  • 1. Data: 2010-05-20 23:04:34
    Temat: POLBANK 10 zł miesięcznie za posiadanie karty do kredytu bezpiecznego
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    10 zł miesięcznie za posiadanie karty do kredytu bezpiecznego.
    Nawet jak się z karty nie korzysta to nie można jej zwrócić, nie można
    jej się pozbyć. To jest chyba jakaś paranoja.
    Jakiś czas temu pobierali co miesiąc 5 zł, potem podwyższyli opłatę o
    drugie tyle.
    Czy to nie jest ździerstwo?

    --
    animka

  • 2. Data: 2010-05-21 08:18:04
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 21 Maj, 01:04, Animka <a...@t...nieja.wp.pl> wrote:
    > 10 zł miesięcznie za posiadanie karty do kredytu bezpiecznego.
    > Nawet jak się z karty nie korzysta to nie można jej zwrócić, nie można
    > jej się pozbyć. To jest chyba jakaś paranoja.

    Nie wierzę, że nie można wypowiedziec umowy o kartę.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2010-05-21 08:20:12
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości grup
    > 10 zł miesięcznie za posiadanie karty do kredytu bezpiecznego.
    > Nawet jak się z karty nie korzysta to nie można jej zwrócić, nie można jej
    > się pozbyć. To jest chyba jakaś paranoja.

    A zastrzeżenie i nie zamówienie nowej co powoduje?

  • 4. Data: 2010-05-21 09:21:11
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 21 Maj, 01:04, Animka <a...@t...nieja.wp.pl> wrote:
    > 10 zł miesięcznie za posiadanie karty do kredytu bezpiecznego.
    > Nawet jak się z karty nie korzysta to nie można jej zwrócić,

    Jak się z kredytu nie korzysta to się za karte nie płaci.
    To jest właściwie opłata za kredyt tylko przypisana do karty
    dlatego nie wiem, czy z karty można zrezygnować nie rezygnując z
    kredytu.
    Ten kredyt jest tak pomyślany, że korzysta się z niego korzystając z
    karty, przelewy z rachunku to raczej tylko dodatkowa możliwość.

    Z samej karty można korzystać bez tej opłaty - można nią płacić,
    wypłacać i żadnej dodatkowej prowizji nie ma.
    Tyle, że....aby tej opłaty 10zł nie było a karta płacić trzeba
    najpierw coś przelać z rachunek powiązany z ta kartą;)
    Czyli nie korzystać z kredytu.

    Tak dokładnie to to jest 5zł za obsługę kredytu + 5zł za obsługę
    karty.
    Być może można od tej drugiej opłaty jakoś uciec?

    Na stronie Polbanku jest:
    Rzeczywista roczna stopa oprocentowania wynosi dla Kredytu
    Bezpiecznego Optymalnego 22,46%. Wyliczyliśmy ją na przykładzie
    jednorazowego wydatku w kwocie 8 tys. zł, spłacanego w 12 równych
    ratach miesięcznych, z uwzględnieniem miesięcznej opłaty za
    korzystanie z kredytu.

    Poza tym płacisz tylko 10 zł na miesiąc, ale jeśli w danym miesiącu
    nie korzystałeś z kredytu - nic nie płacisz

  • 5. Data: 2010-05-21 09:58:35
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    > Nie wierzę, że nie można wypowiedziec umowy o kartę.

    Nie można. Wczoraj dzwoniłam do Polbanku.

    --
    animka

  • 6. Data: 2010-05-21 10:00:51
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-05-21 10:20, MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Animka"<a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > A zastrzeżenie i nie zamówienie nowej co powoduje?

    Właśnie mi przysłali nową. Napisali, że przysyłają nową, ponieważ okres
    ważności tej, którą miałam do tej pory-kończy się. Przesyłkę podpisałam
    na poczcie. Niestety.

    --
    animka

  • 7. Data: 2010-05-21 10:08:48
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-05-21 11:21, Krzysiek pisze:

> [...]
    > Tyle, że....aby tej opłaty 10zł nie było a karta płacić trzeba
    > najpierw coś przelać z rachunek powiązany z ta kartą;)

    Oczywiście. Spłacić w całości i zamknąć kredyt to kłopot z głowy.

    > Tak dokładnie to to jest 5zł za obsługę kredytu + 5zł za obsługę
    > karty.

    JUż od dawna nie 5 zł. tylko 10 zł. Podwyższyli sobie o drugie tyle.

    > Być może można od tej drugiej opłaty jakoś uciec?

    Nie można. Chyba, że się spłaci i zamknie kredyt.

> [...]
    >
    > Poza tym płacisz tylko 10 zł na miesiąc, ale jeśli w danym miesiącu
    > nie korzystałeś z kredytu - nic nie płacisz

    Pobierają sobie co m-c 10 zł (plus odsetki m-czne za kredyt) za samą
    kartę niezaleznie od tego czy pobieram nią pieniądze, płacę nią, czy nie
    korzystam z niej.

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-05-21 10:21:18
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 21 Maj, 11:58, Animka <a...@t...nieja.wp.pl> wrote:

    > Nie można. Wczoraj dzwoniłam do Polbanku.

    A nie możesz wysłać poleconym wypowiedzenia?
    O ile wiem, to obowiązkowe łączenie usługo jest klauzulą abuzywną.
    Bank, owszem, może dać lepsze warunki kredytu dla klientów
    korzystających z innych produktów, ale nie ma prawa nakazywać
    korzystania z nich.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2010-05-21 10:35:27
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Właśnie mi przysłali nową. Napisali, że przysyłają nową, ponieważ okres
    > ważności tej, którą miałam do tej pory-kończy się. Przesyłkę podpisałam na
    > poczcie. Niestety.

    Więc zastrzeż tę nową po aktywacji, nie musisz w Polbanku, możesz w
    Polcardzie bezpośrednio. Albo spróbuj nie aktywować, choć to zapewne niczego
    nie zmieni w Polbanku.

  • 10. Data: 2010-05-21 10:43:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 21 May 2010 03:21:18 -0700, Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > A nie możesz wysłać poleconym wypowiedzenia? O ile wiem, to obowiązkowe
    > łączenie usługo jest klauzulą abuzywną.

    Jeśli nie są ze sobą powiązane. Karta do konta czy kredytu może być
    uznana za powiązaną.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl