abonamencie. Oczywiście nie muszę wspominać, że

    Nie istnieje PZ na ujemną kwotę. Wierzyciel może natomiast wysłać kolejne
    obciążenie (za kolejną fakturę) na kwotę pomniejszoną o kwotę korekty,
    ponieważ zgodnie z zapisami porozumienia międzybankowe z 1 czerwca 1998 r. w
    sprawie stosowania polecenia zapłaty, dłużnik udziela wierzycielowi
    "upoważnienia do obciążania rachunku dłużnika w drodze polecenia zapłaty w
    umownych terminach zapłaty z tytułu określonych zobowiązań". Skoro
    zobowiązania są mniejsze - obciążenia są również mniejsze. Mimo braku barier
    prawnych istnieją jednak ograniczenia techniczne w systemach informatycznych
    (bilingowych) wierzycieli (operatorów telekomunikacyjnych). W praktyce
    rzadko który wierzyciel oferuje automatyzm w rozliczeniu faktury korekty
    odciążającej. Spotykane są inicjowane przez wierzycieli zwroty tak powstałej
    nadpłaty przelewem na rachunek bankowy dłużnika - ten sam, na który wysyłane
    są obciążenia PZ (takie rozwiąznie stosuje np.: Netia).

    Pozdrawiam
    Cezgoc

  • 4. Data: 2004-08-15 05:08:05
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > miesiąc mojego telefonu w abonamencie. Oczywiście nie muszę wspominać, że

    A nie możesz po prostu skorzystać z prawa i możliwości darmowego ANULOWANIA
    (bodajże do 30 dni) wykonanego PZ? Kasa posłusznie i szybko wróci do Ciebie z
    nawiązką i TY będziesz dyktował warunki a nie prosił się aby raczyli w końcu
    Tobie oddać pieniądze. Miałem tak w Idei i nauczyłem ich porządku. Pozdrawiam.
    mirekok