  • 1. Data: 2006-11-11 20:46:18
    Temat: [OT] Banknot 5-złotowy
    Od: "Chodowca Krowy" <l...@...kropki.bordo.pl>

    Witam.
    Może dla niektórych ten wątek na tej grupie wyda się totalny OT, za co
    najmocniej przepraszam, jednak sam nie wiedziałem gdzie najlepiej zadać to
    pytanie.

    Mianowicie kiedy w Polsce dokonywała się denominacja złotego w 1995 r. NBP
    planował wprowadzanie do obecnych banknotów jeszcze jeden o nominale 5 zł
    (monety 5 zł nie miało być w obiegu).
    Z różnych przyczyn nie został on jednak wprowadzony do obiegu (sam bardzo
    chętnie chciał bym poznać tego przyczyny) i skończyło się tylko na planach.

    Pewien czas temu przy jakiejś okazji uroczystości związanej z NBP pokazywali
    jego projekt w telewizji.
    Niestety wizerunek tego banknotu pamiętam jak przez mgłę. Może ktoś z was
    szanowni grupowiecze posiada więcej informacji na temat tego niedoszłego
    banknociku i co najważniejsze posiada jakieś namiary na jego zdjęcia itp.

    Pozdrawiam serdecznie licząc na waszą pomoc.

  • 2. Data: 2006-11-12 14:08:40
    Temat: Re: [OT] Banknot 5-złotowy
    Od: "Piotrek" <P...@v...pl>

    > banknociku i co najważniejsze posiada jakieś namiary na jego zdjęcia itp.

    Moim zdaniem przedstawiał widok peronu we Włoszczowej i miał wymiary KK

    pozdr

    PP

  • 3. Data: 2006-11-12 15:09:03
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > banknociku i co najważniejsze posiada jakieś namiary na jego zdjęcia itp.

    w 1990r była przygotowana cała seria banknotów (1-500zł)
    które nie weszły do obiegu
    http://www.monety.banknoty.pl/countries/poland.html
    http://www.monety.banknoty.pl/banknotes/poland/Polan
    dP166a-5Zlotych-1990_f.jpg
    Może to pokazywali?

  • 4. Data: 2006-11-12 17:28:46
    Od: "Chodowca Krowy" <l...@...kropki.bordo.pl>

    "Piotrek" news:ej79u7$cnv$1@atlantis.news.tpi.pl

    > Moim zdaniem przedstawiał widok peronu we Włoszczowej i miał wymiary KK

    Drogi Piotrze co chciałeś wnieść tą odpowiedzią do dyskusji?
    Dowartościowałeś się w jakiś sposób?

  • 5. Data: 2006-11-12 17:38:34
    Od: "Chodowca Krowy" <l...@...kropki.bordo.pl>

    "S.T." news:486f.0000009a.4557390e@newsgate.onet.pl

    > w 1990r była przygotowana cała seria banknotów (1-500zł)
> [...]

    Bardzo dziękuję za ww. linki :) Stronka na prawdę bardzo interesująca.
    A jeżeli chodzi o banknot 5 złotowy to na 100% nie jest to ten, który miałem
    na myśli :) Z tego co sięgam pamięcią na jego awersie był kościół Mariacki w
    Krakowie :)

    Mimo wszystko jeszcze raz bardzo dziękuję za okazanie pomocy.

    PS.
    1. Czy wiadomo z jakich względów owe banknoty pokazane na tej stronie nie
    weszły do obiegu?
    2. Niektóre banknoty pokazane na stronie "były" wyprodukowane już w 1990 r.
    czy można w związku z tym wysunąć tezę, że plany o denominacji złotego a co
    za tym idzie wypuszczenie nowych banknotów do obiegu były planowane o wiele
    wcześniej niż przed 1995 r.?

  • 6. Data: 2006-11-12 22:34:49
    Od: "PPC" <w...@t...pl>

    Az oplulem monitor

    Sztywniaki sie pewnie posraly ze smiechu jak zrozumialy o co chodzi.

  • 7. Data: 2006-11-18 08:53:32
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 12 Nov 2006 18:38:34 +0100, "Chodowca Krowy"
    <l...@...kropki.bordo.pl> wrote:

> [...]
    >za tym idzie wypuszczenie nowych banknotów do obiegu były planowane o wiele

    Tylko planowane? I jak tu wierzyć, że mamy demokrację, skoro kadencję
    przed zmianą już wszystko postanowiono?
    --
    Jarek Andrzejewski