eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNeste - podwojne blokady nordea › Neste - podwojne blokady nordea
  • Date: Sun, 16 Dec 2007 11:31:25 +0100
    From: w <k...@t...pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.9 (Windows/20071031)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Neste - podwojne blokady nordea
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 212.160.173.19
    Message-ID: <4764fe80$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1197801088 212.160.173.19 (16 Dec 2007 11:31:28 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 95
    X-Authenticated-User: wojciech.bobrzak
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:432594
    [ ukryj nagłówki ]

    Moja korespondencja z bankiem w kwestii podwójnych blokad na Neste -
    odpowiedzi konsultantów... Ja swoje, oni swoje...

    czesc 1

    Szanowni Panstwo
    prosze o odpowiedz na pytanie dlaczego podczas wykonywania platnosci
    karta na stacjach Neste system wykonuje 2 blokady. Przykladowo jesli
    tankuje za 200pln a do baku wleje mi sie benzyny za 150pln Panstwa /
    Neste system uporczywie blokuje mi 350pln. Dlaczego nigdzie Panstwo nie
    informujecie Klienta o zakladaniu podwojnej blokady?

    Prosze o wskazanie zapisu w Panstwa regulaminie, ktory umozliwia takie
    praktyki.

    Druga sprawa dotyczy niemoznosci zlozenia reklamacji telefonicznie. Czy
    tego tez zabrania regulamin, czy moze wzgledy bezpieczenstwa?
    =====>>>

    Witam serdecznie,

    W przypadku transakcji kartami płatniczymi najpierw zakładana jest
    blokada środków na poczet transakcji. Blokada jest zakładana przez Punkt
    w którym dokonywana jest transakcja.
    Kolejno w terminie do 7 dni punkt, w którym dokonano transakcji powinien
    potwierdzić, iż doszła ona do skutku.
    Jeśli to nie następuje blokada po tym okresie jest znoszona. Następuje
    to na zakończenie dnia bankowego po godzinie 20-tej.

    W tym przypadku dwukrotnie nastąpiło założenie blokady, natomiast jeśli
    transakcja nie doszła do skutku, tak jak wspomniałem po upływie 7 dni
    roboczych jest ona znoszona na zakończenie dnia.

    Z poważaniem,
    ...

    czesc 2

    Szanowny Panie
    Pragnę zauważyć, że transakcja doszła do skutku za 1 razem. Problem tkwi
    po Państwa stronie, ponieważ napisałem maila również do Neste z prośbą o
    wyjaśnienie zaistniałej sytuacji, w wyniku czego dostałem następującą
    odpowiedź:

    Witam,
    Blokada kwoty zadeklarowanej jest robiona przez bank a nie przez naszą
    firmę w momencie kiedy klient deklaruje maksymalną kwotę tankowania.
    Następnego dnia po tankowaniu nasza firma wysyła raport do banku za jaką
    kwotę klient wlał paliwo, po otrzymaniu którego w ciau kilku/kilkunastu
    dni (zależy to od wewnętrznych procedur banku) jest zdejmowana blokada i
    pobierana faktyczna kwota tankowania. Nie wiem dlaczego Pana bank
    blokuje obie kwoty. Blokada powinna być tylko na kwotę zadeklarowaną a
    nie na kwotę tankowania.
    Neste otrzymuje tylko kwotę za faktycznie zatankowane paliwo. Proszę
    zatem udać się do banku i tam to wyjaśnić.
    ..

    moj komentarz:

    Więc fizycznie jest zakładana przez Państwa blokada na kwotę
    zadeklarowaną i to ta blokada powinna być rozliczona niezwłocznie po
    otrzymaniu id Neste na temat faktycznie zatankowanego paliwa.

    Nadal domagam się podania punktu w Państwa regulaminie, który pozwala na
    podwójną blokadę do 1 transakcji. Jeszcze raz uświadamiam Pana, że nie
    jest to błąd komunikacji.
    =====>>>
    odp nordea

    Witam serdecznie

    Zgodnie z informacją uzyskaną z Zespołu Kart Bankowych Nordea Bank
    Polska pragnę poinformować, że jeśli blokada jest na inną kwotę niż
    obciążenie (jak w przypadku systemu Neste A24) to system kartowy nie
    łączy tych dwóch transakcji (chyba że różnica między kwotami jest
    mniejsza niż 10% ponieważ takie system rozpoznaje). W Pana przypadku,
    system kartowy założył dwie blokady ponieważ taki jest sposób
    rozliczania transakcji w przypadku dokonywania jej w Neste A24. Blokada
    jest zakładana zawsze na 5-7 dni od daty dokonania transakcji.
    Standardowo blokada jest jednak zakładana przez punkt w którym doszło do
    transakcji i rozliczana w ciągu 5-7 dni od daty jej dokonania.

    Z poważaniem,
    ...


    Jak widac w Nordea Banku konsultanci dzialają na "zmęczenie materiału"
    klienta oraz "odpowiadają" tylko na 1 pytanie

    Poza b dobrym systemen solo powyzsze fakty wkurzają mnie baaaardzo.

    Kom



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1