  • 1. Data: 2004-02-05 01:31:03
    Temat: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    04 Feb 04 20:38, Michał 'Amra' Macierzyński -> do All:

    MM> Wiesz jaka jest srednia na rachunkach w VW Banku? Wiesz
    MM> na czym i ile zarabia bank wirtualny? Czy znasz specyfike VW Banku
    MM> direct? A moze grupe docelowa? Maly cytat: "Na przykład we wrześniu
    MM> 2002 roku średni depozyt klienta VW Banku direct wynosił ok. 21,6 tys.
    MM> złotych, podczas gdy w mBanku 5,9 tys., a Inteligo zaledwie 2,4 tys.
    MM> zł.

    Odpowiedz sobie najpierw dlaczego tak się dzieje.

> [...]
    MM> w czerwcu 2003 wynosiła już ok. 27,1 tys. złotych (w
    MM> przypadku konkurencji odpowiednio 5,2 tys. i 2,6 tys. zł).Wyniki takie
    MM> związane były miedzy innymi z wybranym kryterium zarobków
    MM> potencjalnych klientów, do których kierowana była kampania promocyjna
    MM> banku. Początkowo kwota ta wynosiła ok. 3 tys. zł, potem została
    MM> obniżona do 1,5-2 tys. zł. Docelowymi klientami banku są nie tylko
    MM> młodzi, zamożni ludzie, ale także osoby w wieku średnim. Jest to
    MM> związane między innymi z wizerunkiem sprzedawanych przez koncern aut."

    A także (a może nawet przedewszystkim) z wysokością oprocentowania depozytów,
    darmowością podstawowych usług, a nawet takimi bonusami jak darmowa infolinia.

    MM> W takim razie jak juz pare rzeczy wiesz -
    MM> podaj mi na jakich przeslankach

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    MM> opierasz swoja opinie, ze do VBd przejda dochodowi
    MM> klienci, na krtorych bank bedzie zarabial

    1) na stopach procentowych (dobry klient to potrafi docenić, bo różnice
    odsetkowe potrafią być znaczące),
    2) na dostepie do gotówki w dowolnym bankomacie za umiarkowaną cenę lub za
    darmo,
    3 na bezpłatnych usługach, - nawet takich zdawało by się mało znaczących jak
    comiesiecznych papierowych wyciagach.

    MM> Jednym slowem - licze, ze poprzesz swoje wywody jakimikolwiek
    MM> argumentami, ktore udowodnia, ze VW Bank zyska jak cholera na
    MM> przyplywie wrazliwych cenowo klientow.

    Każda złotówka pozyskana taniej niż na rynku miedzybankowym przynosi zysk i to
    znaczny, zwłaszcza jeśli obracana jest na kredyt samochodowy, - a po to głównie
    jest ten bank.

    MM> Bo ci, ktorzy mieli tam przelackase ze wzgledu na 0,1 wyzsze
    MM> oprocentowanie zrobili to juz dawno.

    Może dopiero teraz, kiedy ockneli sie z hipnotycznego snu o wyższości mBanku
    nad wszystkimi innymi, zauważą, że 5% (maksymalne oprocentowanie w VW) jest
    znacznie wyższe od podanej przez Ciebie różnicy 0,1%

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 2. Data: 2004-02-06 07:39:23
    Od: "~" <j...@c...barg.sv>

    Hej,

    Ludzie przestancie pieprzyć ! Zmiany są i już, czy się to komuś podoba, czy nie.
    Nie ma co lamentować ;)
    Prawda -jak zawsze leży po środku. Oczywiście część wydatków była niepotrzebna i
    część decyzji była nietrafiona. Ale też z drugiej strony znając _szczątkowe_
    DANE i _cześć_ założeń Zarządu przemawiających za takimi zmianami, jestem
    skłonny sie z nimi zgodzić. Przede wszystkim nie ma pieniędzy na dalsze
    finansowanie projektu, który __nie wiadomo__ kiedy przy dotychczasowym modelu
    zacznie przynosić pieniądze. Chociażby za względu na niski poziom depozytów i
    słabej akcji kredytowej. Już o wiele lepiej rozwijać projekt, który w tym roku
    będzie rentowny i co ważniejsze zyskał __akceptacje__ akcjonariusza (a może
    nawet przyszłego właściciela?). IMO za dużo w tym było (mB) od początku naiwnych
    idei, planów etc. BRE musi uporządkować swoje inwestycje - w tym projekt
    mBanku - IMHO na polecenie akcjonariusza. Dlaczego ? Fuzja, albo sprzedaż BRE.
    Innego wyjścia nie ma.

    --
    Witek

    Ps. AMRA już podał Wam część danych, więc jeśli nie potraficie na ich podstawie
    wysnuć wniosków, to trudno ;)

  • 3. Data: 2004-02-06 12:46:44
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Mariusz Mroczkowski

    > Odpowiedz sobie najpierw dlaczego tak się dzieje.

    Nie prosze - zebys mnie uswiadomil. bo zdaje mi sie, ze wnioskujac z dalszej
    czesci maila nie masz pojecia o czym piszesz.

    > A także (a może nawet przedewszystkim) z wysokością oprocentowania
    > depozytów, darmowością podstawowych usług, a nawet takimi bonusami
    > jak darmowa infolinia.

    O wlasnie, wlasnie. Powiedz mi od kiedy bank wprowadzil bezplatne podstawowe
    uslugi, ktore moglyby przyciagnac klientow mBanku.

    > 1) na stopach procentowych (dobry klient to potrafi docenić, bo
    > różnice odsetkowe potrafią być znaczące),
    > 2) na dostepie do gotówki w dowolnym bankomacie za umiarkowaną cenę
    > lub za darmo,

    od kiedy to jest w ofercie VW Banku? Porownaj wzrost depozytow z iloscia
    klientow. Przeciez ta gotowka to jest uklon w srtone klientow indywidualnych
    a nie firmowych!

    > 3 na bezpłatnych usługach, - nawet takich zdawało by się mało
    > znaczących jak comiesiecznych papierowych wyciagach.

    Jeszcze ich na to stac. Zobaczymy za chwile. Chcialbym ci przypomniec, ze
    poczatkowo za wszystkie te uslugi (konta) byly oplaty i to dosc spore...

    > Każda złotówka pozyskana taniej niż na rynku miedzybankowym przynosi
    > zysk i to znaczny, zwłaszcza jeśli obracana jest na kredyt
    > samochodowy, - a po to głównie jest ten bank.

    Nie pisz glupot.
    Jest cos takiego jak koszt pozyskania kapitalu.

> [...]
    > mBanku nad wszystkimi innymi, zauważą, że 5% (maksymalne
    > oprocentowanie w VW) jest znacznie wyższe od podanej przez Ciebie

    O przepraszam - poprawilem sie zaraz - sprawdz prosze.
    Nie neguje tego - tylko widzisz jest pewien problem - ktorego jakos nie
    chcesz zauwazyc.
    mBank nie ma duzej akcji kredytowej. Jej rozwiniecie cholernie duzo
    kosztuje. (;lub wymaga wybudowania sieci mKioskow).
    Z drugiej strony - na depozytach nie da sie tak latwo zarobic - zauwaz - ze
    jako zrodlo taniego pieniadze dla BRE moglo to funkcjonowac, gdy te roznice
    byly duze - a przeicez masz swiadomosc, ze BRE udziela kredytow firmowm,
    ale:
    - przez ostatnie dwa lata byla do dupy sytuacja gospodarcza co odbilo sie na
    wynikach firm
    - na takich kredytach za duzo nie zartobisz, bo sa udzielane wg. Wibor +
    marza.

    I podstawowa rzecz - co stanie sie z twoja argumentacja, gdy VW Bank direct
    wpowadzi oplaty lub obnizy oprocentowanie?
    a do tego wlasnie bedzie zmierzal.
    Bo z tego co zrozumialem probujesz powiedziec, ze jesli sie dobrze zarzadza,
    to da sie utrzymac darmowe w utrzymaniu konto?

    Jesli tak - to zgodze sie o ile:
    a) srednia depozytow bedzie odpowiednio wysoka
    b) bank bedzie mogl korzystnie ulokowac swoje aktywa
    c) oferta banku bedzie ograniczona lub kazdy kolejny produkt bedzie rentowny
    (co ma duzo wspolnego z zamoznoscia danego spoleczenstwa)
    d) koszty dzialanoscia beda niskie. Dla porownaniu - informacja z biura
    informacji kredytowych/gospodarczych w USa kosztuja kilka centow - u nas 4-6
    zl, a ich jakosc pozostawia wiele do zyczenia. Podobnie jest np. z rezerwa
    obowiazkowa itp. itd. Niby dlaczego mowi sie o tym, ze banki czeka kolejna
    fala konsolidacji? Tak dla jajec sobie to robia?
    Niby te wszystkie zagraniczne banki u siebie na rynku potrafia oferowac
    darmowe uslugi, a dziwnym trafem u nas w Polsce tego nie potrafia a i
    jeszcze maja znacnzie gorsze wyniki?
    Albo w cuda wierzysz, albo nie chcesz zauwazyc pewnych rzeczy...