  • 1. Data: 2011-08-16 15:30:23
    Temat: Podatki wg Idea Bank (TaxFree)
    Od: " Andrzej" <a...@W...gazeta.pl>

    Ja:
    Po przedłużeniu oferty lokaty Tax Free ostatni możliwy dzień wpłaty to 30.8.
    O ile moje obliczenia są poprawne, to przy maksymalnej kwocie lokaty (5000
    zł), po około 84 dniach odsetki wyniosą więcej niż 2,49 zł i zostaną
    obciążone podatkiem Belki. Proszę o wyjaśnienie w tej sprawie.

    Idea Bank:
    Uprzejmie informuję, iż przy założeniu, że dokona Pan wpłaty 5000 zł 30.08.
    oprocentowanie na Lokacie Tax Free będzie wynosiło 17,37%. Odsetki od kwoty
    5000 zł wpłaconych 31.08. na dzień 31.12. będą wynosiły 2,52 zł, od których
    19% podatku to 0,48 zł (co zaokrąglamy do 0).

    Ja:
    Jeżeli odsetki wyniosą 2,52 zł (co zaokrąglamy do 3 zł), to podatek wyniesie
    1 zł (19% z 3 zł zaokrąglone do pełnej złotówki).

    Idea Bank:
    Uprzejmie informujemy, ze zaokrągleniu ulega kwota podatku, a nie odsetek.

    Bez [mojego] komentarza.

  • 2. Data: 2011-08-16 17:40:18
    Temat: Re: Podatki wg Idea Bank (TaxFree)
    Od: Radex <r...@n...pl>

    W dniu 2011-08-16 17:30, Andrzej pisze:
> [...]
    >
    > Idea Bank:
    > Uprzejmie informujemy, ze zaokrągleniu ulega kwota podatku, a nie odsetek.

    widać kogo zatrudniają banki - tydzień szkolenia i już mamy "specjalistę"...

  • 3. Data: 2011-08-16 22:11:01
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    >
    > Idea Bank:
    > Uprzejmie informujemy, ze zaokrągleniu ulega kwota podatku, a nie odsetek.

    a mogłeś im paragrafy podesłać i pouczyć jak należy robić zaokrąglenia
    wg Ordynacji podatkowej, ciekawe co ich spece na to by powiedzieli?

    --
    pozdrawiam
    RobertS