  • 1. Data: 2010-01-20 15:56:10
    Temat: alternatywa dla debetowki Aliora
    Od: sorden <s...@u...pl>

    W zwiazku z podwyzkami cen za debetowke w Aliorze planuje rezygnacje z ich
    uslug.
    Czy jest jakas alternatywa dla debetowki bez prowizji w bankomatach na calym
    swiecie, a w szczegolnosci bez prowizji za granica ?

    --
    in

  • 2. Data: 2010-01-20 16:02:52
    Temat: Re: alternatywa dla debetowki Aliora
    Od: "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl>

    Uzytkownik "sorden" <s...@u...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > calym
    > swiecie, a w szczegolnosci bez prowizji za granica ?

    mBank

  • 3. Data: 2010-01-20 16:05:16
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Czy jest jakas alternatywa dla debetowki bez prowizji w bankomatach na
    > calym
    > swiecie, a w szczegolnosci bez prowizji za granica ?

    Uwazajcie na ten brak prowizji. Ona jest, ale w kursach walut. Absolutnie
    nie oplaca sie wybieranie za pomoca tych kart kwot od okolo 100 USD w góre.

    MichalL

  • 4. Data: 2010-01-20 16:08:38
    Od: sorden <s...@u...pl>

    MichalL wrote:

    > Uwazajcie na ten brak prowizji. Ona jest, ale w kursach walut. Absolutnie
    > nie oplaca sie wybieranie za pomoca tych kart kwot od okolo 100 USD w
    > góre.
    >
    > MichalL

    No wlasnie przeliczniki Aliora na debetowce za granica sa swietne.
    Testowalem w Czechach i strefie Euro.

    --
    in

  • 5. Data: 2010-01-20 16:16:20
    Od: sorden <s...@u...pl>

    Robert Wicik wrote:

    > Uzytkownik "sorden" <s...@u...pl> napisal w wiadomosci
    >
    > mBank

    "W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówk, i dokonanych za
    granicą w walucie innej
    niż waluta rozliczeniowa, mBank pobiera dodatkowo prowizję za
    przewalutowanie transakcji w wysokości
    do 2% wartości transakcji"

    Jak to wychodzi w praktyce ?
    Do cen walut ze swoim spreadem doliczaja jeszcze 2% ?

    --
    in

  • 6. Data: 2010-01-20 16:17:39
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > calym
    > swiecie, a w szczegolnosci bez prowizji za granica ?

    konto prestiz wbk, wlasnie zauwazylem ze mam w umowie brak oplat za
    prowadzenie przez caly okres trwania umowy a mialo byc
    wedlug info na stronie 3 miesiace :)

    czyli placisz 1 zet za karte i masz za free przelewy (takze w oddziale),
    wyplaty z bankomatow itp.

  • 7. Data: 2010-01-20 16:18:08
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > calym
    > swiecie, a w szczegolnosci bez prowizji za granica ?

    ps
    jak jest po za polska nie wiem

  • 8. Data: 2010-01-20 16:27:43
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    sorden <s...@u...pl> had the courage to write:

> [...]
    > do 2% wartości transakcji"
    >
    > Jak to wychodzi w praktyce ?
    > Do cen walut ze swoim spreadem doliczaja jeszcze 2% ?

    Tak ma każdy bank (celem zniwelowania ryzyka kursowego).
    Natomiast nie ma prowizji (stałej, np. 10 zł od wypłaty).
    Za to mBank nie ma wszystkich bankomatów w kraju za darmo, a na tym chyba
    zależało autorowi wątku.

    pzdr
    k.

  • 9. Data: 2010-01-20 16:38:47
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "sorden" <s...@u...pl> wrote in message
> [...]
    > calym
    > swiecie, a w szczegolnosci bez prowizji za granica ?

    DBnet darmowa przy 1 trans/mies co latwo spelnic. Bankomaty darmowe w Polsce
    i na swiecie, poza krajem nie testowalem (w przypadku dluzszego pobytu w
    strefie Euro lub UK lepiej wyrabiac karty do rach walutowych). Wlasnie
    zamknalem Aliorowa i przesiadlem sie na DB. Alior nie chcial 3zl- teraz nie
    dostanie nic.
    Otwieranie konta DBnet przez kuriera-podpisanie umowy, potem przesylaja
    karte TAN oraz debetowke VE, aktywacja wszystkiego przez telefon. Zamkniecie
    samej karty w Aliorze przez net i po klopocie. Konta w A nie trzeba zamykac,
    bo jest darmowe, chyba, ze faktycznie komus calkiem nie jest potrzebne.

  • 10. Data: 2010-01-20 17:55:06
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 20 Sty, 17:18, "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>
    wrote:

    > ps
    > jak jest po za polska nie wiem
    5zł + prowizja za przewalutowanie (niecałe 3 %) jesli waluta inna niz
    EUR
    a do niektórych kont nie "prestiżowych" mają 2zł + prowizja.