  • 1. Data: 2006-05-27 00:36:42
    Temat: pytanie o kredyty hipoteczne dla mlodych ludzi
    Od: "Cabra" <b...@p...pl>

    Witam,

    mam do Was takie pytanko: od jakiegos czasu bardzo powaznie mysle nad
    zakupem mieszkania no i oczywiscie jak wiekszosc z mlodych ludzi
    (pracujacych uczciwie hehe) nie posiadam gotowki na takowy zakup i
    potrzebuja wziasc kredyt. Od dluzszego czasu slyszalem w media tepe slogany
    mowiace o pomocy rzadu dla mlodych osob chcacych tutaj inwestowac w
    nieruchomosci itp. jednak co zajde do banku spotykam sie z glupim usmiechem
    ze strony przedstawiciela banku i slysze ze generalnie to jestem za mlody i
    co ja wogole chce.

    Aby uniknac pytan ktore moga okazac sie bardzo wazne w tej kwestii mam 23
    lata, pracuje na umowe o dzielo (ktora jest przedluza z miesiaca na miesiac
    systematycznie od ponad roku) i moje zarobki ksztaltuja sie na poziomie
    1,5 - 2 tys. zl.

    Czy mozecie mi polecic jakis bank, ktory "podejmuje takie wyzwania"
    (najlepiej z autopsji) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Cabra

  • 2. Data: 2006-05-27 01:07:38
    Od: Jacek <j...@n...devguide.net>

    Cabra napisał(a):
> [...]
    > 1,5 - 2 tys. zl.
    >
    > Czy mozecie mi polecic jakis bank, ktory "podejmuje takie wyzwania"

    Trafiasz na głupich przedstawicieli.

    Każdy bank będzie z Tobą rozmawiać, jeżeli znajdziesz wypłacalnych
    żyrantów, którzy zgodzą się spłacać Twoje zobowiązania w przypadku
    gdybyś nie mógł(mogła) spłacać kredytu.

    Jeżeli chcesz to brać tylko na siebie, to cienko to widzę. Wg. banku to
    zbyt duże ryzyko, bo a) nie masz umowy na czas nieokreślony, ew. renty,
    które gwarantują w oczach analityków zdolnosć do spłacania kredytu; b)
    zbyt krótko pracujesz.

    A orędzia o pomocy młodym możesz sobie odpuścić. Jak władza mówi, że
    weźmie to znaczy, że weźmie; a jak mówi że da, to znaczy że mówi.

    Jacek

  • 3. Data: 2006-05-27 01:36:17
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    Cabra napisał(a):
> [...]
    > systematycznie od ponad roku) i moje zarobki ksztaltuja sie na poziomie

    Nie jesteś za młody, chyba że masz nieuregulowany stosunek do służby
    wojskowej.
    Problem stanowi forma zatrudnienia, a w szczególności okresy. Gdyby
    pracodawca zatrudniał Cię na umowy o dzieło na przynajmniej 6 miesięcy
    to byłoby prościej. Może uda Ci się uzyskać chociaż jedną taką umowę?
    Pytanie jest też o zdolność kredytową, ale nie podałeś jaki to ma być
    kredyt.

    > Czy mozecie mi polecic jakis bank, ktory "podejmuje takie wyzwania"
    > (najlepiej z autopsji) ?

    Spróbuj w Santander Consumer Bank. Oni są specjalistami od trudnych
    sytuacji.
    Powinieneś także przejść się do "niezależnego" doradcy typu: Expander,
    Open Finance, itp.

    Życzę Ci powodzenia, ale dopóki nie zmienisz formy zatrudnienia to
    będzie ciężko. No chyba, że masz na oku jakiegoś współkredytobiorcę.

    --
    Dawid

  • 4. Data: 2006-05-27 01:59:06
    Od: "Cabra" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Dawid Kulbicki" <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl> napisał w
    wiadomości news:e58aeg$jdr$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >
    > Życzę Ci powodzenia, ale dopóki nie zmienisz formy zatrudnienia to będzie
    > ciężko. No chyba, że masz na oku jakiegoś współkredytobiorcę.

    sprawa wyglada tak ze faktycznie mam nieuregulowana sprawe z wojskiem - ale
    przyznaj - jak to zrobic gdy sie studiuje ? a co do mojej formy zatrudnienia
    to niestety umowa stala nie wchodzi w gre, natomiast istnieje mozliwosc
    otrzymania od pracodawcy papieru o checi zatrudnienia mnie przez dluzszy
    czas (nie wiem jak takie pismo sie nazywa), po drugie jak to pomoze to
    posiadam wlasna dzialalnosc gospodarcza.

    --
    Pozdrawiam,
    Cabra

  • 5. Data: 2006-05-27 06:33:54
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

> [...]
    > poziomie 1,5 - 2 tys. zl.
    >
    > Czy mozecie mi polecic jakis bank, ktory "podejmuje takie wyzwania"

    BPH akceptuje umowy o dzieło. Jeżeli jest to podstawowy dochód to muszą
    trwać co najmniej rok (u Ciebie to spełnione)
    Co do wojska - jezeli przedstawisz dodatkowe zabezpieczenie to też jest to
    do przejścia. O szczegóły pytaj w banku.

    Darek

  • 6. Data: 2006-05-27 08:24:57
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Co do wojska - jezeli przedstawisz dodatkowe zabezpieczenie to też jest to
    > do przejścia. O szczegóły pytaj w banku.

    Taaak, widziałem kiedys to dodatkowe zabezpieczenie. Miała to być zamrożona
    lokala bankowa o wysokosci równej kredytowi. Nieźle, co?

  • 7. Data: 2006-05-27 09:05:33
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    > Taaak, widziałem kiedys to dodatkowe zabezpieczenie. Miała to być
    > zamrożona lokala bankowa o wysokosci równej kredytowi. Nieźle, co?

    Ciekawe gdzie to widzialeś?
    Zazwyczaj jest to poręczenie lub kaucja ale na kwotę rocznej raty kredytu.

    Darek

  • 8. Data: 2006-05-27 10:13:18
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 27 May 2006 02:36:42 +0200, "Cabra" <b...@p...pl> wrote:

> [...]
    >mowiace o pomocy rzadu dla mlodych osob chcacych tutaj inwestowac w
    >nieruchomosci itp. jednak co zajde do banku spotykam sie z glupim usmiechem

    Ależ pomagają... 22% VATu, 48,5% ZUSu, 19% PITu, prawie 20 tys. stron
    prawa rocznie, obowiązkowymi "ubezpieczeniami" :-(
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2006-05-27 13:59:26
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Ciekawe gdzie to widzialeś?

    Dawny PTF, obecny Santander

  • 10. Data: 2006-05-27 14:47:13
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    Cabra napisał(a):
    > sprawa wyglada tak ze faktycznie mam nieuregulowana sprawe z wojskiem - ale
    > przyznaj - jak to zrobic gdy sie studiuje ?

    Kategoria D lub E.

> [...]
    > otrzymania od pracodawcy papieru o checi zatrudnienia mnie przez dluzszy
    > czas (nie wiem jak takie pismo sie nazywa),

    Przy miesięcznych umowach może być ciężko.

    > po drugie jak to pomoze to
    > posiadam wlasna dzialalnosc gospodarcza.

    Jeśli dochodowa to pomoże. Jeśli przynosi straty, wychodzi na zero lub
    niewielki plus to nic nie da.

    --
    Dawid