  • 1. Data: 2004-02-05 02:04:48
    Temat: No niech Wam będzie ... (długie)
    Od: "hidie" <h...@o...pl>

    zastanawiacie się jak to możliwe, by "pierwszy wirtualny" wybrał taki profil
    opłat i trwają dyskusje, jaki to bład i brak wliczonej utraty wartości marki, i
    bezsensowne wnioski, ze Klienci "gotówkowi" są dochodowi, i ktoś się dziwi, że
    nie jest pożądanym Klientme, mimo że płaci kartą, ma przysłowiowy "osad" i nie
    używa bankomatów.
    no więc było tak:
    wzięli i wykorzystali swoja technologiczną przewagę: centralny i w miare
    sprawny system oraz fakt, że mają dane z trzech lat
    wyciągnęli klientów dochodowych
    ustalili ich profil operacjidokonywanych w mBanku i wypracowali model oplat (za
    przelewy) i ich wysokość (50gr za przelew) ktory daje maksymalne zyski bankowi
    a jednocześnie sprawia, że mBank jest dalej najkorzystniejszy dla 80% tych
    dochodowych klientów
    na stratę marki wzięli 10% z tych 80% potencjalnie zostających w mBanku - i
    nadal model okazał się maksymalizujący dochody
    potem ustalili demograficzno-ekonomiczne dane grupy dochodowej i zrobili na
    niej badania dotyczące tolerancji na opłaty - wyniki potwierdziły, że najmniej
    tolerowane są ograniczenia w obrocie gotówkowym, a najbardziej - w przelewach
    następnie zadzwonili do tych kilkudziesięciu (kilkuset) osób, ktore na eMAXACH
    maja powyżej 1.5 miliona złotych (chociaż nie musieli dzwonić, bo i tak było
    wiadomo, ze te 50 gr za przelew to takich Klientow nie rusza).
    potem zbadali profil klientow pozyskiwanych z pustelnika, aby oszacować, czy
    opłaca się walczyć o klientów niedochodowych, ktorzy jednak polecają bank
    znajomym. okazało się, że klienci, którzy przyszli z polecenia nie są źródłem
    dochodów - więc w planach uwzględniono fakt, że tych Klientów przyjdzie w tym
    roku znacznie mniej - a mimo to opłacalność zmian jeszcze wzrosła.
    Potem odrzucono wersję z opłata za prowadzenie rachunku, ze względu na
    konieczność debetowania pustych rachunków oraz w celu uniknięcia zamykania kont.
    wprawdzie po ruchu pekao sa mBank nie może już grać o lidera bankowości
    internetowej, ale miejsce w pierwszej trójce jest nie do pogardzenia
    następnie przeprowadzono korporacyjne konsultacje, w wyniku których ustalono,
    że komunikat dla inwestorów "dbamy o rentowność projektu" jest istotniejszy niż
    relacja z niedochodowymi klientami, zrezygnowano (w ostatniej chwili) z
    zamknięcia kanałów dyskusyjnych na stronach mBanku, aby przyspieszyć proces
    zmniejszania kosztów związanych z niedochodowymi, a mobilnymi klientami, i ...
    ... ruszyła przemyślana strategia komunikacyjna:
    informacja do rady klientów gwarantująca przeciek do internetu
    przeciek do wyborczej
    potem notka prasowa i informacje na www (w tym porównanie ofert, w którym
    klient dochodowy - w 80% jak pamiętacie, łatwo odnajdzie swój model jako
    najtańszy w mBanku)
    następnie nastąpił ciągły test wszystkich narzędzi komunikacji, które będą
    wykorzystywane w cross sellingu, czyli stron transakcyjnych, e-maili,
    komunikatów
    i w tej fazie jesteśmy teraz
    co dalej?
    Jak Amra powiedział "czarne zero" w formule EBIDTA w tym roku
    a dlaczego tak?
    jakbym był wizjonerem to bym powiedział, że prawdopodobnie:
    - po starcie e-pekao nie ma większego sensu stawiać na ilość klientów
    - BRE musi pokazać przed Commerz sens swojej dwoistej inwestycji w detal
    - koszty logistyczne okazały się prawie liniowo zależne od liczby klientów
    (wbrew przewidywaniom?) i nie opłaca się mnozyć klientów
    - zmienił się jakiś dyrektor (? marketingu ?) w detalicznym BRE i nikt się nie
    poczuwa do starych reklam 'BRAK OPŁAT' (za którymi tak płacze devnull)

    ale wprzecież wiem jak jest:
    - plotki są prawdziwe w pewnym stopniu, tyle że fuzja zajdzie na szczeblu
    commerz'a i BPH nie ma nic do tego
    pozdr
    heidi
    PS
    to moj pierwszy autorski wątek na tej grupie, jak wypadło?
    PS2
    czy to nie jest fajny kawałek banking-fiction?
    :-P

  • 2. Data: 2004-02-05 06:42:28
    Temat: Re: No niech Wam będzie ... (długie)
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "hidie" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    > to moj pierwszy autorski wątek na tej grupie, jak wypadło?
    > PS2
    > czy to nie jest fajny kawałek banking-fiction?
    > :-P

    Ano zajefajny :-))
    BTW. Ja jestem od początku w mBanku i od początku nie łudziłem się, że
    będzie ciągła darmocha.
    Przy obecnych opłatach, ten bank nadal mi odpowiada.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2004-02-05 09:51:07
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Użytkownik "hidie" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > PS
    > to moj pierwszy autorski wątek na tej grupie, jak wypadło?

    Całkiem nieźle ;-)

    > PS2
    > czy to nie jest fajny kawałek banking-fiction?
    > :-P

    Podejrzewam, że to nie fiction.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 4. Data: 2004-02-05 18:06:11
    Od: Stasio Podróżnik na L4 <b...@p...o2.pl>

    Dnia 2004-02-05 03:04, zawodnik klubu sportowego znanej nam ligi
    pszenno-buraczanej, zwany w półświatku rolniczym jako hidie wykrzyczał
    desperacko do podpitego sędziego:

    > to moj pierwszy autorski wątek na tej grupie, jak wypadło?
    > PS2

    Ślicznie ...wzruszony jestem ;) .. .Powiem, że dotarłem do końca ...
    Gdybym nie doczytał do tego zdania, źle by było ;)

    Prośba ... Dawaj w tytule postu info o jakim banku piszesz ... Niektórzy
    ( ;> ) na żywca filtrują po tematach wiadomości ;) I tak , nie
    musiałbym pobieraćtej informacji ;)

    --
    Stasio Podróżnik na L4
    www: http://www.przemysl-przemysl.prv.pl/ - PRZEMYŚL => Co ? Gdzie ?

  • 5. Data: 2004-02-06 22:00:43
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    hidie napisal/a:

    > to moj pierwszy autorski wątek na tej grupie, jak wypadło?
    > PS2
    > czy to nie jest fajny kawałek banking-fiction?
    > :-P

    nieźle, az Cie podejrzewam trochę, że byłeś na jakimś projekcie
    niekoniecznie dla nich ale może u konkurencji ;-))

    może popuść wodze fantazji i napisz co się teraz dzieje w Lukas banku -
    wylogowałem się stamtąd, a tam ankieta - zawsze jest jakaś ale ta daje do
    myślenia w świetle ostatnich wydarzeń w mbanku:

    "Ile przelewów z konta robisz miesięcznie?

    - od 1 do 2 - od 3 do 5 - od 6 do 10 - 11 i więcej - nie robię
    przelewów"

    a przecież mają dane kto ile robi i jak później wypełnił ankietę - czyżby to
    przymiarka do wprowadzenia opłat za przelewy powyżej pewnej subiektywnie
    odczuwanej ich liczby?

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 6. Data: 2004-02-07 00:49:23
    Od: "hidie" <h...@o...pl>

    > nieźle,

    jak na członka ligi pszennoburaczanej wykrzykującgo na pijanego sędziego? ;-)

    > az Cie podejrzewam trochę, że byłeś na jakimś projekcie

    "byc w (a nie na) jakims projekcie" chociaż to też żargon, lepiej: brać udaił
    w...etc

    > niekoniecznie dla nich ale może u konkurencji ;-))

    ja się zastanawiam, po co protokół newsowy ...

    > może popuść wodze fantazji i napisz co się teraz dzieje w Lukas banku -
    > wylogowałem się stamtąd, a tam ankieta - zawsze jest jakaś ale ta daje do
    > myślenia w świetle ostatnich wydarzeń w mbanku:

    co do Lukasa to nie wypowiem się z tak dużą dozą fantazji ;)
    wydają się możliwe 3 warianty:

    1. przypadek (przy złożeniu, że marketing Lukasa jest niemrawy jak marketingi
    banków popaństwowych)
    2. mareting porównawczy (napiszą potem: nasi klienci deklaruja wykonywanie N
    przelewów w miesiący i dla ich modelu Lukas jest najtańszym bankiem)
    3. marketing relacji (Lukas co miesiąc pozwala Ci oszczędzić N zł dodając Ci M
    zł na przelewy)
    ale inne rozwiazania są pewnie bardziej prawdopodobne

    > --
    > Pozdrawiam,
    > Zbiggy

    ja też
    hidie
    (dziękuję za ocenę wątku)

  • 7. Data: 2004-02-07 01:14:11
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    hidie napisal/a:

    > 1. przypadek (przy złożeniu, że marketing Lukasa jest niemrawy jak
    > marketingi banków popaństwowych)

    też tak sobie pomyślałem - co tydzień muszą coś nowego wymyślić, więc czasem
    może im się zdarzyć zbieranie informacji, która leży tuż obok w systemie.

    ale najbardziej odpowiada mi taka teoria: porównują, ile klienci (te Twoje
    najbardziej wartościowe 80% powiedzmy) wykonują rzeczywiście przelewów, a
    ile deklarują (zazwyczaj ludzie będą pamiętać o tym, że płacą za czynsz czy
    kablówkę, ale o jakichś duperelach na allegro już pewnie nie). Z tego
    powstaje pewna luka, którą można zmierzyć i ogłosić nową TOiP: pierwsze N
    przelewów za darmo, potem każdy przelew płatny.

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy