  • 1. Data: 2022-02-07 18:48:26
    Temat: NFC dla opornych
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Może ktoś jakoś krótko wyjaśnić z czym to się je?
    Mam telefon z nfc i chciałbym nim płacić. Co mam zrobić? W zależności od
    banku to wygląda inaczej?
    I co ma do tego Google Pay? Np. w aplikacji Getinu jest opcja płatności
    zbliżeniowych i tam należy dodać kartę właśnie do G Pay.
    Za to w Santander jest możliwość płatności zbliżeniowych BLIK z
    wykorzystaniem NFC.
    Rozumiem, że mogę też podpiąć kartę do konta Google i wtedy płacić
    zbliżeniowo przez G Pay?
    I czy tu trzeba podczas płatności uruchamiać jakieś aplikacje? Bo jeśli i
    tak trzeba klikać, to nie wiem, jaka będzie przewaga nad blikiem.
    Zbliżeniowo telefonem można płacić po prostu wszędzie tam, gdzie można
    płacić zbliżeniowo kartą?

  • 2. Data: 2022-02-07 19:04:03
    Temat: Re: NFC dla opornych
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.02.2022 o 18:48, pueblo pisze:
    > Może ktoś jakoś krótko wyjaśnić z czym to się je?

    NFC będzie "udawało" ten sam chip który masz w karcie płatniczej
    zbliżeniowej. z Twojego punktu widzenia rozwiązania sa 3
    1. google. G-Pay. im podajesz bank, kartę, sprawdzają czy wszystko się
    zgadza - możesz płacić. Wada, lub nie wada - musisz mieć pin, wzorek
    odcisk palca
    2. aplikacja banku. google o niczym nie wie, ustawiasz jako płatność
    aplikacje banku (uproszczenie) i możesz płacić. wada - musisz mieć
    aplikacje banku, ale np millenium nie wymagał pinu/wzorka/odcisku przy
    płaceniu
    3. blik. działa tak samo jak powyższe. musisz mieć aplikacje, nie wiem
    jak z pinem. pani w sklepie nie ma pojęcia że płacisz blikiem
    zbliżeniowo puki nie zobaczy na terminalu. firma przyjmująca kasę, nie
    musi podpisywać oddzielnej umowy na blika - tak przynajmniej było w
    pewnej zaprzyjaźnionej firmie. jakieś zalety? Moim zdaniem duże, bo np w
    mbanku możesz zrezygnować z karty płatniczej, nie musisz się przejmowac
    "obrotem" na karcie co miesiąc, a zbliżeniowo płacić możesz, z
    bankomantu wybrać możesz za darmo.
    W każdym z przypadków, odblokowujesz telefon - płacisz, nic więcej.
    niczego nie musisz (w momencie płatności) uruchamiać.

    ToMasz

  • 3. Data: 2022-02-07 20:24:53
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj ToMasz, 07 lut 2022 w news:strmul$ehd$1@dont-email.me
    napisałeś/aś:

    > NFC będzie "udawało" ten sam chip który masz w karcie płatniczej
    > zbliżeniowej. z Twojego punktu widzenia rozwiązania sa 3
    > 1. google. G-Pay.

    Ciekawe, czy jest możliwość, że jakaś apka(złośliwa) sama, bez mojej
    wiedzy, sobie coś opłaci w sklepie Play albo gdzie indziej, bo to
    automatycznie dodaje kartę jako metodę płantości konta google.

    > 2. aplikacja banku. google o niczym nie wie,

    I tutaj chyba jest różnie. Zrobiłem eksperyment i włączyłem taką
    płatność w aplikacji Getinu i po porostu dodało mi kartę z Getinu do G
    Pay(nawet nie mam aplikacji GPay) - karta "dodała się" też jak metoda
    płatności na koncie google zalogowanym na telefonie.
    Czyli de facto to pkt. 1 ale bez aplikacji G Pay.

    > 3. blik. działa tak samo jak powyższe. musisz mieć aplikacje, nie

    No i to mi się najbardziej podoba. Ale pewnie różnie z tym w różnych
    bankach, bo jak w Santaderze jest taka opcja, to np. w Getinie tego
    nie widzę.

    > ToMasz

    Dzięki.

  • 4. Data: 2022-02-07 21:14:29
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 07.02.2022 o 19:04, ToMasz pisze:
    > z Twojego punktu widzenia rozwiązania sa 3

    A czemu pomijasz systemową aplikację Portfel? Wiesz, że pytacz ma
    androida, a tam nie ma nic podobnego? (nie wiem czy nie ma, mam androidy
    bez nfc)

    --
    Alf/red/

  • 5. Data: 2022-02-07 22:08:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:62015b6a$0$6647$65785112@news.neostrada.pl>
    user pueblo pisze tak:

    > Mam telefon z nfc i chciałbym nim płacić.

    jaki plus vs karta?

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 6. Data: 2022-02-07 22:22:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 7 lutego 2022 o 22:07:27 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:62015b6a$0$6647$6578...@news.neostrada.pl>
    > jaki plus vs karta?

    Można nie mieć karty.
    Tzn. będzie to tylko blik, nieużyteczny za granicą (chyba że dodadzą maestro, jak w
    EC - choć samo maestro ponoć na wymarciu).
    Kiedyś były jeszcze "karty HCE", ale chyba już wszystkie umarły - santander wycofał,
    żubr chyba też, w skarbonce zawsze trzeba było mieć też plastik.

    Póki co zbliżeniowy blik jest tylko w 6 bankach-zalożycielach PSP.

    Ale blik jest najlepszy jako bezprzewodowy na częstotliwościach audio.
    Idealny dla "dostawy bezkontaktowej".
    Kurier stoi za zamkniętymi drzwiami, przez drzwi wykrzykujesz mu 6-cyfrowy kod,
    potwierdzasz na telefonie i zapłacone - i nie trzeba się nawet widzieć, a co dopiero
    covidem opluwać ;>

  • 7. Data: 2022-02-07 23:01:09
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj PiteR, 07 lut 2022 w news:XnsAE37D71AE5210PanElektronik@127.0.0.1
    napisałeś/aś:

    > in <news:62015b6a$0$6647$65785112@news.neostrada.pl>

    > jaki plus vs karta?

    Nie muszę mieć portfela przy sobie. Jeśli ma być szybciej niż kodem blik,
    to lepiej.

  • 8. Data: 2022-02-08 11:25:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 7 lutego 2022 o 23:01:12 UTC+1 pueblo napisał(a):
    > Witaj PiteR, 07 lut 2022 w news:XnsAE37D71AE52...@127.0.0.1

    > Nie muszę mieć portfela przy sobie. Jeśli ma być szybciej niż kodem blik,
    > to lepiej.

    Kartę wkłada się pod klapkę baterii telefonu.
    Oczywiście jak się mieści oraz telefon w ogóle ma klapkę baterii - niestety ten
    fantastyczny lifehack został zniszczony przez producentów smarkfonów :(
    I dalej są dwie możliwości - albo można sobie "płacić telefonem", bo nie będzie
    zbytnio zakłócał, albo niestety telefon służy jako "portfel" i za każdym razem kartę
    trzeba wyjmować spod klapki. Pytanie, ile klapka wytrzyma.
    I to wcale nie jest wymysł - takie "płacenie telefonem" - czyli kartą-naklejką
    naklejoną na telefonie - miał na swojej stronie też mBąk - jak przestał wydawać karty
    sim-centric, a jeszcze nie wdrożył HCE.
    Pamiętam wątek, może jeszcze ze śp. forum mBąka, o tym, że telefon też potrafił
    zakłócać tą naklejkę - a że było to jedyne miejsce na tyle telefonu, na którym można
    było ją nakleić, to robił się zonk.
    Ale na szczęście się okazało, że jak się ją przyklei do góry nogami, to wszystko
    działa - kosztem jedynie minimalnego estetycznego kompromisu ;>

  • 9. Data: 2022-02-08 11:49:26
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 lut 2022 o 22:08, PiteR pisze:

    > jaki plus vs karta?

    0. Szpan.
    1. 1% zwraca Alior.
    2. Łatwiej liczyć do 1 niż do 10... ;)
    (telefon masz jeden -- kart masę)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 10. Data: 2022-02-08 11:54:07
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 lut 2022 o 19:04, ToMasz pisze:

    > NFC będzie "udawało" ten sam chip który
    > masz w karcie płatniczej zbliżeniowej.

    Niezupełnie -- Alior zwraca 1% za płacenie
    telefonem, choć nie zwraca za płacenie plastykiem.

    > W każdym z przypadków, odblokowujesz telefon - płacisz, nic więcej.
    > niczego nie musisz (w momencie płatności) uruchamiać.

    Nie musisz, ale możesz -- ponoć uruchomiona
    apka może mieć pierwszeństwo przed innymi.

    --