  • 11. Data: 2004-02-05 11:18:34
    Temat: Re: Od czekow Boze bron [dlugie]
    Od: " " <d...@g...pl>

    > bedzie trwalo - oswiadczyla. - Nigdzie w Polsce pan nie zrealizuje tegp
    czeku
    > prowizji. I my jestesmy juz w Europie?

    Myślę, że tak. Nie mam zbyt wielu doświadczeń europejskich, ale we Francji
    (gdzie pomimo rozbudowanego systemu nowoczesnych kart płatniczych - z
    mikroprocesorem, wszędzie przy płaceniu wymagany pin - uwielbiają czeki) też
    musiałem realizować czek w banku, gdzie miałem rachunek. Trwało ze 3 - 4 dni
    robocze.
    Pozdrawiam, Dawid

  • 12. Data: 2004-02-05 11:36:55
    Temat: Odp: Od czekow Boze bron [dlugie]
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik Jan O. <y...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bvstim$60u$...@i...gazeta.pl...
    > prowizji. I my jestesmy juz w Europie?
    Nie. Będziemy w Europie, jak prowizja będize 10 euro od czeku. Na razie jest
    mniej.
    Czeki to aktualnie chyba już tylko w USA sa popularne, Europa zdaje się
    przeszła na stopień kart. Zresztą... Czy ten pracowdawca nie mógł Ci
    wykupic jakiejś karty przedpłaconej typu KARTA PODRÓŻNIKA i wysłać? Tylko,
    ze pewnie byłyby problemy z księgowaniem:( u niego...Bo wszak karta
    formalnei na niego by stała...
    Cóż.. przelewy międzynarodowe całyczas są drogie..

  • 13. Data: 2004-02-05 11:52:14
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

    oczywiscie od jednego:)

    pzdr

    matjaw

    PS
    Ale zo to w przypadku dolarow kanadyjskij maja bardzo dobry kurs
    przeliczeniowy - dostaje wiecej niz bym pozniej dostal w kantorze wiec
    prowizja sie jakby niweluje

  • 14. Data: 2004-02-05 13:39:36
    Od: "Prof_Ex" <p...@g...pl>

    k...@i...pl <k...@i...pl> napisał(a):

    [...]
    > Czeki to aktualnie chyba już tylko w USA sa popularne,

    Niezupelnie...

    [...]
    > Europa zdaje się przeszła na stopień kart.

    Republika Irlandii zdecydowanie lezy w Europie :-)
    Czeki sa tutaj bardzo popularne (i karty tez)...

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 15. Data: 2004-02-05 16:09:55
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:bvstu4$k20$1@news.onet.pl...

    > Obrot czekowy to przeszlosc!

    Gdzie? Bo chyba nie w USA.

  • 16. Data: 2004-02-05 16:12:41
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl> wrote in message

    > we wroclawiu jest dokladnie odwrotnie:)

    Co jest odwrotnie?
    Mały oddzialik na tęczowej.
    Pusto i przyjemnie.
    Pani przyjmuje czek do inkasa niezależnie od kowty w pokoiku dla vip-ow.
    Dokładnie wie, co trzeba robić.
    Druga prawda jest taka, że kosztuje to 0.25 % min 10 zł i trwa cztery
    tygodnie.
    Możesz sobie zażyczyć kasę do ręki, przelew na konto dolarowe (+3 zł chyba
    jeśli w innym banku), lub przewalotowanie i wpłata np. na eurokonto.
    Konta u nich nie mam.

  • 17. Data: 2004-02-05 16:31:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    " Jan O." <y...@g...pl> writes:

    > Rachunek ma pan u nas? - uslyszalem jakby znajome pytanie. Potwierdzilem. -
    > Wlasciwie my tym sie nie zajmujemy, ale mozemy je zrealizowac. Bedzie to
    > kosztowalo conajmniej 25 zl od czeku (niestety pracodawca przyslal mi niecale
    > 120 dolarow rozbite na dwa czeki) i potrwa okolo CZTERECH tygodni.

    Wyglada realnie. Skoro nawet sami tego nie robia.

    > Musimy
    > wyslac czeki z powrotem do Nowego Yorku i czekac aż potwierdza ich
    > autentycznosc - wyjasnila widzac moje zdumienie.

    A nawet pokrycie na koncie.

    Z tym ze jesli ktos ma w danym banku rachunek to ten bank moze mu zaplacic
    od reki, a w przypadku braku pokrycia lub innego problemu moze sobie
    to wyjasniac z klientem (debet itd). Stad, domyslam sie, to pytanie
    o konto w danym banku.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 18. Data: 2004-02-05 17:07:02
    Od: wojtek <w...@t...cy-ROT13>

    Użytkownik Mateusz Jaworski napisał:

    > we wroclawiu jest dokladnie odwrotnie:)
    >
    > pzdr
    >
    > matjaw

    Wszystko zalezy od rodzaju czeku. Jesli byl to czek ciagniony na krajowy
    bank komercyjny to trwa to zdecydowanie krocej. A oplata wynika z tary- fy.

    --
    Wojtek
    "Wymieniaj doświadczenia. Ale tylko na lepsze!" (Janina Ipohorska)

  • 19. Data: 2004-02-05 18:35:29
    Od: "Nikto" <n...@n...pl>

> [...]
    > Możesz sobie zażyczyć kasę do ręki, przelew na konto dolarowe (+3 zł chyba
    > jeśli w innym banku), lub przewalotowanie i wpłata np. na eurokonto.

    Tylko, że od grudnia zmieniły im sie przepisy i TOiP (mimo ze w internecie
    jest po staremu).

    Teraz trzeba miec rachunek i biora 0.25% min. 20 zł ale podobno teraz czeka
    sie 21 dni.

    Pozdrawiam
    MM

  • 20. Data: 2004-02-05 19:44:55
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Jan O." <y...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Zarobilem kilka dolarow (mala i prosta chalturka wykonana przez internet
    ;).
    > Pech chcial ze niestety dostalem je w postaci czeku.
    > Pracodawca co prawda zapewnial: - "moze je pan spokojnie zrealizowac w PKO
    SA
> [...]
    Potwierdzilem. -
    > Wlasciwie my tym sie nie zajmujemy, ale mozemy je zrealizowac. Bedzie to
    > kosztowalo conajmniej 25 zl od czeku (niestety pracodawca przyslal mi
    niecale
    > 120 dolarow rozbite na dwa czeki) i potrwa okolo CZTERECH tygodni. Musimy
    > wyslac czeki z powrotem do Nowego Yorku i czekac aż potwierdza ich
    > autentycznosc - wyjasnila widzac moje zdumienie. I usmiechnela sie
    wreczajac
    > dwa formularze (format A4) na ktorych mialem osobno opisac kazdy czek. -
    Wie
> [...]
    brakuje
    > chetnych do realizowania czekow gdzies sobie poszla. Po chwili poszukiwan
    mila
    > pani z infromacji pdoeslala rzeczona kobiete na wlasciwie miejsce.
    > Usmiechnalem sie szeroko pokazuajc czeki. - Moge to u panstwa
    zrealizwac? -
    > zapytalem niesmialo. - A ma pan u nas rachunek? - uslyszalem w odpowiedzi
    > znajome puytanie. - Takie czeki przyjmujemu tylko z rachunkiem i to w
    naszym
    > oddziale! - uslyszalem. LItosciwe odeslano mnie jeszcze do
    Cityhandlowego. -
> [...]
    > czek(plusem jest to, ze przynajmniejsie nie dziwila co to jest gdy
    zobaczyla z
    > czym przychodze). Zaprzeczylem. - To jesli pan zdecyduje sie zalozyc konto
    > nas to wezmiemy rachunek do inkasa ( jak to sie pisze?)nie wiem jak dlugo
    > bedzie trwalo - oswiadczyla. - Nigdzie w Polsce pan nie zrealizuje tegp
    czeku
    > bez rachunku - ddoala.
    > Wlasnie skonczylem opisywac czeki na kartkach formatu A4 dla mojego banku.
    > pieniedzy, ktore dosc dostalem w zielonych zabiora mi 1/8 kwoty w ramach

    Ja nie pracowałem zdalnie w USA, ale wydaje mi się, że czeki to już
    prehistoria. Są inne sposoby wynagradzania, takie jak wpłata na konto e-gold
    http://www.e-gold.com/e-gold.asp?cid=1047418, czy MoneyBookers
    https://www.moneybookers.com/app/login.pl, a z tamdąd kasę transferujemy do
    Polski m.in. za pomocą Kantora e-gold http://www.kantor.website.pl/. E-gold
    jest bankiem w którym depozyty oparte są na złocie zdeponowanym na Florydzie
    i w Szwajcarii, natomiast MoneyBookers jest pośrednikiem pozwalającym
    przetransferować pieniądze do dowolnego banku. Są jeszcze inne systemy
    oparte na wirtualnej walucie, takie jak: DX Gold, e-Bullion i in. Ja mam
    konto w e-gold i dostaje na nie malutkie sumy za klikanie w linki (to
    bardziej edukacja finansowa, niż poważne zarobki). Poza tym jeszcze nie
    przelewałem ich do Polski za pomocą Kantora e-gold. Szczerze powiem, że
    dziwi mnie to, że w USA, które podkreślają, że są najwyżej rozwiniętym
    krajem świata wciąż używa się czeków, o których w Polsce już dawno
    zapomnieliśmy.