  • 11. Data: 2009-01-28 12:51:04
    Temat: Re: Moze ktos pomoze mi zrozumiec te zaleznosc
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Nie rob nic na oko. Testy sa bezlitosne.

    D.

  • 12. Data: 2009-01-28 12:53:14
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Na dole strony do ktorej podalem Ci link masz Download data in csv file...,
    co pozwoli Ci na obrobke danych w Excelu.

    D.

  • 13. Data: 2009-01-28 12:58:12
    Od: vonBraun <i...@o...pl>

    vonBraun wrote:

    > "Na oko", i po przesunięciu w czasie notowań walut o jakieś
    > 15 min w tył w stosunku do WIG20 spodziewałbym się korelacji
    > ujemnej.
    >
    > vB
    I co ciekawsze po sugestii D. przyjrzałem się uważniej -
    są miesiące gdy wykresy te są swoimi lustrzanymi odbiciami
    np.: wrzesień pazdziernik listopad 2008 i styczeń 2009
    i są miesiące gdy zachowują się w miarę niezależnie
    jak grudzień 2008

    vB

  • 14. Data: 2009-01-28 13:44:31
    Od: vonBraun <i...@g...pl>

    Dieter wrote:
    > Nie rob nic na oko. Testy sa bezlitosne.
    >
    > D.

    Dane otwarcia eur/pln i Wig20
    z podanego zrodla za styczen'

    > 4,35 1662,78
> [...]

    r-pearson=-0,9322250094287
    p=0,000000051501

    HA!

    A w grudniu 2008

    4,16 1808,19
    4,11 1788,65
    4,07 1753,49
    4,13 1738,08
    4,10 1788,42
    4,10 1776,38
    4,11 1793,39
    4,05 1868,33
    3,97 1818,54
    3,92 1788,06
    3,89 1768,89
    3,94 1836,16
    3,91 1851,24
    3,89 1802,80
    3,86 1807,00
    3,87 1748,56
    3,85 1712,05
    3,85 1745,52
    3,82 1649,51
    3,78 1724,82

    r-Pearson=0,3664951605899
    p=0,1119790529264

    Brak istotnej zaleznosci

    Zatem: jak juz napisalem - sa; miesia;ce
    jak styczen) gdy kurs przeklada sie na wig20 i odwrotnie niemal
    scisle 0,9 to doprawdy duzo

    i sa miesiace gdy to zjawisko nie dziala

    vB
    PS.Na oko mialem racje; ;-)

  • 15. Data: 2009-01-28 14:08:28
    Od: "Dr.Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    Tak mi sie nasunelo pytanie (moze troche wogóle nie zwiazane z tematem
    glownym jakim jest korelacja) odnosnie tek kolumienki, która wlasnie
    zauwazylem
    Pytanie jest nawiazaniem do mojego poprzedniego pytania odnosnie formul w
    amibrokerze.

    Otóz chcialbym w postaci kolumnowej otrzymac dane odnosnie jakiegokolwiek
    wskaznika, (który zawsze i w dowolny sposób mozna sobie zaimportowac z
    podmenu Charts). Niech np bedzie to pierwszy z brzegu HPI:

    Czyli reasumujac chcialbym (automatycznie) z okna z wskaznikiem HPI (drugie
    okno ponizej cen) spisac wartosci w postaci kolumnowej.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/30156958f4cef75c
    .html

    Dr.Endriu

  • 16. Data: 2009-01-28 16:16:33
    Od: "M Z" <n...@n...pl>

> [...]
    > np.: wrzesień pazdziernik listopad 2008 i styczeń 2009
    > i są miesiące gdy zachowują się w miarę niezależnie jak grudzień 2008

    Przeciez rynek to nie jest tylko sama zagranica, na wykres nalozone sa
    skladowe stale w postaci lokalnych, mniejszych przyplywow i odplywow
    kapitalu, dlatego 100% korelacji nigdy nie bedzie. Takze nie wszyscy
    uciekajac z kasowego laduja kase w EUR/USD, jak rowniez sa tez tacy, ktorzy
    laduja pieniadze w kasowy. Do tego dochodzi funkcja czasu, niektorzy
    podejmuja decyzje wczesniej a inni pozniej. Sam wykres jest zwyczajnie
    wypadkowa tych wszystkich zjawisk i mowi jak duzy (jak widac maly nie jest)
    wplyw na gielde i zlotowke ma obcy kapital, lub kapital zachowujacy sie jak
    obcy (nasladujacy trend). Wlasnie tego nie rozumie nasz grupowy kolega D.

  • 17. Data: 2009-01-28 16:24:14
    Od: vonBraun <i...@g...pl>

    M Z wrote:

> [...]
    > obcy (nasladujacy trend). Wlasnie tego nie rozumie nasz grupowy kolega D.

    Rozumiem wie;c, z.e ucieczka z gie?dy
    przedsie;borstw moz.e "is'c'" w waluty sta;d okresowo
    korelacja odwrotna mie;dy kursem akcji a kursami wybranej pary walut.
    Zatem pojawianie sie; odwrotnej korelacji mie;dzy wig20 a wybrana;
    para; walut zalez.y od tgo czy akurat jest ona preferowana; waluta;
    do której sie; ucieka. Pojawianie sie; i znikanie tej korelacji powinno
    dac' sie; wyjas'nic' tym czy akurat sa; przes?anki dla których inwestorzy
    wybieraja; dana; pare; a nie inna;.

    pozdrawiam
    vonBraun

  • 18. Data: 2009-01-28 18:16:28
    Od: " Jacek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    M Z <n...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > obcy (nasladujacy trend). Wlasnie tego nie rozumie nasz grupowy kolega D.

    Dokładnie to są przepływy kapitału spekulacyjnego, inwestycyjnego itp.
    np Londym i NY sprzedaje akcje potem wymienia czyli sprzedaje uzyskane
    zlotowki na dolary, euro i przez to zloty sie oslabia. Odwrotnie tak samo to
    dziala. Mozna jeszcze uwzglednic wartosc stop procentowych. Gdy stopy
    procentowe sa wyzsze niz gdzie indziej a kurs waluty stabilny wg opinii obcych
    to kapitał moze przyplywac z zaganicy, czyli aby kupic polskie obligacje itp.
    trzeba wymienic dolary, euro na zlotowki co ja przez to jeszcze bardziej
    umacnia. Polski rzad emitował tez na swoje nieszczescie obligacje w euro jak i
    rowniez w jenie jesli dobrze pamietam, ktory umocnil sie 100% do zlotego
    ostatnio....