  • 1. Data: 2013-12-29 09:42:08
    Temat: Pojemniki na ziemię
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Tak sobie myślę, że dobrym źródłem zysku być może jest ziemia...

    http://finanse.wp.pl/kat,1033695,title,Ziemia-rolna-
    drozeje-o-18-rocznie,wid,15880584,wiadomosc.html

    Ale gdzie ją przechowywać? W jakich pojemnikach?... ;)
    [czyli -- ile kosztuje jej utrzymanie i jak wybrać dobre miejsce?]

    Ziemia rolna drożeje o 18% rocznie

    Toż nie złożę jej do skrytki bankowej...
    [czyli -- wydzierżawić rolnikowi? dlaczego rolnik sam nie kupi?]
    Nie wpłacę na konto AmberSand...
    [czyli -- jak to jest, że ziemia tak ostro idzie w gorę?]

    Mogę co najwyżej kupić konia i objeżdżać swoje poletko. ;)
    (tyle tylko, że kręgosłup nie pozwala na taka jazdę)

    Dziś hektar ziemi rolnej jest prawie czterokrotnie
    droższy niż pod koniec 2004 r. - wynika z indeksu
    wartości ziemi rolnej stworzonego przez Lion's Bank.
    Paradoksalnie, najmocniej zdrożały (352%) grunty
    o najniższej przydatności rolniczej, a najsłabiej
    (258%) te, z których plon jest największy. Powodem
    może być fakt, że gorszą ziemię łatwiej jest
    przekształcić w budowlaną, a więc jest bardziej
    atrakcyjna dla inwestorów.

    IMO -- nie może być, ale jest. :)

    20 lat temu kupowałem mieszkanie w dobrym miejscu, ale z powodów
    ,,politycznych'' nie na ostatnim piętrze, gdzie dwupoziomowe
    mieszkania mają (bardziej rozległe lub mniej bardzo ;) rozległe)
    tarasy... Dziś te mieszkania są w cenie -- najtrudniej je sprzedać. :)

    Miałem tu mieszkać około 5 lat, po czym miałem przenieść się w lepsze
    miejsce. (tak mi radził któryś z szefów tutejszego Urzędu Skarbowego
    -- przybyłem do niego, aby zapytać, jak uniknąć płacenia podatków;
    wyciągnął jakieś przepisy i zauważył, że najwyraźniej można właśnie
    tak: kupić mieszkanie i sprzedać je oraz zadeklarować wydanie
    pozyskanych pieniędzy na zakup nowego lokum; gdy coś wzbudziło moje
    obawy, zauważył, że nie trzeba kupować, ale deklarować; aby było
    jasne -- zanim doszliśmy do pomysłu z mieszkaniem, przewędrowaliśmy ;)
    innymi tropami i mieszkaniowa droga okazała się dobra) Tymczasem
    nie 5 lat mieszkałem tutaj, ale dopiero po 5 latach zamieszkałem
    i mieszkam do tej pory, patrząc na masy samochodowe, wdychając
    smród opon i spalin, dowiadując się, ile które mieszkanie ma
    kwadratowych metrów -- bo sprzedający nie ukrywają metrażu... ;)

    -=-

    Wróćmy jednak na ziemię. ;) Dlaczego tak mocno drożeje?
    Czyżby Polacy rezygnowali z mieszkania w bokowiskach?

    -=-

    http://wiadomosci.wp.pl/gid,16289227,kat,7631,title,
    Mieszka-w-lesnej-dziurze,galeria.html?ticaid=111ed1

    A tu przykład z innej strony mieszkaniowej.

    Mieszka w leśnej dziurze

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'