  • 1. Data: 2007-07-17 16:41:30
    Temat: Polbank - rezygnacja z karty
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Witam,
    18.czer.2007 udałem się do oddziału banku Polbank w celu rezygnacji z karty
    kredytowej. Otrzymałem potwierdzenie zamknięcia karty, karta została
    przecięta.
    Dziś okazało się, że karta jest aktywna i każdy kto zna jej numer, datę
    ważności i kod CVV może dokonać jakiejś transakcji.

    Po głębszym zbadaniu sprawy, okazało się, że jest to normalna praktyka
    Polbanku, konsultant w oddziale nie ma mozliwości zastrzeżenia karty w
    systemie, może to zrobić jedynie konsultant infolinii.
    Tak jak już wcześniej pisałem tu na grupę:
    - konsultant w oddziale nie ma wglądu w historię transakcji karty, tylko
    infolinia może przedyktować ale osobno w systemie są uznania, osobno
    obciążenia
    - nie wysyłają wyciągów na adres skrytki
    - na mini wyciągach z bankomatu są tylko obciążenia

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net

  • 2. Data: 2007-07-17 21:52:19
    Temat: Re: Polbank - rezygnacja z karty
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> napisał(a):
> [...]
    > Dziś okazało się, że karta jest aktywna i każdy kto zna jej numer, datę
    > ważności i kod CVV może dokonać jakiejś transakcji.

    I wedlug mnie to wystarczy, zdałeś kartę a pracownik miał ją
    zablokować/deaktywować w systemie, jeżeli tego nie zrobił (przyczyna
    nieistotna) to transakcje po dacie na potwierdzeniu nie są już Twoim
    problemem (te wykonane po dacie zamknięcia a nie księgowane po niej a
    wykonane wcześniej). Nie mogłeś ich wykonać, bo kartę zdałeś i masz na to
    papier...

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-07-20 17:12:18
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Tue, 17 Jul 2007 23:52:19 +0200, od RobertS :

    > Nie mogłeś ich wykonać, bo kartę zdałeś i masz na to
    > papier...

    Ktoś nieuczciwy mógłby naciągnąć w ten sposób bank, ale tak swoją drogą to
    przechwytywanie numerów kart, kodów CVV i "podsłuchiwanie" transmisji
    transakcji kartowych w internecie jest tak nagminne, że trzeba pilnować
    karty jak oka w głowie i dokonywać transakcji kartowych niesamowicie
    ostrożnie, a najlepiej wcale ?

    Co prawda dokonanie żmudnego śledztwa, bardzo łatwo może doprowadzić do
    ujęcia ex-właściciela karty, bo osobę trzecią trudniej namierzyć.
    W końcu dokonując zakupu przez internet i odbierając gdzieś towar, łatwo
    można zarejestrować w jakiejś kamerze swoją twarz np. w bankomacie...