  • 1. Data: 2011-03-03 11:15:36
    Temat: PKO mnie uszczesliwilo...
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    ...kartą zbliżeniową, czy jak to się tam nazywa.

    Czy tego nie idzie jakoś wyłączyć/zepsuć?

    Średnio mi sie uśmiecha noszenie ekwiwalentu 150 zł w gotówce w
    kieszeni z pełnym ryzykiem kradzieży/zgubienia. Po to psiamać były te
    wszystkie karty i piny, żeby akurat to ryzyko wyeliminować.

    A pomysł może i fajny, ale kwoty zupełnie nieadekwatne. Niechby to był
    limit 10 zł dziennie, no, 20, na gazetę, kawę, bilet tramwajowy. No
    niech stracę, 30 zł. Ale 150???

    MJ

  • 2. Data: 2011-03-03 11:34:08
    Temat: Re: PKO mnie uszczesliwilo...
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Thu, 03 Mar 2011 12:15:36 +0100, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >...kartą zbliżeniową, czy jak to się tam nazywa.
    >
    >Czy tego nie idzie jakoś wyłączyć/zepsuć?
    >
    >Średnio mi sie uśmiecha noszenie ekwiwalentu 150 zł w gotówce w
    >kieszeni z pełnym ryzykiem kradzieży/zgubienia.

    A to jest karta bez opcji nienoszenia w kieszeni?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 3. Data: 2011-03-03 12:58:42
    Od: orcio <o...@o...pl>

> [...]
    >
    > A pomysł może i fajny, ale kwoty zupełnie nieadekwatne. Niechby to był
    > limit 10 zł dziennie, no, 20, na gazetę, kawę, bilet tramwajowy. No

    http://www.youtube.com/watch?v=0qNcQ8doG8Y

    orcio

  • 4. Data: 2011-03-03 13:31:40
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    orcio pisze:

    > http://www.youtube.com/watch?v=0qNcQ8doG8Y

    A teraz poprosimy o wersję dla EMV. :-)

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2011-03-03 13:37:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "orcio" <o...@o...pl> napisał w
    > http://www.youtube.com/watch?v=0qNcQ8doG8Y

    Hardwareowe metody zawsze najlepsze :-)

    Ciekaw jestem czy nie wystarczy naciac gdzies na brzegu - tam musi
    byc antena, prawdopodobnie kilka zwojow na obwodzie karty.

    A moze wystarczy metalowy portfel ?

    J.

  • 6. Data: 2011-03-03 13:48:49
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > kieszeni z pełnym ryzykiem kradzieży/zgubienia. Po to psiamać były te
    > wszystkie karty i piny, żeby akurat to ryzyko wyeliminować.

    Raczej dla potwierdzania transakcji.

  • 7. Data: 2011-03-03 13:50:40
    Od: "masti" <p...@o...pl>

    > http://www.youtube.com/watch?v=0qNcQ8doG8Y

    po co takie kombinowanie??
    Przeciez wystarczy to ustrojstwo zapakować do mikrofiali na 10 sekund i
    wszelkie obwody elektroniczne chipa giną bezpowrotnie,
    prądy wirowe załatwiają wszystko cicho i bez łomu :)

  • 8. Data: 2011-03-03 14:15:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > A moze wystarczy metalowy portfel ?

    I to mnie uchroni przed zgubieniem tej karty?

    MJ

  • 9. Data: 2011-03-03 14:18:44
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    orcio <o...@o...pl> writes:

    > http://www.youtube.com/watch?v=0qNcQ8doG8Y

    Na ładnie, ale na mojej karcie jedyne zgrubienie jest tam, gdzie styki
    od czipu do normalnych transakcji 'stykowych'. W ten czip walić
    młotkiem nie zamierzam.

    MJ

  • 10. Data: 2011-03-03 15:18:10
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    >
    > A pomysł może i fajny, ale kwoty zupełnie nieadekwatne. Niechby to był
    > limit 10 zł dziennie, no, 20, na gazetę, kawę, bilet tramwajowy. No

    W materiałach dla kompatybilności Elektromagnetycznej specjalizuje się:
    http://www.abcpol.pl/pol/
    Dostałem od nich (ze 3 lata temu) jakieś próbki elastycznych absorberów
    ferrytowych (materiał o grubości rzędu 1mm dający się wycinać nożyczkami).
    Takie materiały stosuje się w czytnikach RFID 13,56MHz do tłumienia pola z
    tyłu anteny.
    Myślałem, że to jest produkcji Laird, ale u Lairda widzę tylko jakieś
    specjalnie tłumiące znacznie wyższe częstotliwości.
    Pokrowiec z takiego materiału powinien problem załatwić ;-)
    P.G.