  • 91. Data: 2011-02-26 16:18:41
    Temat: Re: OFE wg Sobolowskiego
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ikb8fi$1b4$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    ture-system-
    > emerytalny-4/

    > Nie mogę w tym liście znaleźć powodu, dla którego zostało wprowadzone OFE.
    > Pomogę trochę.

    Tak, dosyć szybko się zorientowałem że odplynąłem i konkrety dałem w
    następnym poscie

    "czyli oficjalnym celem wprowadzenia OFE było stworzenie niezależnego od
    pańswowego filara systemu emerytalnego, opartego na indywidualnych kontach
    emerytalnych podlegających dziedziczeniu
    z tego punktu widzenia, cel został osiągniety z pełnym sukcesem
    roztaczane przy tym swietlane wizje systemu już nie, no ale one nie były
    celem tylko marketingiem służącym do wprowadzenia OFE"

    > Ostatnio min. Rostowski o tym mówił. Celem wprowadzenia OFE
    > było obniżenie stopy zastąpienia czyli realne obniżenie emerytur. Dlatego
    > wraz z OFE (II filar) wprowadzono inne możliwości oszczędzania
    > długoterminowego (III filar). Przy ocenie działań trzeba pamiętać o celach
    > tych działań. Ten cel też nie został osiągnięty. Czyli OFE to fiasko. Ty
    > kładziesz nacisk na przymus przystąpienia do OFE. Ale ta cecha występuje w
    > każdym aspekcie działania państwa.

    Przecież pełna zgoda.

    Pisałem juz o tym zastanawiając się, czy przypadkiem nie jest tu naruszona
    równość podmiotów wobec prawa.
    Państwo zapewnia OFE prowizję i klientów bez wyciągania komsekwencji za złe
    zarządzanie, nie bardzo kojarzę inne tego typu przypadki.

> [...]
    > jako duże. A do czego porównujesz? Duży - mały. To przymiotniki
    > porównujące.
    > Porównujesz do marzeń czy do kosztów tych samych działań w ZUS? Znasz
    > jakąś
    > organizację, która takie działania wykonałaby taniej? Zobacz jakie są
    > koszty, które płacą nabywcy TFI obligacji. Robią to z własnej woli. A
    > potem
    > zajrzyj w koszty TFI akcji. Koszty tych działań w ZUS nie są publikowane.
    > Może w ogóle nie są liczone. W co wątpię. Lub nie chcą jeszcze bardziej

    czyli jaki wniosek?
    nie pisać i nie dyskutować o zauważonych bezsensach?

  • 92. Data: 2011-02-26 16:43:59
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Państwo zapewnia OFE prowizję i klientów bez wyciągania komsekwencji za
    > złe zarządzanie, nie bardzo kojarzę inne tego typu przypadki.

    Prywatne firmy farmaceutyczne, których wyroby są na liście refundacyjnej.
    Pasuje? Tu jeszcze dochodzi korupcja urzędników by uplasować swój wyrób na
    liście. Fajnie? Skupiasz się na OFE bo na handlu na giełdzie się znasz.

  • 93. Data: 2011-02-26 17:37:16
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > liście. Fajnie? Skupiasz się na OFE bo na handlu na giełdzie się znasz.

    Ta, fajnie.
    O tym już kiedys pisałem w kontekście takiego jednego misia co sie ze
    skrobanek przestawił na jasną stronę mocy.

    PS
    Nie wiem czy "...tu jeszcze dochodzi..." to prawidłowe sformułowanie i czy w
    ogóle potrzebne.

  • 94. Data: 2011-02-26 20:06:22
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 26 Feb 2011 17:07:12 +0100, totus napisał(a):

> [...]
    > Pomogę trochę. Ostatnio min. Rostowski o tym mówił. Celem wprowadzenia OFE
    > było obniżenie stopy zastąpienia czyli realne obniżenie emerytur.

    Powinno być "emerytur wypłacanych przez ZUS"

    >Dlatego
    > wraz z OFE (II filar) wprowadzono inne możliwości oszczędzania
    > długoterminowego (III filar).

    A co to jest III filar? Pytam zupełnie serio. Czy to może oszukańcze
    połaczenia ubezpieczenia od NW z ubezpieczeniem na dożycie oferowane przez
    tzw. towarzystwa ub. z siedzibą w Belize lub na Komorach?

    >Przy ocenie działań trzeba pamiętać o celach
    > tych działań. Ten cel też nie został osiągnięty.

    Dodaj: Po 10 latach po i zaliczeniu jednego bardzo poważnego światowego
    kryzysu. Czyli Rostkowski i inni ekonomiści to trajderzy nastawieni na
    krótkoterminowy zysk. Nie ma zysku - system do d...!

  • 95. Data: 2011-02-26 20:17:13
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 26 Feb 2011 17:43:59 +0100, totus napisał(a):

> [...]
    > liście. Fajnie? Skupiasz się na OFE bo na handlu na giełdzie się znasz.

    Posłuchaj totus mam dość ublizania urzędnikom. Wiele lat byłem urzędnikiem
    i jedyną łapówką jaką otrzymałem to było "Merci" w podziękowaniu za już
    dawno załatwioną sprawę. Mów za siebie kolego. Zresztą nie dotyczy to tylko
    Ciebie.
    Urzędnik jest pracownikiem, który tyra za parę groszy służąc szefowi z
    nadania politycznego. Szef ma zawsze rację. Obśmiewany przez Ciebie JarKacz
    chciał z tym skończyć i wymyślił tzw. służbę cywilną. Po nastaniu Tuska
    służba niby została ale przepisy o niej są już martwe i zupełnie
    nierespektowane.

    Czasami wydaje mi się, ze jak Hitler kiedyś winił za wszystko Żydów, tak
    teraz prawi Polacy za wszystko winią urzędników. Nie zgadzam się z tym i
    nie życzę sobie, żeby mnie non-stop obrażano.

  • 96. Data: 2011-02-26 20:26:57
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Może to trochę OT, ale ponieważ poruszylismy pewne tematy (socjalizm,
    liberalizm, dług publiczny itp), to zacytują parę zdań z Komara.

    Wstępedm od siebie dodam, że ustrój z którym mamy obecnie do czynienia na
    Zachodzie to socjalizm.
    To, co było w PRLu i jego olicach, zwane "socjalizmem", było dyktaturą w
    obozie o obiegu zamkniętym.

    cytat [Z.Komar, Sztuka Spekulacji, str. 60/61]:

    ==========

    Jednym z najwspanialszych doświadzczeń w historii ludzkośc był amerykańska
    struktura wolności osobistej kwitnącej w kapitaliźmie.
    Eksperyment ten uwolnił ludzkość od ciemiężców i pasożytów, żądających
    chleba za darmo.
    W ostatnim stuleciu poltycy zaczęli ignorować prawa ekonomiczne i w imię
    rzekomego postępu stworzyli społeczeństwo, w którym nie brakuje nierobów i
    pasożytów.
    Spadek wartości dolara odzwierciedla spadek wartości socjalnych i
    politycznych w społeczeństwie, spadek poziomu cywilizacji.
    ...trudno znaleźć człowieka... który jest odpowiedzialny za swoje życie, za
    swoje czyny...

    Podobną odmowę odpowiedzialności widzimy w sferze finansowej. Ludzie
    domagają się dziś praw do wszystkiego dopóty, dopóki KTOŚ INNY ZA NIE
    ZAPŁACI [podkr. moje].
    ...prawa do pracy, prawa do wyższych studiów, ...prawa by jeść trzy razy
    dziennie. Kto im obiecał te prawa?

    Trend ostatnich lata jest alarmujący - coraz więcej nierobów korzysta z
    pracy coraz mniejszej grupy ludzi produktywnych [m.in. zwiększanie armii
    urzędniczej przez PO - uwaga moja] .
    Zaciągane są długi obecnie największe w historii świata [proszę bardzo,
    kiedy on to pisał? - uwaga moja].
    ...ludzie indywidualni są zadłużeni po granice wypłacalności.
    Wymuszanie pieniędzy poprzez wysokie opodatkowanie, eliminacja konkurencji
    to przykłady politycznych prób gwałcenia naturalnych praw ekonomii i
    socjologii.
    Rezultatem jesą... xmnirjszona produkcja i inwestycje kapitałowe, zwiększona
    inflacja i bezrobocie...

    itd.

    ==========

    Ja się pod tym podpisuje rękami i nogami.
    Tak właśnie jest w mojej ocenie.
    I nie ma w PL siły politycznej chcącej to zmienić.
    Wszystkie trzy główne siły realizują dokładnie to, co Komar tu krytykuje
    jako działanie destrukcyjne.
    To jest właśnie socjalizm, jego kwintesencja.

  • 97. Data: 2011-02-26 20:41:49
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > i jedyną łapówką jaką otrzymałem to było "Merci" w podziękowaniu za już
    > dawno załatwioną sprawę. Mów za siebie kolego. Zresztą nie dotyczy to

    Dlaczego odbierasz to osobiście.
    Chyba nikt nie pisze o "wszystkich" urzędnikach.

> [...]
    > chciał z tym skończyć i wymyślił tzw. służbę cywilną. Po nastaniu Tuska
    > służba niby została ale przepisy o niej są już martwe i zupełnie

    No nie bardzo, a wręcz całkowicie inaczej.
    http://www.dsc.kprm.gov.pl/strona.php?id=32&id2=20

    ...Ostatecznie ...pierwszy projekt ustawy "o państwowej służbie publicznej"
    trafił pod obrady Sejmu w 1991 r. w czasie trwania rządu Jana Krzysztofa
    Bieleckiego...
    Dopiero we wrześniu 1993 r. gabinet Hanny Suchockiej przyjął projekt ustawy
    o państwowej służbie cywilnej i skierował go do Sejmu opatrując klauzulą
    pilności.
    Niestety, mimo że projekt ustawy był bardzo zaawansowany i chwalony, zarówno
    przez polskich jak i zagranicznych fachowców, to kolejna zmiana rządu
    zdecydowała o przerwaniu prac legislacyjnych. Gabinet Waldemara Pawlaka
    wycofał z Sejmu wszystkie projekty ustaw, w tym również projekt ustawy o
    państwowej służbie cywilnej.
    Następny projekt ustawy o państwowej służbie cywilnej trafił do Sejmu
    dopiero w kwietniu 1995 r.
    Ustawa o służbie cywilnej zaczęła obowiązywać w całości od 1 stycznia 1997
    r.

    =========

    A co na to powiesz?
    "Mariusz Błaszczak (PiS) złożył w środę w Sejmie wniosek o odrzucenie
    projektu zmiany ustawy o służbie cywilnej, który zakłada likwidację
    Państwowego Zasobu Kadrowego (powołanego w 2006 roku) i włączenie wyższych
    stanowisk do służby cywilnej."

    "Mariusz Błaszczak (PiS), odnosząc się do proponowanych zmian zauważył, że
    projekt przywraca do służby cywilnej wyższe stanowiska w administracji
    państwowej, ale jednocześnie wprowadza dużo bardziej otwarty nabór na te
    stanowiska. Podkreślił, że obniżono wymagania wobec pracowników służby
    cywilnej ubiegających się o mianowanie, co - jak ocenił - nie ma
    uzasadnienia. System ten, jego zdaniem, może prowadzić do wyboru kandydatów
    rekomendowanych przez polityków kierujących urzędami."

    no i najwazniejsze oczywiście, bo jak inaczej (od razy przypominaja mi się
    cytaty z Komara)

    "Poseł złożył wniosek o odrzucenie projektu. Ponieważ jednak - jak dodał -
    prawdopodobnie nie zostanie on przyjęty, zgłosił poprawki, m.in. dotyczącą
    wprowadzenia silniejszego mechanizmu poprawiającego sytuację finansową
    administracji rządowej."
    :)))))))))))))))))))))))

    > Czasami wydaje mi się, ze jak Hitler kiedyś winił za wszystko Żydów, tak
    > teraz prawi Polacy za wszystko winią urzędników. Nie zgadzam się z tym i
    > nie życzę sobie, żeby mnie non-stop obrażano.

    Czyli krytyka zwiększenia przez PO armii urzędniczej, przez co więcej z
    podatków idzie na ich pensje, przez co ich składki emerytalne są opłacane z
    naszych podatków - ubliza Ci osobiście???

    Chyba nie jest kwestią czy ktoś jest urzędnikiem, tylko czy jest uczciwym
    człowiekiem.
    Jak nie brałeś łapówek, to chyba taka uwaga nie dotyczy Ciebie.

    Ja tez krótko byłem urzędnikiem, nie brałem łapówek, nikogo nie skrzywdziłem
    i nie odbieram osobiście uwagi, że przy tworzeniu list refundowanych
    urzędnicy mogli brać łapówki.
    Nie widzę związku.

  • 98. Data: 2011-02-26 20:49:57
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 26 Feb 2011 21:26:57 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    > jako działanie destrukcyjne.
    > To jest właśnie socjalizm, jego kwintesencja.

    To też by trzeba przegadać. To są tak popieprzone tematy, że bez flaszki
    się nie da ;). Przeczytałem niedawno (choć ksiązkę kupiłem w latach 90tych
    ;) Sorosa - Alchemia Finansów, teraz mam na tapecie Kołodkę - Wędrujący
    Świat. Pierwszy "nienawidził" spekulacji, choć jest bodaj największym
    spekulantem, drugi, to socjalista pełną gębą choć pisze o dobrych stronach
    globalizacji. Skoro oni się miotają między sprzecznościami, to co my -
    biedne żuczki możemy wymyślić mądrzejszego.
    Chyba ważniejsze od posiadania racji jest samo myślenie i wykazywanie
    zainteresowania. To nas odróżnia od tzw. młodzieży wojewódzkiej, fascynatów
    tańców z gwizdami itp. misyjnych i komercyjnych programów TV.
    To miłe spotkać ludzi, którym myślenie sprawia przyjemność. Miłe jest nawet
    żarcie się Tobą czy z totusem.

  • 99. Data: 2011-02-26 21:08:45
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > tańców z gwizdami itp. misyjnych i komercyjnych programów TV.
    > To miłe spotkać ludzi, którym myślenie sprawia przyjemność. Miłe jest

    :)

    Jeszcze w związku z powyższym co napisałeś, cytat z Komara ( z głowy)

    "Dlaczego słuchamy ekonomistów, skoro oni nie są mądrzejsi od nas?"
    :)))

  • 100. Data: 2011-02-26 21:28:02
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Ta, fajnie.
    > O tym już kiedys pisałem w kontekście takiego jednego misia co sie ze
    > skrobanek przestawił na jasną stronę mocy.

    A o kim mowa, jeśli można wiedzieć ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/