  • 1. Data: 2005-11-03 15:29:13
    Temat: Odstąpienie od umowy kredytowej
    Od: "opolanian" <c...@p...onet.pl>

    Czy ktoś się orientuje jakie są konsekwencje dla kredytobiorcy z niewywiązania
    się z umowy kredytowej. Sytuajca wygląda następująco: dostałem kredy hipoteczny
    w BPH, podpisałem umowę ale nie urochomiłem jeszcze kredytu, natomiast okazało
    się, że prawdopodobnie nie będę go już potrzebował i chciałbym zrezygnować z
    uruchomienia. Jakie są konsekwencje, czy bedę musiał zapłacić prowizję lub
    jakieś inne kary. Dodam, że w umowie na temat reygnacji, w takim momencie, nic
    nie znalazłem.

  • 2. Data: 2005-11-03 17:52:04
    Temat: Re: Odstąpienie od umowy kredytowej
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > jakieś inne kary. Dodam, że w umowie na temat reygnacji, w takim momencie,

    Nic złego ci się nie stanie, żadna prowizja nie zostanie pobrana. Moze tylko
    pracownik niechętnie na Ciebie spojrzy (narobił się a tu nici)
    Po za tym w umowie napisane jest że jak nie uruchomisz kredytu przez 3
    miesiące od daty podpisania to umowa wygasa.
    Także nie rezygnuj, tylko czekaj na upłynięcie tego terminu.

    Darek

  • 3. Data: 2005-11-04 09:05:05
    Od: "jareka" <jarkita@_usun_to_interia.pl>

    Użytkownik "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Po za tym w umowie napisane jest że jak nie uruchomisz kredytu przez 3
    > miesiące od daty podpisania to umowa wygasa.
    > Także nie rezygnuj, tylko czekaj na upłynięcie tego terminu.

    W swietle obu wypowiedzi widze niejasnosc ... proponuje dokladnie
    przestudiowac umowe
    --
    Pozdrawiam,
    jareka

  • 4. Data: 2005-11-04 16:19:06
    Od: "qba" <r...@p...onet.pl>

    Witam,
    Przed zaciagnieciem kredytu w BPH pytalem co sie stanie w takiej sytuacji i
    powiedzieli mi, ze nie ma zadnych obciazen w przypadku gdy kredyt nie bedzie
    uruchomiony. O ile pamietam w umowie zapisany jest okres waznosci (pewnie
    trzy miesiace). Przestudiuj umowe.
    Pozdr, qba.

  • 5. Data: 2005-11-04 17:55:48
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > W swietle obu wypowiedzi widze niejasnosc ... proponuje dokladnie
    > przestudiowac umowe

    jaka niejasność??

    Darek

  • 6. Data: 2005-11-07 09:33:58
    Od: "jareka" <jarkita@_usun_to_interia.pl>

    > jaka niejasność??

    Przecie zacytowalem ...
    [opolanian] Dodam, że w umowie na temat reygnacji, w takim momencie, nic nie
    znalazłem.
    [Darek] Po za tym w umowie napisane jest że jak nie uruchomisz kredytu przez

  • 7. Data: 2005-11-07 16:47:51
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > [Darek] Po za tym w umowie napisane jest że jak nie uruchomisz kredytu
    > przez 3 miesiące od daty podpisania to umowa wygasa.

    Jak dla mnie te 2 wypowiedzi nie są sprzeczne ze sobą.

    Darek

  • 8. Data: 2005-11-08 18:28:45
    Temat: Re: Odstąpienie od umowy kredytowej cd..
    Od: "opolanin" <c...@p...onet.pl>

    Bardzo dziekuję za odpowiedzi, tak jak wspomniałem w samej umowie nie ma nic
    na temat rozwiązania umowy przed uruchomieniem kredytu. Natomiast jeżeli mogę
    jeszcze zapytać czy w podobny sposób będę mógł się pozbyć konta które
    otrzymałem wraz z kredytem (srebny sezam) ale jeszcze nic nie podpisałem gdyż
    miałem to zrobić w innym dziale banku (nie w dziale kredytów) oraz kartą
    kredytową którą dostałem także kredytym, jej też jeszcze nie aktywowałem?
    Miałem to zrobić w bankomacie albo zgłosić sie do banku, wiem, że nie używanie
    tej karty co najmniej 4 razy w miesiącu skutkuje jakimiś opłatami karnymi?

  • 9. Data: 2005-11-08 18:51:33
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > gdyż
    > miałem to zrobić w innym dziale banku (nie w dziale kredytów)

    Jak nie podpisałes umowy to tak jakbys nie miał konta.
    Tylko niewyobrazalne dla mnie jest jak to mogło się stac ze masz konto bez
    umowy.

    oraz kartą
    > kredytową którą dostałem także kredytym, jej też jeszcze nie
    > aktywowałem?

    Samo aktywowanie karty potrzebne jest tylko do jej używania. Jak podpisałes
    umowę i zrezygnujesz to mogą Ci dowalić prowizję rekompensującą wydanie
    karty - poczytaj TOiP (Rozdz. 3 pkt 19)

    > Miałem to zrobić w bankomacie albo zgłosić sie do banku, wiem, że nie
    > używanie
    > tej karty co najmniej 4 razy w miesiącu skutkuje jakimiś opłatami karnymi?

    Tak, skutkuje opłatą 2,5zł

    Darek