  • 1. Data: 2014-02-18 09:43:30
    Temat: PIT-y 8C z banków czy czekacie czy xsami sie opodatkowujecie?
    Od: m...@g...com

    Witam ponieważ jesteśmy na etapie PIT-owania chciałem zapytać czy czekacie na jakieś
    PIT-y 8C z banków czy sie sami opodatkowujecie?

    czy macie jakieś info że jakiś bank wystawia PIT-y 8C na okoliczność wypłaconego
    klientowi cashbacku lub moneybacku?

    To naprawdę poważny temat - są interpelacje poselskie i powazne odpowiedzi Ministra
    Finansów oraz izb skarbowych

    wg nich wszystkie te otrzymane cashbacki i moneybacki należy opodatkować jako inne
    źródła

    I co robicie?

  • 2. Data: 2014-02-18 11:18:40
    Od: ls <l...@w...pl>

    W dniu wtorek, 18 lutego 2014 09:43:30 UTC+1 użytkownik mrob napisał:
> [...]
    Finansów oraz izb skarbowych
    > wg nich wszystkie te otrzymane cashbacki i moneybacki należy opodatkować jako inne

    W zeszlym roku Samcik napisal na swoim blogu:
    http://samcik.blox.pl/2013/01/Bank-zwraca-Ci-pieniad
    ze-za-zakupy-kartowe-czy.html
    Moze w tym roku ktos z IV wladzy sie ulituje i wymusi na naszych panach, by wprost
    powiedzieli, co robic?

    --
    pozdr.
    ls

  • 3. Data: 2014-02-18 13:34:47
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 18 lutego 2014 11:18:40 UTC+1 użytkownik ls napisał:

    > Moze w tym roku ktos z IV wladzy sie ulituje i wymusi na naszych panach, by wprost
    powiedzieli, co robic?

    Zwlaszcza ze np. ja stosuje aliorowy cashback do celow odrobienia oplaty za karte i
    tak na prawde zwolnienie z oplaty za karte byloby dla mnie lepsze..:P

    tak samo z belka. powinni najpierw od odsetek odliczyc prowizje i dopiero to co
    zostanie opodatkowac:P

  • 4. Data: 2014-02-18 15:49:53
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    A to taki wielki problem wysłac później korekte ??
    - oczywiscie gdyby zaistniała taka koniecznośc ;)

    Pozdro

  • 5. Data: 2014-02-19 07:17:18
    Od: m...@g...com

    nie problem to żaden ale wysyłając korektę świadczy juz o tobie że może coś kręcisz i
    na pewno cie sprawdza dokładniej

  • 6. Data: 2014-02-19 07:44:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2014 07:17:18 UTC+1 użytkownik m...@g...com napisał:
    > nie problem to żaden ale wysyłając korektę świadczy juz o tobie że może coś kręcisz
    i na pewno cie sprawdza dokładniej

    Raczj nie
    Praktycznie co roku wysyłam jakies korekty i nikt nic nie sprawdzał.

  • 7. Data: 2014-02-19 08:11:01
    Od: Villgefortz <i...@g...com>

    Nic nie robimy. Korzystamy ze zwolnienia w PIT w tym zakresie, zgodnie z
    orzecznictwem sądów administracyjnych i stanowiskiem doktryny - dopóki nie zostanie
    wprowadzony wyraźny przepis nakazujący opodatkowanie (albo bank sam zadeklaruje
    podatek przesyłając PIT-8C - większość w regulaminach deklaruje limitowane
    zwolnienie).

  • 8. Data: 2014-02-19 09:03:16
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >nie problem to żaden ale wysyłając korektę świadczy juz o tobie że może coś
    >kręcisz i na pewno cie sprawdza dokładniej

    No problem - nie mam nic do ukrycia ;)

  • 9. Data: 2014-02-19 10:47:27
    Od: m...@g...com

    w tym sęk że masz - nie pokazując wszystkich swoich przychodów podpadasz po ustawę
    karno-skarbową

    a poza tym wyjasnienia Ministerstwa Finansów sa jednoznaczne - trzeba to opodatkowac
    jako przychody z innych źródeł

    a to że bank nie przysyła ci PIT-u i niby traktuje to jako zwolnienie - nie zwalnia
    cie od stosowania prawa - to ty odpowiadasz przed fiskusem za prawidłowe rozliczenie
    - i nie możesz się tłumaczyć w razie jak cię wezmą na tapetę że nie wykazałem tego bo
    bank mi nie przysłał PIT-a

    niestety to co se banki mówią to ich sprawa a zgodnie z łacińską sentencją:
    "Ignorantia iuris nocet"

  • 10. Data: 2014-02-19 10:57:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2014 10:47:27 UTC+1 użytkownik m...@g...com napisał:
    > w tym sęk że masz - nie pokazując wszystkich swoich przychodów podpadasz po >ustawę
    karno-skarbową
    A czemu zakładasz że nie pokazuje wszystkich swoich przychodów?