  • 1. Data: 2004-06-30 21:10:07
    Temat: [OT] do osob mieszkajacych w RFN - komutowany dostep do internetu
    Od: "alexander" <S...@...OFF>

    Witam!

    Przepraszam za OT ale wiem ze na grupie sa osoby mieszkajace na stale w RFN.

    Niestety z powodu przykrych okolicznosci (choroba w rodzinie) jestem
    zmuszony jak najszybciej wyjechac na kilka dni do Niemiec. Pytam zatem
    obeznanych w temacie, w jaki sposob mozna tam korzystac z internetu przez
    zwykly modem (np. w laptopie). Jest jakis najpopularniejszy numer dostepowy
    (Deutsche Telekom?), jakies loginy/hasla jak naszej TPSA (ppp/ppp), moze
    ktos zna jakies przyblizone stawki za polaczenie? Najwazniejsze, czy moge
    tak jak w Polsce po prostu podlaczyc sie do gniazda i korzystac, czy tez
    wymaga to jakiegos dodatkowego aktywowania/wykupywania "pkaietu
    internetowego" od operatora!

    Za wszelka pomoc serdecznie dziekuje!

    Pozdrawiam,
    A.

  • 2. Data: 2004-07-01 06:43:32
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    alexander napisał(a):

> [...]
    > tak jak w Polsce po prostu podlaczyc sie do gniazda i korzystac, czy tez
    > wymaga to jakiegos dodatkowego aktywowania/wykupywania "pkaietu

    Jeśli chodzi o Niemcy to proponuję ściagnąć Web.de Smartsurfer
    http://smartsurfer.web.de/ . To coś w rodzaju bazy danych o aktualnych w
    danej godzinie najkorzystniejszych taryfach w Niemczech. Program dysponuje
    nawet archiwum połączeń, więc można w prosty sposób kontrolować swoje
    wydatki. Można także ustawić by wybierał przy połączeniu najkorzystniejszą
    taryfę lub po prostu zdefiniować na sztywno takiego operatora, z którego
    usług chcesz korzystać. Program oczywiście sam nawiązuje odpowiednie
    połączenie, więc odpada definiowanie numeru dostępowego za każdym razem :)

    Waga programu: ok. 1,4 MB

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 3. Data: 2004-07-01 09:26:14
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "alexander" <S...@...OFF> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > tak jak w Polsce po prostu podlaczyc sie do gniazda i korzystac, czy tez
    > wymaga to jakiegos dodatkowego aktywowania/wykupywania "pkaietu

    niestety nie ma tak latwo jak w polsce.
    w DE sa dwie firmy (tak naprawde to jeden wielki moloch, ale zostalo to
    podzielone):
    t-online
    deutsche telekom

    t-online jest dostawca sieci i im placisz jakies grosiki za polaczenia od
    minuty lub w zal. od wybranego pakietu.
    (chodzi o to, ze musisz miec haslo i usera w t-online.)

    niezaleznie od tego jesli chcesz laczyc sie przez zwykly modem, musisz
    placic dla DT od minuty za polaczenie z wybranym numerem dostepowym
    t-online.

    nikt nie da Ci swojego usera i hasla, bo t-online jest skonfigurowane tak,
    ze w jednym momencie korzystac z sieci moze tylko jeden user. (nieistotne
    czy z ADSL, czy z ISDN, czy ze zwyklego polaczenia tel - tym userem mozesz
    sie wlogowac do wszystkich uslug w zal. od posiadanych pakietow)

    polecam jedna z opcji:
    1) komorka + roaming GPRS + laptop
    2) laptop + WLAN + netstumbler - w duzych miastach masz setki
    niezabezpieczonych niczym sieci WLAN (to nielegalne)

    pzdr,
    rafal urbanelis

  • 4. Data: 2004-07-01 09:46:18
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Rafal Urbanelis dnia 2004-07-01 11:26 napisał(a) co następuje:

    > polecam jedna z opcji:
    > 1) komorka + roaming GPRS + laptop

    To może być drogie...

    > 2) laptop + WLAN + netstumbler - w duzych miastach masz setki
    > niezabezpieczonych niczym sieci WLAN (to nielegalne)

    A dlaczego nielegalne? Jeśli ktoś rozgłasza SSIDa swojej sieci i jeszcze
    nie szyfruje transmisji choćby WEPem, to chyba można domniemywać, że nie
    ma nic przeciwko temu, by inni z niej korzystali ;-) Chyba że w DE jest
    na to odpowiedni paragraf...

    Marek

  • 5. Data: 2004-07-01 17:35:51
    Od: "alexander" <S...@...OFF>

    > Jeśli chodzi o Niemcy to proponuję ściagnąć Web.de Smartsurfer
    > http://smartsurfer.web.de/

    Dzieki, ale czy w kontkscie postu Rafala, nie bedzie tak ze nie moge sie
    polaczyc z zadnym dostawca nie aktywujac/wykupujac wczesniej "dostepu" do
    jego sieci?
    Moze cos poradzisz?

    Musze po prostu pojechac do Niemiec i na 3-4 dni podlaczyc sie z laptopem do
    gniazdka telefonicznego i placic "normalnie" za kazdy impuls korzystania z
    internetu. Czy to jest w RFN mozliwe?

    Dziekuje!

    > Waga programu: ok. 1,4 MB

    Sciagne i wyprobuje.

    Pozdrawiam,
    A.

  • 6. Data: 2004-07-01 17:39:25
    Od: "alexander" <S...@...OFF>

    > niestety nie ma tak latwo jak w polsce.

    Oj, zle wiesci.

> [...]
    >
    > niezaleznie od tego jesli chcesz laczyc sie przez zwykly modem, musisz
    > placic dla DT od minuty za polaczenie z wybranym numerem dostepowym

    Rozumiem, rzecz w tym ze tym razem (pilnie) bede w RFN przez okolo 3-4 dni,
    i chcialbym po prostu miec w tym czasie lacznosc ze swiatem. Myslalem ze uda
    mi sie podlaczyc po prostu Laptopa do gniazdka telefonicznego, a za
    polaczenia zaplace podczas comiesiecznego rachunku telefonicznego.

    > polecam jedna z opcji:
    > 1) komorka + roaming GPRS + laptop

    Tego niestety (roaming GPRS) nie zdaze zorganizowac

    > 2) laptop + WLAN + netstumbler - w duzych miastach masz setki
    > niezabezpieczonych niczym sieci WLAN (to nielegalne)

    Tam gdzie jade to malutkie miasteczko, w praktyce wiekszosc domki, prawie
    wioska.

    > rafal urbanelis

    Jezli wpadnie Ci do glowy jakis pomysl, bede wdzieczny za wszelkie sugestie!

    Pozdrawiam,
    Aleksander

  • 7. Data: 2004-07-01 17:49:23
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    alexander napisał(a):

    > Dzieki, ale czy w kontkscie postu Rafala, nie bedzie tak ze nie moge sie
    > polaczyc z zadnym dostawca nie aktywujac/wykupujac wczesniej "dostepu" do
    > jego sieci?

    Nie. W Niemczech działa kilkudziesięciu operatorów systemu "call-by-call",
    czyli dzwonisz-płacisz. Nie trzeba się nigdzie ani rejestrować ani płacić
    abonamentu. Tutaj zwłaszcza polecam MSN Easysurfer. Korzystałem z tego
    przez ponad rok i byłem bardzo zadowolony z jakości usług oferowanych przez
    tę sieć (notabene wspólny projekt UUNET.de i Microsoftu). Dobry transfer,
    sekundowe rozliczanie.

    Oczywiście należy pamiętać o bardzo ważnej rzeczy. Wszelkie numery
    dostępowe w Niemczech są osiągalne dla właściciela dowolnego telefonu
    stacjonarnego. Jeśli więc zatrzymasz się u znajomych to nie ma tematu.
    Jeśli nie to nie skorzystasz z tej opcji w żaden sposób. Niestety nie
    napisałeś jak się sprawy mają, więc nie bardzo wiem co Ci doradzić

    > Musze po prostu pojechac do Niemiec i na 3-4 dni podlaczyc sie z laptopem do
    > gniazdka telefonicznego i placic "normalnie" za kazdy impuls korzystania z
    > internetu. Czy to jest w RFN mozliwe?

    Owszem, ale zależy w jaki sposób bedziesz z tego korzystał...

    > Dziekuje!

    Proszek ;)

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 8. Data: 2004-07-01 18:44:41
    Od: "alexander" <S...@...OFF>

> [...]
    > czyli dzwonisz-płacisz. Nie trzeba się nigdzie ani rejestrować ani płacić
    > abonamentu. Tutaj zwłaszcza polecam MSN Easysurfer.

    O to dobrze, zaraz sciagne ten programik ktory wczesniej polecales i
    poszukam informacji o MSN Easysurfer.

    > Korzystałem z tego
    [...]
    > Dobry transfer, sekundowe rozliczanie.

    I rozumiem ze rachunek jest doliczony do comiesiecznego rachunku tel.
    stacjonarnego?

    > Oczywiście należy pamiętać o bardzo ważnej rzeczy. Wszelkie numery
    > dostępowe w Niemczech są osiągalne dla właściciela dowolnego telefonu
    > stacjonarnego.

    Tak, tak... bede w normalnym mieszkaniu mojej rodziny, w ktorym jest
    "zwykly" (nie ISDN) telefon stacjonarny.
    To sa jednak osoby w podeszlym wieku, ktore zadnych sensownych informacji w
    temacie internetu mi nie sa w stanie udzielic.

    > Owszem, ale zależy w jaki sposób bedziesz z tego korzystał...

    Reasumujac:
    1. bede w prywatnym mieszkaniu w RFN
    2. jest telefon stacjonarny (nie ISDN)
    3. mam laptopa z modemem PCMCIA i kablem do niemieckich gniazdek tel.

    Pozdrawiam,
    Aleksander

  • 9. Data: 2004-07-01 18:55:51
    Od: "alexander" <S...@...OFF>

> [...]
    > czyli dzwonisz-płacisz. Nie trzeba się nigdzie ani rejestrować ani płacić
    > abonamentu. Tutaj zwłaszcza polecam MSN Easysurfer.

    Znalazlem usluge Easysurfer Power.
    http://access.easysurfer.msn.de/produktseiten/110_ms
    n_easysurfer_power.php

    *naliczanie sekundowe
    *cena 1,14eurocent/minuta

    Widze ze moge sciagnac program konfigurujacy automatycznie polaczenie, lub
    samemu skonfigurowac komputer do laczenia sie z numerem dostepowym. Nr
    dostepowy oraz Login/pass podany na przytoczonej stronie.

    Czy jest jeszcze cos na co musze wiedziec?!

    Dzieki!

  • 10. Data: 2004-07-01 19:15:03
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    alexander napisał(a):

    > I rozumiem ze rachunek jest doliczony do comiesiecznego rachunku tel.
    > stacjonarnego?

    Tak. Dokładnie. Pozycja "inni operatorzy" (andere Anbieter)

    > Tak, tak... bede w normalnym mieszkaniu mojej rodziny, w ktorym jest
    > "zwykly" (nie ISDN) telefon stacjonarny.

    No to luzik ;)

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*