  • 1. Data: 2006-05-27 11:17:12
    Temat: Nieznany wydawca karty
    Od: "El Matador" <p...@g...plitego>

    Witam

    Dziś robiąc zakupy w Tesco natknąłem się na nietypową sytuację. Stałem już
    sobie w kolejce kiedy jakaś rodzinka przede mną płaciła za swoje zakupy
    kartą Aura. Zaczął się ambaras, bo Pani w kasie za żadne skarby nie mogła
    znaleźć w swoim komputerku tejże karty. Wiem dobrze że wydawcą jest
    Cetelem jednakże jak to właściwie jest przy takich płatnościach. Powiedzmy
    lubię klimaty afrykańskie i lecę z moją debetówką (VC Multi) na Madagaskar
    czy w takim razie już tam w komputerku sprzedawcy istnieje moja karta z
    Multi? Zawsze myślałem że to jest rozpoznawane po organizacji wydającej
    kartę, jednakże jak dobrze pamiętam Aura to Mastercard Electronic więc
    powinno być w tescowym systemie. Więc jak to jest?

    Thank you from the mountain ;) za odpowiedź
    --
    El Matador

  • 2. Data: 2006-05-27 11:52:10
    Temat: Re: Nieznany wydawca karty
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    Jakim kurde komputerku?? I napisz to poprawnie, bo srasz jakies pierdoly nie
    trzymajace sie kupy.

  • 3. Data: 2006-05-27 15:11:03
    Od: "sumi" <s...@p...onet.[wytnij_to]pl>

    "El Matador" <p...@g...plitego> wrote in message

> [...]
    > powinno być w tescowym systemie. Więc jak to jest?
    >
    > Thank you from the mountain ;) za odpowiedź

    tu nie ma znaczenia czy to jest Aura czy aurora :-)
    wazne zeby karta przeszła autoryzację
    no i jeszcze ważne żeby było co z karty ściągnąć

    ps. no i jak przedmówca powiedział
    o co chodzi z tym komputerkiem??
    Mirek
    http://kredytbankowy.com
    http://banki.kredytbankowy.com

  • 4. Data: 2006-05-27 15:58:46
    Od: "El Matador" <p...@g...plitego>

    > tu nie ma znaczenia czy to jest Aura czy aurora :-)
    > wazne zeby karta przesz?a autoryzacj?
    > no i jeszcze wa?ne ?eby by?o co z karty ?ci?gn?ae
    >
    > ps. no i jak przedmówca powiedzia?
    > o co chodzi z tym komputerkiem??

    Heh dla mnie kasa ze sporym wyświetlaczem(które są w hipermarketach) to
    już komputerek :) Faktycznie chyba niezrozumiale napisałem skoro
    wspominasz o autryzacji, opisywałem sytuację jeszcze przed dotknięciem
    karty do POS-u. Kasejerka tego nie zrobiła, gdyż na swojej kasie na
    monitorku nie mogła znaleźć karty Aurora.

    Dlatego moje pytanie czy w hipermarkecie w dość odległym kraju będzie w
    kasie zdefiniowana Visa Classic Multibank???
    (problemu by nie było gdyby kasjerka wybierała instytucję wydającą kartę
    jednak jestem 99% przekonany że tego nie robi bo w takim wypadku Aura by
    przeszła gdyż AFAIK na ww karcie jest logo Mastercard Electronic)

    --
    El Matador

  • 5. Data: 2006-05-27 16:13:42
    Od: bob <1...@x...pl>

    ?

  • 6. Data: 2006-05-27 17:15:15
    Od: "FW" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    El Matador <p...@g...plitego> napisał(a):

    >Zawsze myślałem że to jest rozpoznawane po organizacji wydającej
    > kartę, jednakże jak dobrze pamiętam Aura to Mastercard Electronic więc
    > powinno być w tescowym systemie. Więc jak to jest?

    [w skrócie]

    Kasjerka wybiera do jakiego systemu należy karta (Visa, Mastercard, Diners,
    Amex, Finplus czy właśnie Aura).

    Tesco jest jednym z nielicznych marketów akceptujących karty Aura (znam
    jeszcze Leclerca).
    Choć dotychczasowi posiadacze tej jednej z najgorszych kart (Cetelem &#8211;
    wiadomo; chyba nawet Provident jest lepszy i tańszy) mogą ja za okazaniem
    dowodu wymienić na kartę Visa Lukasa (Lukas przejął Tesco od Celelemu).

    P.S.
    Aura to Aura, nie Mastercard, choć Cetelem wydaje też karty Mastrercard.

  • 7. Data: 2006-05-27 17:18:18
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    El Matador napisał(a):

    > (problemu by nie było gdyby kasjerka wybierała instytucję wydającą kartę
    > jednak jestem 99% przekonany że tego nie robi bo w takim wypadku Aura by
    > przeszła gdyż AFAIK na ww karcie jest logo Mastercard Electronic)

    Zdecyduj się, czy to była aura, czy MCE z logiem Aura

    http://www.karta-aura.pl/main/karta_aura_galeria.php

    M.

  • 8. Data: 2006-05-27 17:50:57
    Od: "El Matador" <p...@g...plitego>

    > Kasjerka wybiera do jakiego systemu należy karta (Visa, Mastercard,
    > Diners, Amex, Finplus czy właśnie Aura).

    Dzieki za odpowiedz

    --
    El Matador

  • 9. Data: 2006-05-29 09:11:12
    Od: "bodeck" <o...@u...POCZTA.to.FM>

> [...]
    > sobie w kolejce kiedy jakaś rodzinka przede mną płaciła za swoje zakupy
    > kartą Aura. Zaczął się ambaras, bo Pani w kasie za żadne skarby nie mogła

    Wystarczyło tylko, żeby kasjerka popatrzyła na potwierdzenie, które
    otrzymuje z terminala, tam jest napisane jaka to karta.

  • 10. Data: 2006-05-30 11:35:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "bodeck" <o...@u...POCZTA.to.FM> writes:

    > Wystarczyło tylko, żeby kasjerka popatrzyła na potwierdzenie, które
    > otrzymuje z terminala, tam jest napisane jaka to karta.

    Nie zebym wiedzial co to jest karta Aura, ale...

    tak czy owak kasjerka ma najpierw stwierdzic czy karta moze byc
    zaakceptowana (logo, hologramy, UV itd) a dopiero gdy okaze sie ze
    tak to moze robic z nia cos wiecej. I dopiero wtedy moze porownywac
    np. rodzaj i numer karty z "potwierdzeniem".

    W przeciwnym przypadku ludzie placiliby kartami z BP albo innego
    Statoila.
    --
    Krzysztof Halasa