  • 1. Data: 2008-08-23 22:47:03
    Temat: [Polbank] Kredyt Bezpieczny - pytanie o wypłaty z bankomatów
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Kredyt Bezpieczny (na ile zrozumiałem jego opis) jest czymś podobnym do
    Kredytu odnawialnego Inteligo tzn. dostępne środki na RORze nie są
    powiększane o wysokość tego kredytu tylko jest to oddzielna linia
    kredytowa z minimalną miesięczną kwotą spłaty (czyli działa to circa
    about jak karta kredytowa bez grece periodu). Kredyt Inteligo ma też
    "podpiętą" kartę (która kiedyś była nawet AFAIR zwana kartą kredytową
    ;-)). No i o odpowiednik w/w karty w Polbanku "mię się rozchodzi" :-).
    Czy pozycje w cenniku http://www.polbank.pl/p4_3_1_2.html pt. "Wypłata
    pieniędzy z bankomatów" oznaczają, że do Kredytu Bezpiecznego jest
    dokładana "specjalna" karta czy też te wypłaty są jakoś realizowane przy
    pomocy karty do Konta Samooszczędzającego?

    Przemek

  • 2. Data: 2008-08-24 01:00:22
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Przemysław Kowalik pisze:
> [...]
    > dokładana "specjalna" karta czy też te wypłaty są jakoś realizowane przy
    > pomocy karty do Konta Samooszczędzającego?

    Osobna karta, zreszta chyba najladniejsza z polbankowskich.

    Mam kredyt od kilku miesiecy, ani razu nie korzystalem - i nic mni eni
    ekosztuje - taka rezerwa na dosyc wysoka kwote, za przyznanie ktorej nie
    placilem i nie place gdy nie korzystam.
    Zapwiadali jakies ubezpieczenie - ale chyba im minelo.

  • 3. Data: 2008-08-24 20:10:24
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik krzysztofsf napisał:

    > Osobna karta, zreszta chyba najladniejsza z polbankowskich.

    Uroda karty jest dla mnie niezbyt istotna - ważne, że - w
    przeciwieństwie do karty do kredytu inteligowgo - jest za free :-).

    > Mam kredyt od kilku miesiecy, ani razu nie korzystalem - i nic mni
    > eni ekosztuje - taka rezerwa na dosyc wysoka kwote, za przyznanie
    > ktorej nie placilem i nie place gdy nie korzystam.

    Rozumiem, że "dosyć wysoka kwota" oznacza więcej niż 5k, które mogą
    maksymalnie dać "na gębę". Czy przynosiłeś zaświadczenie o zarobkach czy
    też przeniosłeś kredyt odnawialny skądinąd? Drążę ten temat, bo chcę się
    pozbyć pożeracza kasy pt. Ekstrakonto. Niby żaden problem, ale muszę
    znaleźć jakąś nieskomplikowaną w uzyskaniu i tanią alternatywę dla
    limitu kredytowego 10k "dołączonego" do w/w Ekstrakonta.

    > Zapwiadali jakies ubezpieczenie - ale chyba im minelo.

    Obowiązkowe?

    Przemek

  • 4. Data: 2008-08-24 21:31:11
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Przemysław Kowalik pisze:

> [...]
    > maksymalnie dać "na gębę". Czy przynosiłeś zaświadczenie o zarobkach czy
    > też przeniosłeś kredyt odnawialny skądinąd?

    Zaswiadczenie o zarobkach - podnosilem limit na KK o z rozpedu wzialem
    sobie rezerwowy kredyt.

> [...]
    > znaleźć jakąś nieskomplikowaną w uzyskaniu i tanią alternatywę dla
    > limitu kredytowego 10k "dołączonego" do w/w Ekstrakonta.

    W uzytkowaniu to tak tanie nie jest - dosyc wysokie % i gdy jest sie na
    minusie, lub nawet tylko ruszylo w ciagu miesiaca - to 5 zl. Ta oplata w
    skali roku (gdyby sie stale korzystalo) daje 60 zl - a jest niezalezna
    od kwoty przyznanego limitu, tj kredytu. A w zwyklym KO placi sie,
    niezaleznie od tego czy sie skorzystalo czy nie.

    % liczony - im glebszy debet, tym oprocentowanie nizsze.
    Ale jesli porownujesz do pekalo - to sadze, ze o wiele korzystniej.

    > Obowiązkowe?

    Na razie cisza...a kilka miesiecy minelo od daty, gdy mialy bys szczegoly.

  • 5. Data: 2008-08-25 11:07:56
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

> [...]
    > niezalezna od kwoty przyznanego limitu, tj kredytu. A w zwyklym KO
    > placi sie, niezaleznie od tego czy sie skorzystalo czy nie.

    Co więcej, w zwykłym KO z reguły ta opłata to "x% kwoty limitu min. y
    PLN". Przy małym limicie to może być mniej niż 60 PLN, i Polbank może
    się wtedy nie opłacać. Ale w niektórych bankach nawet to minimalne "y
    PLN" może być większe niż 60 PLN. Ostatnio np. sprawdzałem ING i tam
    y=68.

    > % liczony - im glebszy debet, tym oprocentowanie nizsze. Ale jesli
    > porownujesz do pekalo - to sadze, ze o wiele korzystniej.
    Zasadniczo porównuję KB (to mam - 1,5% min 50PLN czyli 150 PLN za 10k;
    15,5% oprocentowanie debetu) oraz potencjalnie Inteligo (mieszkam tuż
    obok bankomatu i oddziału PKO BP - 1,5 do 3% min. 40 przyznanie/50
    odnowienie czyli 150-300 PLN za 10k + 11,88 za kartę; 15,45%
    oprocentowanie debetu).

    Przy tym 16,9% za debet do 10k w Polbanku jeżeli koszty stałe to max 60
    PLN rocznie

    Ach, Pekao - toż to prawie darmo jest :-P

    http://www.pekao.com.pl/indywidualni2.xml?/sid=32/la
    ng=PL/002311-261116-54078
    Oprocentowanie
    PLN
    zmienna stopa procentowa od 19,25%

    Opłaty i prowizje

    * Pożyczka w Eurokoncie, Eurokoncie Plus, Eurokoncie VIP, Eurokoncie
    Prestiż
    * opłata za udzielenie, prolongowanie, podwyższenie limitu: od
    1,8%, min. 100 zł

    Szczerze mówiąc, jak ktoś potrzebuje takiego limitu "awaryjnie" to
    taniej będzie wziąć jakąś kredytówkę ze zryczałtowanymi opłatami za
    transakcje gotówkowe lub sensownymi przelewami niż bulić za Pekaowskie
    "luksusy".

    Przemek

    Przemek

  • 6. Data: 2008-08-25 11:23:47
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 25 Sie, 13:07, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:

> [...]
    > taniej będzie wziąć jakąś kredytówkę ze zryczałtowanymi opłatami za
    > transakcje gotówkowe lub sensownymi przelewami niż bulić za Pekaowskie

    Jako "prawdziwy" debet, wzialem sobie w Nordei.
    Place 30 zl rocznie za 3 tys oprocentowane 12,50%

    http://www.nordea.pl/7472

    W tej chwili przydaje mi sie o tyle, ze mam 100% gwarancje, ze wykona
    sie przelew zaprogramowany na okreslona date, niezaleznie, czy juz
    wplynelo wynagrodzenia, wykonywany do banku w ktorym mam
    zaprogramowane rozrzucenie tego po roznych platnosciach i
    zobowiazaniach.

    Koszt konta 1,50 miesiecznei za karte wszystkobankomatowa ;)

    W przypadku, jesli pojawi sie koniecznosc zejscia pod kreske, to
    bedzie pierwsza linia obrony ;)