  • 1. Data: 2009-01-28 10:42:49
    Temat: Klienci banków bankrutują
    Od: "roman ban" <r...@W...gazeta.pl>

    Klienci banków bankrutują cyt: no i wszystko w temacie

    Statystyki wskazują, że kryzysowe tsunami w sposób gwałtowny i
    nieprzewidywalny wkracza wciąż na kolejne obszary. Nie powinniśmy zatem
    przywiązywać się do prognoz sporządzonych w roku 2008. Dotyczy to także
    niewypłacalności klientów banków, której wskaźniki w roku 2009 wzrosną
    znacząco.

    zrodlo Dziennik Bankier.pl - 2009-01-28
    a co bedzie gdy kredytobiorcy przejda na emeryture istajac sie niewyplacalni
    ? mam namysli 25-30 letnie kredyty
    pisalem jak niektorzy wiedza o tym ok 15 miesiacy temu - lecialy epitety -
    pisalem ze odezwie sie jak bedzie tak daleko -nadszedl ten czas .

    nie jest problemem ze Klienci banków bankrutują , problem jest sytem
    bankrutuje

    pzdr roman.b

  • 2. Data: 2009-01-28 10:49:15
    Temat: Re: Klienci banków bankrutują
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "roman ban" <r...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > przywiązywać się do prognoz sporządzonych w roku 2008. Dotyczy to także
    > niewypłacalności klientów banków, której wskaźniki w roku 2009 wzrosną

    poddałbym to analizie ilościowej bo narazie to wygląda jak bełkot mlaskacza.

  • 3. Data: 2009-01-28 11:01:10
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > a co bedzie gdy kredytobiorcy przejda na emeryture istajac sie
    > niewyplacalni
    > ? mam namysli 25-30 letnie kredyty

    Kredytow 30 letnich raczej nie dostaja osoby w wieku 50 czy wiecej lat.
    Osoby wzglednie mlode splaca kredyt przynajmniej w wiekszej czesci. Jesli
    nie beda mieli z czego splacic reszty to albo beda musieli zmienic domy na
    mieszkania, mieszkania na mniejsze albo bank przejmie nieruchomosc i tyle.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 4. Data: 2009-01-28 11:34:10
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Dlugi przejda na dzieci i spadkobiercow.

    D.

  • 5. Data: 2009-01-28 11:41:10
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > pisalem ze odezwie sie jak bedzie tak daleko -nadszedl ten czas .
    >
    > nie jest problemem ze Klienci banków bankrutują , problem jest sytem

    w naszym systemie kredytowym (w odróżnieniu od USA) banki są względnie
    dobrze zabezpieczone przez "defaultem" klientow.
    Klient odpowiada całym aktualnym majątkiem osobistym oraz przyszłymi
    dochodami w postaci zajęcia komorniczego.
    Bank dodatkowo "zabiezpiecza" kredyt poprzez "colaterall" w postaci hipoteki
    na nieruchomości. W przypadku kiedy wartosc nieruchomosci po licytacji nie
    pokrywa zadłużenia dług ten nie "wyparowuje" i bedzie sciągany dalej ( byc
    może przez inny podmiot windykacyjny).
    W USA w przypadku non-recourse loan róznica ta jest księgowana automatycznie
    jako strata banku.
    Potencjalne zagrożenie jest wiec u nas mniejsze niż za oceanem.

    george

  • 6. Data: 2009-01-28 11:54:05
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Dlugi przejda na dzieci i spadkobiercow.

    Chyba, że ci odrzucą spadek z długami :)

  • 7. Data: 2009-01-28 12:18:43
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    No tak, ale trzeba o tym wiedziec i odrzucic taki spadek wraz z dlugami w
    ciagu kilku tygodni, bo jak tego nie zrobisz to kaplica.

    D.

  • 8. Data: 2009-01-28 14:52:21
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    > No tak, ale trzeba o tym wiedziec i odrzucic taki spadek wraz z dlugami w
    > ciagu kilku tygodni, bo jak tego nie zrobisz to kaplica.

    dlatego spisuje sie testament notarialnie i przekazujesz dlugi na rzecz
    skarbu panstwa :-)

  • 9. Data: 2009-01-28 14:56:09
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sciągany dalej ( byc może przez inny podmiot windykacyjny).
    > W USA w przypadku non-recourse loan róznica ta jest księgowana

    dlatego waznym momentem zycia bedzie usmiercenie samego siebie lub
    postawienie sobie statusu
    osoby zaginionej.
    Obydwa stany osoby rozwiazuja problem dlugow. (oczywiscie dla pierwszego
    musi byc ubezpieczenie, dla drugiego tez ale wydluza sie procedura w
    czasie).
    Mysle ze te sposoby sa dobre na wyjscie z klopotow bez utrat smerci oraz
    klopotow przez bliskich.

    dodatkowo moze skorzystac z bankructwa prywatnego, nowa ustawa

  • 10. Data: 2009-01-28 18:02:49
    Od: " Jacek" <m...@N...gazeta.pl>

    No co wy panikujecie. Zanim kredytobiorcy pojda na emeryture za 20- 25lat to
    ich rata nawet powiedzmy 2000 PLN bedzie warta tyle co nic na skutek inflacji.
    Wiecej niz 2000 bedzie wynosil zasilek dla bezrobotnych moze przleliczone juz
    w euro choc to tez nie jest pewne.