  • 1. Data: 2014-02-19 09:29:10
    Temat: Wyższa Kultura. Nie mamy Pańskiego płaszcza...
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    Zadałem Aliorowi Wyższej Kulturze, pytanie:

    "Dlaczego po zalogowaniu do systemu, dane odbiorców w szablonach
    płatności można zmienić bez problemu bez potwierdzania kodem sms?
    Przypuśćmy, ze złodziej poznaje nasz login i hasło. Loguje się,
    podmienia numer IBAN u naszego odbiorcy w szablonie płatności. Gdy nie
    jest to przelew zaufany, złodziej nie musi tej operacji potwierdzać w
    żaden sposób.
    Właściciel konta dokonuje przelewu według zapisanego szablonu
    płatności, ale z podmienionym juz nr konta.Jest przekonany, ze nr konta
    w szablonie płatności jest poprawny. Przecież sam go tam kiedyś
    wpisywał. Sprawdza poprawność danych przelewu z smsem autoryzacyjnym.
    Wszystko się zgadza. Nr konta wyświetlony na ekranie z cyframi z nr
    konta podanymi w smsie. Tylko ,że to już numer konta podmieniony przez
    złodzieja.
    A przecież nikt z nas nie nie ma w głowie zapamiętanych wszystkich
    26-cyfrowych nr kont naszych odbiorców.
    W ten sposób właściciel konta potwierdza przelew na fałszywy nr konta,
    bedąc przekonany po dokładnym sprawdzeniu z smsem, że wszystkie dane są
    poprawne."

    I dostałem odpowiedź:

    Witam serdecznie,
    dziękuję za przesłaną wiadomość.

    Uprzejmie informuję, że nie należy
    udostępniać numeru Klienta CIF oraz hasła do logowania osobom trzecim.

    informuję, że po zalogowaniu w systemie bankowości internetowej może Pan
    ustanowić
    powiadomienia przesyłane poprzez e-mail i SMS, informujące o poprawnym
    logowaniu, próbie
    nieudanego logowania lub o blokadzie dostępu do systemu bankowości
    internetowej.
    Wówczas
    będzie Pan miał bieżące informację w zakresie logowania do Pana
    bankowości internetowej.
    Powiadomienia mogą zostać ustawione w zakładce ,,Ustawienia" - ,,Profil
    użytkownika".
    Wyjaśniam, że powiadomienia e-mail są bezpłatne, natomiast powiadomienia
    sms sa płatne 0,30
    zł za każde powiadomienie. Opłata jest pobierana zbiorczo na koniec
    miesiąca.

  • 2. Data: 2014-02-19 21:22:53
    Temat: Re: Wyższa Kultura. Nie mamy Pańskiego płaszcza...
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2014-02-19 09:29, wiatrak pisze:

    > I dostałem odpowiedź:

    > Uprzejmie informuję, że nie należy

    Wygląda na klasyczny przypadek nieudanej próby przebicia się przez
    pierwszą linię obrony. Nawet jeśli temu komuś zależało, to jedynie
    wydawało mu się że Cię zrozumiał. Może w treści lub/i temacie trzeba
    użyć jakichś zaklęć powodujących przekierowanie wiadomości od razu
    na drugi poziom ?

  • 3. Data: 2014-02-19 23:09:04
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 19 Feb 2014 21:22:53 +0100, MarcinF napisał(a):

> [...]
    > wydawało mu się że Cię zrozumiał. Może w treści lub/i temacie trzeba
    > użyć jakichś zaklęć powodujących przekierowanie wiadomości od razu

    W mBanku trzeba napisać trzy razy to samo, by poszło do właściwej osoby.
    Warto spróbować i tutaj do trzech razy sztuka.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl