  • 1. Data: 2012-05-15 00:52:18
    Temat: PayPal i Conversion option
    Od: PKL <s...@i...lublin.pl>

    pewnie nic odkrywczego, ale może się komuś przyda:

    płaciłem ostatnio paypal'em za 2 transakcje
    3.50$ + 1.59$ czyli razem 5.09$

    mam podpiętą kartę kredytową czarna rybka z mBanku.
    czyli przelicza USD->EUR->PLN

    PayPal chciał ją obciążyć albo:
    17.18zł w PLN'ach
    po kursie 9 May 2012: 1 Polish Zloty = 0,296289 U.S. Dollars
    albo 5.09$ w USD

    wybrałem z ciekawości USD i pojawiły się blokady na:
    11,45 + 5,20 = 16.65zł
    niby korzystniej,
    ale 11 maja zeszły blokady i pojawiło się w operacjach bieżących:
    12.04 + 5.45 = 17.49zł

    przy większych kwotach te 3-4% może mieć większe znaczenie.

    Przy okazji jak to jest, że nigdy nie zauważyłem, żeby blokada była
    na kwotę mniejszą lub równą jak później operacja bieżąca,
    zawsze coś tam więcej naliczą, czy oni aż tak perfidnie kurs dla nich
    najbardziej korzystny wybierają ??

    Pozdr
    PK

  • 2. Data: 2012-05-15 03:03:57
    Temat: Re: PayPal i Conversion option
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl>

    W dniu 2012-05-15 00:52, PKL pisze:
    > pewnie nic odkrywczego, ale może się komuś przyda:
    [...]
> [...]
    > na kwotę mniejszą lub równą jak później operacja bieżąca,
    > zawsze coś tam więcej naliczą, czy oni aż tak perfidnie kurs dla nich

    Sprawdź jak w ostatnich dniach rósł kurs USDPLN.
    Blokada była po prostu po niższym kursie niż w dniu obciążenia.
    Inna sprawa to same kursy ale to już w odniesieniu do innych instytucji
    trzba porównać.

  • 3. Data: 2012-05-15 18:59:40
    Od: "Piotr C." <m...@m...remov.ethis.com>

    "dwr" wrote in message news:4fb1ab57@news.home.net.pl...
    > Sprawdź jak w ostatnich dniach rósł kurs USDPLN.
    > Blokada była po prostu po niższym kursie niż w dniu obciążenia.

    W wielu bankach zaobserwowałem że blokada jest robiona po kursie średnim, a
    rozliczenie już ze spreadem.

    P.

  • 4. Data: 2012-05-15 20:03:59
    Od: osa <o...@g...pl.ee>

    W dniu 2012-05-15 18:59, Piotr C. pisze:

    > W wielu bankach zaobserwowałem że blokada jest robiona po kursie
    > średnim, a rozliczenie już ze spreadem.

    Z tego co pamiętam, to blokady są robione wg kursu organizacji
    płatniczej (czyli zbliżonym do średniego banku/NBP), a rozliczane już po
    kursie banku.

  • 5. Data: 2012-05-23 23:05:17
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 15 May 2012 20:03:59 +0200, osa napisał(a):

    > Z tego co pamiętam, to blokady są robione wg kursu organizacji
    > płatniczej (czyli zbliżonym do średniego banku/NBP), a rozliczane już po
    > kursie banku.

    Też mi się wydaje że tak właśnie jest.

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2012-05-24 22:44:50
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 15 May 2012 03:03:57 +0200, dwr napisał(a):

> [...]
    > Blokada była po prostu po niższym kursie niż w dniu obciążenia.
    > Inna sprawa to same kursy ale to już w odniesieniu do innych instytucji

    To na pewno nie!
    Kiedyś będąc za granicą płaciłem kartą mBanku wielokrotnie, dzień po
    dniu. Byłem ucieszony korzystnym przelicznikiem wynikającym z otrzymanej
    SMS-em kwoty blokady, dopóki nie sprawdziłem, jakimi faktycznie kwotami
    zostałem obciążony. Za każdym razem kwota obciążenie była o kilka
    procent wyższa niż kwota blokady, ani razu nie była niższa!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof