  • 11. Data: 2023-03-02 21:56:26
    Temat: Re: Po jakim czasie MBank wypłaca "nagrody" za założenie konta?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 2 marca 2023 o 16:05:21 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Znasz przypadki wisienkobrania zwieńczonego ;) utratą życia?...

    No Animka o mało z oburzenia nie zeszła ;>

    > Raczej kredytobiorcom grozi takowa utrata...

    Oj tak, nie wyobrażam sobie życia z kredytem na karku.

    > Może warto spróbować pertraktacji -- może mBank coś da, widząc
    > dobrą wolę...

    Coś tam się chyba udało.
    Oraz dojrzeć własne błędy.
    Cóż, pierwsze koty za płoty.

  • 12. Data: 2023-03-03 04:23:24
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > No Animka o mało z oburzenia nie zeszła ;>

    Haha :-)

    Kredytobiorca ubezpiecza kredyt na wypadek zejścia z tego świata.

    > Oj tak, nie wyobrażam sobie życia z kredytem na karku.

    Ja też. Skończyłam.

    --
    animka

  • 13. Data: 2023-03-03 07:27:42
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-03-01 o 22:20, Animka pisze:

    > Czyli oszukują? Powiedzieli (przez telefon), że po m-cu i faktycznie nic
    > nie dali.

    Animko! Jesteś za malutka. Nie poradzisz sobie. Sztab fachowców zadbał
    właśnie abyś żadnej nagrody nie dostała.
    Szkoda Twojego życia.
    Idź grzebać w rejestrach l0(

  • 14. Data: 2023-03-03 23:01:12
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 mar 2023 o 21:56, Dawid Rutkowski pisze:

    > Oj tak, nie wyobrażam sobie życia z kredytem na karku.

    Kredytowe karty czasami ;) dają zyski kredytobiorcom.
    Ogólniej -- kredyty nie są złe, ale mogą być źle wykorzystane.
    Ogólniej -- różne ,,produkty bankowe'' nie są złe, ale mogą być
    źle wykorzystane.
    Ogólniej -- różne osiągnięcia ludzkości nie są złe, ale mogą być
    źle wykorzystane.
    Itd...

    Nożem można pokroić powszedni chleb i posmarować ów chleb
    masłem -- można też odciąć asekuracyjne linki wiszącego
    w przepaści nieszczęśnika, rozpaczliwie wołającego
    o pomoc... [czyli uciszyć -- by nie zagłuszał naturalnego spokoju?]

    -=-

    Można wziąć kredyt zyskownie -- wziąłem kiedyś na BARDZO wysoki
    procent, ale zarobiłem tak dużo dzięki temu kredytowi, że owe
    odsetki niewiele znaczyły...

    -=-

    Wszelkie dobra należy ,,brać'' z rozmysłem, w szczególności:
    kredyty, ww. powszedni chleb i masło -- także... [nawet tanie ;)
    mleko z Biedronki w nadmiarze daje zgubne skutki -- choćby nadwagę]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 15. Data: 2023-03-04 09:12:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 3 marca 2023 o 23:01:25 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> [...]
    > źle wykorzystane.
    > Ogólniej -- różne osiągnięcia ludzkości nie są złe, ale mogą być

    Mieszasz.
    Co innego kredyt, szczególnie 0%, na spłacenie którego masz pieniądze (szczególnie na
    koncie oprocentowanym), a co innego taki, na spłacenie którego nie masz - ten jest
    "na karku".

    > Można wziąć kredyt zyskownie -- wziąłem kiedyś na BARDZO wysoki
    > procent, ale zarobiłem tak dużo dzięki temu kredytowi, że owe
    > odsetki niewiele znaczyły...

    Biznes to insza inszość, tu kredyt może być najmniejszym ze zmartwień.
    "Dbaj o interesy za dnia, ale bacz, by nie spędzały ci w nocy snu z powiek!"

    > Wszelkie dobra należy ,,brać'' z rozmysłem, w szczególności:
    > kredyty, ww. powszedni chleb i masło -- także... [nawet tanie ;)
    > mleko z Biedronki w nadmiarze daje zgubne skutki -- choćby nadwagę]

    W przedwojennej "instrukcji oficera piechoty" było napisane: "przed każdym działaniem
    wykonać pracę myślową".
    Nawet zwykły żołnierz musi kieć pomyślunek - dostaje karabin do łapy!
    Baloun nie dostawał, ale Forrest Gump tak (a to na autentyku, vide "mcnamara
    morons").
    W PL szczególny niedostatek :(

  • 16. Data: 2023-03-05 09:40:13
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 4 mar 2023 o 09:12, Dawid Rutkowski pisze:

    > Co innego kredyt, szczególnie 0%, na spłacenie którego masz pieniądze
    > (szczególnie na koncie oprocentowanym), a co innego taki, na spłacenie
    > którego nie masz - ten jest "na karku".

    Co innego?... W chwili płacenia kredytówką możesz mieć na
    oprocentowanym, zaś w chwili spłacania może brakować... ;)
    Pomyśl o jutrze, czyniąc coś dzisiaj:
    - o spłaceniu podczas brania
    - o czytaniu gazety podczas kupowania
    - o następstwie chlania podczas picia
    - o następstwa przekroczenia dozwolonej szybkości jazdy...
    [dojedziesz zbyt wcześnie i uratujesz się kwantową fizyką...]

    > Biznes to insza inszość, tu kredyt może być najmniejszym ze zmartwień.
    > "Dbaj o interesy za dnia, ale bacz, by nie spędzały ci w nocy snu z powiek!"

    [wystarczy spać w dzień a biznesem zajmować się nocą... proste...]

    Jak z kredytem -- żyć trzeba rozsądnie.
    Od kiedy pozbyłem się ,,wspólników'' spałem spokojnie.
    Kooperantów dobierałem starannie...

    > W przedwojennej "instrukcji oficera piechoty" było napisane:
    > "przed każdym działaniem wykonać pracę myślową".

    Jako mały chłopiec uznałem, że nawet kopanie dołu wymaga myślenia...

> [...]
    > Baloun nie dostawał, ale Forrest Gump tak (a to na autentyku, vide "mcnamara

    Niedostatek czego?

    -=-

    Z kredytami i długami wg mnie jest ten same problem
    u każdego niespłacającego -- łajdactwo... Ludzie lubią:
    - żyć cudzym kosztem
    - wywracać cudze życie
    - narzucać swe myślenie (nierzadko irracjonalne, nawet absurdalne...)

    Tym problemem jest ,,poziom wychowania''...

    Trochę klasyki z minionych lat...
    Za wychowanie odpowiadają 4 środowiska:
    - Kościół
    - dom/rodzina
    - szkoła
    - ulica

    Zadaniem ulicy jest deprawacja -- nie można mieć pretensji za
    złe wychowanie do ulicy jak nie można mieć pretensji do stonki
    za zżeranie tego i owego...

    Szkoła głównie uczy zaradności życiowej -- tak zwanego zawodu.

    Rodzina zapewnia i chleb (dach, ubranie itd.) i wychowanie, ale
    rodzice niekoniecznie są profesjonalistami, więc nie można od
    nich wymagać zbyt wiele w kwestii wychowania...

    Kościół -- jego zadaniem jest przede wszystkim troska o dusze,
    czyli mentalność; troska o doczesność (ww. chleb) jest skromnym
    dodatkiem do duszpasterstwa, które duchowni prowadzić powinni
    jako profesjonaliści...

    Są jeszcze różnego rodzaju autorytety?...

    Niby warto umyć się brudną wodą, gdy brakuje czystej, ale zbyt
    brudna niekoniecznie ;) umyje...

    Duchowni kościoła w Polsce źle czynią swą powinność, tuszują
    swe występki, dbają o zakaz jakiejkolwiek krytyki pod ich
    adresem, tłumaczą złe postępowanie źle wychowanych ludzi
    niepojętą wolą Bożą... Zbyt brudna woda nie umyje...

    Na lekcjach religii uczono mnie, iż wolą Bożą jest
    terminowe spłacanie długów i dotrzymywanie umów...

    Dziś (niby ten sam) Kościół pochwala łamanie umów...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 17. Data: 2023-03-06 02:47:17
    Temat: Re: Marketing to jak ZARAZA
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 03.03.2023 o 14:56, alojzy nieborak pisze:

    > Animko! Jesteś za malutka. Nie poradzisz sobie. Sztab fachowców zadbał
    > właśnie abyś żadnej nagrody nie dostała.
    > Szkoda Twojego życia.
    > Idź grzebać w rejestrach l0(

    TY JAKIŚ DUŻO LEPSZY CZY MAŁOLEPSZY?
    Pogrzeb sobie w d....e , boś jakiś pokręcony delikatnie pisząc.

    --
    animka

  • 18. Data: 2023-03-06 09:17:17
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-03-06 o 02:47, Animka pisze:
    > Pogrzeb sobie w d....e

    Cała Animka