  • 1. Data: 2010-01-20 17:04:50
    Temat: PayPal podnosi opłaty za przelewy do Polski - czy to legalne?
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    Witam,

    Od jutra (21 stycznia 2010) PayPal podnosi opłaty za przelewy na konta
    PayPal zarejestrowane w Polsce. Teraz zamiast 0,5% wartości transakcji, jak
    w wypadku wszystkich innych państw europejskich, opłata za wysłanie lub
    odebranie przelewu wynosić będzie 1,0% + 0,55zł.

    https://cms.paypal.com/uk/cgi-bin/marketingweb?cmd=_
    render-content&fli=true&content_ID=ua/upcoming_polic
    ies_full&locale.x=en_GB

    No i fajnie, widać wyczuli interes (co prawda jakieś cztery lata za późno).

    Nie wiem co o tym sądzicie, ale na mój chłopski rozum taka sztuczka jest
    zabroniona jakimś prawem unijnym. Usługodawca zmienia cenę usługi w
    zależności od państwa zamieszkania usługobiorcy, przy czym nie znajduje to
    uzasadanienia w kosztach.

    Macie jakieś pomysły, co z tym fantem zrobić? Nadaje się toto do zgłoszenia
    gdzieś?

    No bo kurcze, ludkowie w UK/Irlandii harują na tych przysłowiowych
    zmywakach, przysyłają te ciężko zarobione pieniądze rodzinie (albo i na
    swoje konto PayPal-owe w Polsce) - a ci pomyśleli, że sobie zarobią więcej,
    niż wypada.

    Pozdrówka,
    k.

  • 2. Data: 2010-01-20 17:20:05
    Od: sorden <s...@u...pl>

    kashmiri wrote:

    > Nie wiem co o tym sądzicie, ale na mój chłopski rozum taka sztuczka jest
    > zabroniona jakimś prawem unijnym. Usługodawca zmienia cenę usługi w
    > zależności od państwa zamieszkania usługobiorcy

    Moim zdaniem, nie ma takich regulacji. W innym razie, jak ktos sprzedaje
    ziemniaki lub mleko u nas po 2pln musialby w takiej samej cenie sprzedawac
    je w Niemczech.
    Co innego gdyby na swoim straganie Polakowi sprzedawal po 2pln a Niemcowi ze
    wzgledu na narodowosc po 5pln, ale nie o takiej sytuacji przeciez
    rozmawiamy.

    --
    in

  • 3. Data: 2010-01-20 17:30:14
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "kashmiri" news:hj7d3i$2cm6$1@news.ett.com.ua

> [...]
    > zmywakach, przysyłają te ciężko zarobione pieniądze rodzinie (albo i na
    > swoje konto PayPal-owe w Polsce) - a ci pomyśleli, że sobie zarobią

    A masz info ile rzeczywiście tych przelewów Polacy siedzący na emigracji
    wykonywali za pośrednictwem paypala?

  • 4. Data: 2010-01-20 17:45:18
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    kashmiri napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >odebranie przelewu wynosić będzie 1,0% + 0,55zł.
    >
    >https://cms.paypal.com/uk/cgi-bin/marketingweb?cmd=
    _render-content&fli=true&content_ID=ua/u

    Ale Germany umieszczono na liście w takim miejscu, które może sugerować,
    że nie jest to państwo europejskie... i do tego jeszcze drożej 2%.

> [...]
    >zabroniona jakimś prawem unijnym. Usługodawca zmienia cenę usługi w
    >zależności od państwa zamieszkania usługobiorcy, przy czym nie znajduje to

    Nie zamieszkania a zarejestrowania konta - to moze nie być to samo.

    >Macie jakieś pomysły, co z tym fantem zrobić? Nadaje się toto do zgłoszenia
    >gdzieś?

    Trudno skarżyć każdego na świecie, że rozróżnia państwa w Europie. Ale
    jeżeli są zarejestrowani również w kraju UE
    https://www.paypal.com/pl/cgi-bin/webscr?cmd=p/gen/m
    entions_eu-outside
    to pewnie można spróbować. Teoretycznie nasz UOKiK powinien przynajmniej
    podpowiedzieć jak.

    Arek

    PS. Pisze trochę wbrew sobie bo nie uważam za stosowne mieszanie się
    urzędników UE w tak wiele spraw.
    Poza tym nasz UOKiK (podobnie URE) chętnie zajmuje się sprawami
    wymyślonymi przez jego pracowników w celu uzasadnienia własnego
    istnienia. np. przyczepią się do jakiejś sprawy znanej od lat,
    która nikomu nie przeszkadzała. Za to zgłoszeniami i pomocą w
    konkretnych sprawach konsumentów - tu już znacznie gorzej.

  • 5. Data: 2010-01-20 18:58:41
    Od: "Stiwi" <s...@N...gazeta.pl>

    kashmiri <x...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > w wypadku wszystkich innych państw europejskich, opłata za wysłanie lub
    > odebranie przelewu wynosić będzie 1,0% + 0,55zł.

    Przecież napisali, że: "Note: This fee will not be charged if a Euro payment is made
    between Accounts
    registered in the European Union or EEA."

    Czyli jak wysyłasz z UK / Irlandii EUR do Polski (między kontami w EU) to nie jest
    pobierana opłata.

  • 6. Data: 2010-01-20 18:59:30
    Od: "Stiwi" <s...@N...gazeta.pl>

  • 7. Data: 2010-01-20 19:25:41
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Stiwi napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >registered in the European Union or EEA."
    >
    >Czyli jak wysyłasz z UK / Irlandii EUR do Polski (między kontami w EU) to nie jest

    Ale czy "Euro payment" to nie przypadkiem płatność w EUR? Bo po co by
    dodawali że "between Accounts registered in the European Union or EEA."?
    Polacy z UK do Polski raczej GBP a nie EUR ślą...

    Arek

  • 8. Data: 2010-01-20 19:51:28
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    Stiwi <s...@N...gazeta.pl> had the courage to write:

> [...]
    > EEA."
    >
    > Czyli jak wysyłasz z UK / Irlandii EUR do Polski (między kontami w EU)

    Czyli opłata dotyczy wyłącznie płatności w innych walutach niż EUR? Już
    sprawdzam na żywym przykładzie - PayPal UK --> PayPal PL:

    1. Jeżeli walutę ustawię na GBP, USD, CHF, itd. - opłata jest 1%
    2. Jeżeli walutę ustawię na PLN - opłata jest 1% + 0,50 zł
    3. Jeżeli walutę ustawię na EUR - nie ma opłaty

    OK, czyli jasne - wysokość opłaty po prostu zależy od waluty transakcji.

    Tak jasno to napisali, że aż musiałem na grupie pytać...

    pzdr.

  • 9. Data: 2010-01-20 20:04:44
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "kashmiri" <x...@g...com> wrote in message
> [...]
    > uzasadanienia w kosztach.
    >
    > Macie jakieś pomysły, co z tym fantem zrobić? Nadaje się toto do

    Na moj chlopski rozum dotyczy to podniesionych oplat bankowych w Polsce.
    Nie sadze by paypal ot tak sobie nagle pomyslal, ze polacy to dojne krowy i
    jak banki w polsce doja to oni tez moga. Mi sie wydaje, ze problememem sa
    banki w Polsce.
    Co prawda dzis jest 20.01 ale wysylajac pieniadze paypalem do hiszpani
    (funty przewalutowane na euro) nic sie nie zmienilo.

  • 10. Data: 2010-01-20 22:28:38
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 20:04:44 -0000, pmlb napisał(a):

    > Na moj chlopski rozum dotyczy to podniesionych oplat bankowych w Polsce.
    > Nie sadze by paypal ot tak sobie nagle pomyslal, ze polacy to dojne krowy

    A dlaczego nie? Inni już dawno to zauważyli.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl