  • 11. Data: 2009-08-03 20:04:35
    Temat: Re: Polbank - program oszczędzania Cumulus?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    news:5a4867d7-24a3-45f2-8a66-e062c7dddee2@b15g2000yq
    d.googlegroups.com...

    > Odwracanie kota ogonem z Twojej strony nic nie zmieni. Ustawa o
    > obrocie instrumentami fiansowymi jeszcze nie obowiazuje, nie ma tez
    > aktow wykonawczych MIFID w tym kraju nie zostal implementowany i juz.

    A jak to sobie wyobrazal KNF?

    Stosowanie norm regulujacych rynek kapitalowy po 1 listopada 2007 r.

    [...], porzadek prawny po 1 listopada 2007 r., do momentu implementacji
    odpowiednich aktów prawa unijnego, bedzie wygladal w sposób nastepujacy:

    1. Przepisy aktów prawa polskiego pozostana nadal stosowane, o ile nie beda
    kolidowaly z bezposrednio skutecznymi przepisami aktów unijnych (MiFID I,
    MiFID II i Rozporzadzenie),

    2. Na przepisy Dyrektywy MiFID I i MiFID II nadajace jednostkom uprawnienia,
    jednostki beda mogly sie powolac w stosunku do panstwa lub organów
    publicznych (uklad wertykalny), w przypadku spelniania przez te przepisy
    warunków bezposredniej skutecznosci (jasnosc, precyzyjnosc oraz
    bezwarunkowosc - niepozostawianie swobody organom panstw czlonkowskich),

    3. Rozporzadzenie, jako czesc krajowego porzadku prawnego panstw
    czlonkowskich od chwili wejscia w zycie, obowiazuje wprost i nie podlega
    implementacji do krajowego porzadku prawnego (zgodnie z art. 249 Traktatu
    Ustanawiajacego Wspólnote Europejska).

    4. Organy krajowe i sady beda zobowiazane do stosowania takiej wykladni
    prawa krajowego, która nie bedac niezgodna z prawem, zapewni realizacje
    celów niewdrozonej dyrektywy i rozporzadzenia.

    W zwiazku z powyzszym Urzad KNF przedstawia informacje dotyczaca zakresu
    stosowania, od dnia 1 listopada 2007 r., przepisów Rozporzadzenia 1287/2006
    i Dyrektyw: 2004/39 i 2006/73.

    Mniejsza o MIFID, dla mnie sprzedaz produktu inwestycyjnego przez telefon
    bez pokazania wynikow, sposobow inwestowania itp jest tylko aktem rozpaczy
    ;).

    MK

  • 12. Data: 2009-08-03 20:11:36
    Od: BK <b...@g...com>

    On 3 Sie, 22:04, "MK" <m...@i...pl> wrote:
    > "BK" <b...@g...com> wrote in message

    d.googlegroups.com...

    > A jak to sobie wyobrazal KNF?

    Tak sobie to wyobrazal, ze to potwierdza jeden prosty fakt: w Polsce
    MIFID nie jest implementowany i juz ;-) ;-)

    Dyskusja - ktorej przejawem sa Twoje cytaty za KNF - w jaki sposob ew.
    stosowac go bezposrednio jest najlepszym dowodem na brak
    implementacji.

    A stosowanie bezposrednie dyrektywy to troche jak proba polowania na
    kroliki za pomoca dzialka p.lot. 88 mm - mozna? mozna :)

    MIFID to duza [bardzo duza] i skomplikowana regulacja - przy czym
    dyrektywa nie jest wyposazona w narzedzia umozliwiajace jej
    bezposrednie stosowanie [np. zmiany w obecnych przepisach czy akty
    wykonawcze] co sprawia, ze jej bezposrednie stosowanie to czyn
    baaaaaardzo trudny i pewnie dlatego nikt tego tak na powaznie nie
    robil :)

  • 13. Data: 2009-08-04 06:03:45
    Od: "Bartnick" <a...@S...onet.pl>

    Cześć,

    > Do mnie też kiedyś w tej sprawie dzwonili. Regulamin można poznać JUZ po
    > podpisaniu umowy..wczesniej nie ma takiej mozliwosci ;-(
    > Skoro tak to nie wnikając w szczegóły zrezygnowałem, przecież nie będę
    > kupował kota w worku!

    Do mnie też jakiś czas temu dzwonili z taką ofertą. Nie uznałem jej za
    atrakcyjną, ale mi pan, z którym rozmawiałem nie robił problemu z
    przesłaniem Ogólnych warunków ubezpieczenia i jakiejś ulotki.
    Co prawda w OWU jest trochę odwołań do kwot i procentów ujętych w umowie,
    ale tej juz nie chciało mi się zdobywać, jako że produkt nie wydał mi się
    interesujący.
    Dla chętnych wrzuciłem OWU i ulotkę poniżej:

    http://odsiebie.com/pokaz/4580271---ed57.html
    http://odsiebie.com/pokaz/4580281---1442.html

    Pozdrawiam
    Bartnick

  • 14. Data: 2009-08-04 07:25:47
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Sinus pisze:
> [...]
    > ściągana z KK (jako operacja bezgotówkowa). Chciałem jakiś regulamin tego to
    > panienka nie była w stanie mi go wysłać.

    Do mnie dzwonili parę miesięcy temu. Panienka się upierała, że
    zdecydować muszę się już tu i teraz, a żadnego regulaminu za nic
    przysłać nie chciała... :-)

    --
    MiCHA

  • 15. Data: 2009-08-04 13:01:14
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 04 Aug 2009 09:25:47 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):
    > Do mnie dzwonili parę miesięcy temu. Panienka się upierała, że
    > zdecydować muszę się już tu i teraz, a żadnego regulaminu za nic
    > przysłać nie chciała... :-)

    Musieli się tym zarazić od Citi :)

    Pozdrawiam,
    --