  • 1. Data: 2008-12-11 21:32:53
    Temat: Obliczanie rat kredytu w CHF
    Od: " finder24" <f...@g...pl>

    Witam wszystkich,

    Czy ktoś dysponuje excelem do obliczania rat kredytu w CHF? Stoy procentowe w
    Szwajcarii zmieniają się ostatnio dosyć szybko i nie do końca jestem
    przekonany czy Multibank poprawnie oblicza wysokość rat po uwzględnieniu
    zmiany. Będę wdzięczny za informację jak można to obliczyć lub przekierowanie
    do jakiegoś miejsca.

    Z góry dzięki,
    finder24

  • 2. Data: 2008-12-11 21:38:30
    Temat: Re: Obliczanie rat kredytu w CHF
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    finder24 pisze:
> [...]
    > zmiany. Będę wdzięczny za informację jak można to obliczyć lub przekierowanie

    Zachęcam do zapoznania się z helpem funkcji PMT (Excela oczywiście).
    Bank na 99,99% oblicza ratę właściwie. Myślę, że po prostu masz
    stopę liczoną z 3-miesięcznym i masz braną jego wartość z np. września.
    Za miesiąc lub dwa rata Ci się zmniejszy.

    Przeczytaj zresztą umowę kredytową - tam wszystko jest napisane.
    Nie licz że obniżkę LIBOR-u dziś odczujesz w racie już jutro....

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 3. Data: 2008-12-11 21:39:47
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    finder24 pisze:
> [...]

    Zachęcam do zapoznania się z helpem funkcji PMT (Excela oczywiście).
    Bank na 99,99% oblicza ratę właściwie. Myślę, że po prostu masz
    stopę liczoną z 3-miesięcznym LIBOREM i masz braną jego wartość z np.

  • 4. Data: 2008-12-12 20:22:20
    Od: " finder24" <f...@g...pl>

> [...]
    >
    > Przeczytaj zresztą umowę kredytową - tam wszystko jest napisane.
    > Nie licz że obniżkę LIBOR-u dziś odczujesz w racie już jutro....

    Problem w tym, że nie wiem do końca jak policzyć odsetki, bo na to są chyba
    jakieś specjalne formuły. Nie chodzi mi przy tym żeby bankowi cokolwiek
    udowadniać, ale przede wszystkim z własnej ciekawości. Czy ktoś wie jak to zrobić?

    Dzięki,
    finder24

  • 5. Data: 2008-12-12 21:36:42
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    finder24 pisze:

    > Problem w tym, że nie wiem do końca jak policzyć odsetki, bo na to są chyba
    > jakieś specjalne formuły.

    Tak. Istnieją. Uczą o nich około końca szkoły podstawowej lub w
    gimnazjum.

    > Nie chodzi mi przy tym żeby bankowi cokolwiek
    > udowadniać, ale przede wszystkim z własnej ciekawości. Czy ktoś wie jak to zrobić?

    Ponawiam zachętę do zainteresowania się funkcją PMT

    Dla ułatwienia poszukiwań:
    http://office.microsoft.com/pl-pl/excel/HA0105628610
    45.aspx

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo

  • 6. Data: 2008-12-13 19:20:27
    Od: Andrzej <a...@p...de>

    Użytkownik finder24 napisał:

> [...]
    > udowadniać, ale przede wszystkim z własnej ciekawości. Czy ktoś wie jak to zrobić?

    http://www.money.pl/banki/kalkulatory/kredytowy/

    witam,

    pod linkiem powyzej kalkulator kredytowy, który powinien pomóc,

    pozdrawiam