  • 1. Data: 2008-05-14 07:30:58
    Temat: Pekao - uwaga na karty ;)
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Tak na wszelki wypadek ostrzegam - pekao (zjadacz BPH) nalicza odsetki przy
    spłacie zadłużenia nawet jeden dzień po terminie... Właśnie przyszedł
    wyciąg, gdzie widzę że naliczyli odsetki za spłatę karty 14.04 zamiast 13.04
    - tak, wyznaczyli termin płatności w niedzielę mimo że przelewy w niedzielę
    w pekao nie działają :)

    Żeby było zabawniej, na infolinii mi kazali złożyć reklamację pisemną w
    oddziale w którym tę kartę zakładałem... Owszem złożę, razem z rezygnacją
    z karty :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 2. Data: 2008-05-14 07:44:51
    Temat: Re: Pekao - uwaga na karty ;)
    Od: otrov <o...@w...pl>

    Jacek Osiecki pisze:
> [...]
    >
    > Żeby było zabawniej, na infolinii mi kazali złożyć reklamację pisemną w
    > oddziale w którym tę kartę zakładałem... Owszem złożę, razem z rezygnacją

    Kiedyś na grupie był temat, że jeśli termin płatności wypada w niedzielę
    lub inny dzień wolny od pracy, to jest on przesuwany na następny dzień
    roboczy:

    http://www.tinyurl.pl?NqPf3lG3

    Zakładam,że tyczy się to również spłaty KK. Możesz więc skorzystać z
    tego w pisaniu reklamacji. Możesz też poinformować UOKIK o takim
    traktowaniu klientów przez Bank, jak jesteś na nich naprawdę zły :-)

    o.

  • 3. Data: 2008-05-14 08:49:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 14 May 2008 07:30:58 +0000 (UTC), Jacek Osiecki
    <j...@c...pl> wrote:

> [...]
    >wyciąg, gdzie widzę że naliczyli odsetki za spłatę karty 14.04 zamiast 13.04

    Tyle, że w takim razie spłaciłeś w terminie ;)

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 4. Data: 2008-05-14 09:43:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "otrov" g0e59k$mrl$...@n...wp.pl

    > Kiedyś na grupie był temat, że jeśli termin płatności wypada w niedzielę
    > lub inny dzień wolny od pracy,

    U mnie wszystkie dni sa wolne. Nie stosuję niewolnictwa. ;)
    (może trzeba dodać, że to ma być 'ustawowo'?)

    > Zakładam,że tyczy się to również spłaty KK. Możesz więc skorzystać z
    > tego w pisaniu reklamacji. Możesz też poinformować UOKIK o takim
    > traktowaniu klientów przez Bank, jak jesteś na nich naprawdę zły :-)

    Albo niech po prostu nie płaci tych odsetek i zaproponuje bankowi,
    aby ten sam je sobie odebrał. :) Na rozprawie sądowej szybko bank
    zrezygnuje. Albo raczej zanim dojdzie do rozprawy -- bank zrezygnuje.
    Po co bawić się w niepotrzebne pisma z oszustami?

    Zakładam, że naprawdę jest takie prawo, które mówi o tym, że jeśli
    dniem spłaty jest dzień ustawowo wolny od pracy, to dniem spłaty
    jest najbliższy dzień zniewolony.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 5. Data: 2008-05-14 11:10:01
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 14 May 2008 09:44:51 +0200, otrov napisał(a):

    > Kiedyś na grupie był temat, że jeśli termin płatności wypada w niedzielę
    > lub inny dzień wolny od pracy, to jest on przesuwany na następny dzień
    > roboczy:

    ... i właśnie na to zamierzam się powołać przy reklamacji :)

    Pozdrawiam,

  • 6. Data: 2008-05-14 11:11:14
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 14 May 2008 09:49:57 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):
    > Tyle, że w takim razie spłaciłeś w terminie ;)

    Kiedy ja to dobrze wiem... ino ostrzegam, że system pekało nie wie ;)

    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2008-05-14 12:18:10
    Od: otrov <o...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > "otrov" g0e59k$mrl$...@n...wp.pl

    > U mnie wszystkie dni sa wolne. Nie stosuję niewolnictwa. ;)
    > (może trzeba dodać, że to ma być 'ustawowo'?)

    Tak. "Dzień ustawowo wolny od pracy".

    > Zakładam, że naprawdę jest takie prawo, które mówi o tym, że jeśli
    > dniem spłaty jest dzień ustawowo wolny od pracy, to dniem spłaty
    > jest najbliższy dzień zniewolony.

    Wypadało by, żebyś przynajmniej zerknął na linka, tam jest to wyjaśnione.

    o.

  • 8. Data: 2008-05-14 13:04:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "otrov" g0ela3$1ir$...@n...wp.pl

    > Wypadało by, żebyś przynajmniej zerknął na linka, tam jest to wyjaśnione.

    Link to nie prawo. Nie twierdzę, że takiego prawa nie ma (IMO jest,
    bo naśladujemy kraje używające rozumu a takie prawo zdaje się być
    ,,intuicyjnie uzasadnione'') ale link to nie jest prawo. W ogóle
    mam ograniczone zaufanie do internetu. :)

    I jeśli takie prawo jest -- trzeba olać bankowe odsetki, jako że
    nie bank stanowi prawo, lecz ustawodawca. I nie bank egzekwuje,
    nie bank sądzi itd. :)

    -=-

    Wyobraź sobie, że ja naliczam Tobie karę śmierci lub ewentualnie
    zamieniam ją na tysiąc złotych, które masz wpłacić na moje konto
    w ciągu 14 dni. Martwisz się moim wyrokiem? Pewnie tak, ;) bo
    grożenie śmiercią lub wyłudzenie/szalbierstwo może mnie drogo
    kosztować, :) a Ty kochasz swego bliźniego (tutaj mnie) jak
    siebie samego i żal Ci mnie. ;)

    Dlaczego więc bank ma być dla kogoś jakimś straszakiem?
    Naciągają/oszukują -- niech odpowiadają przed sądem.
    I niech ponoszą za to karę. :)

    Gdybyż to jeszcze jakiś dzień typu 15 sierpnia...
    (mogliby tłumaczyć się niezamierzonym błędem w systemie ,,komputerowym'')
    Ale niedziela?! Mają cofnąć na ustne wezwanie (które już jest
    ukłonem w ich stronę i wyrazem dobrej woli ze strony klienta)
    i przeprosić za próbę wyłudzenia pieniędzy!!! IMO reklamacja
    pisemna jest tu zbędna!

    PeKaO najwyraźniej chce zarabiać na ludzkiej nieświadomości.
    W pewnym sensie jest to kradzież, a na pewno szalbierstwo! :)

    A czy jest jakieś prawo zezwalajże na wyłudzenia/szalbierstwa -- nie wiem. ;)
    Chyba nie ma. :) Ale jam nie prawnik. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 9. Data: 2008-05-14 13:07:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Osiecki" s...@t...ceti.pl

    > ... i właśnie na to zamierzam się powołać przy reklamacji :)

    Ja na Twoim miejscu olałbym sprawę, bo to oni mają ściągnąć
    pieniądze od Ciebie, nie Ty od nich i nie ściągną, zanim nie
    udowodnią przed sądem, :) że Ty im jesteś coś dłużny, a nie
    udowodnią, jeśli prawo mówi, że w takim razie możesz spłacić
    następnego dnia.

    Po co dawać bankom satysfakcję? Po co tańczyć, jak zagrają. :)
    Olać i tyle, jeśli jesteś pewny swego. :)
    Ja ING Śląski olałem. :) Ustnie możesz zwrócić uwagę, ale pisemnie?
    Płacą Ci za testowanie ich systemów? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 10. Data: 2008-05-14 13:18:25
    Od: otrov <o...@w...pl>

> [...]
    >
    > I jeśli takie prawo jest -- trzeba olać bankowe odsetki, jako że
    > nie bank stanowi prawo, lecz ustawodawca. I nie bank egzekwuje,

    OK.

> [...]
    >
    > A czy jest jakieś prawo zezwalajże na wyłudzenia/szalbierstwa -- nie wiem. ;)
    > Chyba nie ma. :) Ale jam nie prawnik. :)

    No i dlatego zaproponowałem, żeby powiadomić UOKiK, bo jeśli mają
    spartolony system, to jest szansa, że nie tylko Jackowi naliczyli
    odsetki (najprościej chyba byłoby się zwrócić do federacji konsumentów,
    żeby zadziałali w tym temacie i odpowiedni wniosek ze wszystkimi
    wymogami formalnymi złożyli).

    o.